احتمال ورود نگهبانان زن به پادگان گارد سوئیس واتیکان

به گزارش مجله پیامک مسعود، تقریبا همه نگهبانان گارد سوئیسِ واتیکان مردان مجردی هستند که در یک پادگان عمومی و داخل دروازه واتیکان زندگی می نمایند.

احتمال ورود نگهبانان زن به پادگان گارد سوئیس واتیکان

براساس گزارش یک روزنامه سوئیسی، فضای اقامت گارد سوئیس واتیکان به گونه ای تازه و برای اقامت نگهبانان زن آماده خواهد شد. این در حالیست که به صورت معمول به جز کارکنان زن کلیسا و همسران فرماندهان رده بالای گارد سوئیس زنی در واتیکان زندگی نمی نماید.

به گزارش خبرنگاران، گارد سوئیس به نگهبانانی گفته می گردد که از پاپ و کاخ واتیکان محافظت می نمایند. تمامی این نگهبانان مردانی مجرد هستند. فرماندهان درجه بالاتر این گارد اجازه ازدواج و زندگی با خانواده های خود در واتیکان را دارند.

جمعیت واتیکان عمدتا از کارکنان کلیسا و نظامیان (گارد سوئیس) تشکیل شده است. بیشتر جمعیت واتیکان را مردان تشکیل می دهند و زنان ساکن واتیکان هم معمولا همسران و فرزندان نگهبانان سوئیسی هستند.

رژه نیروهای گارد سوئیس واتیکان در مراسم 6 می 2016/عکس: رویترز

رویترز نوشت: تقریبا همه نگهبانان گارد سوئیس واتیکان مردان مجردی هستند که در یک پادگان عمومی و داخل دروازه واتیکان زندگی می نمایند. فرماندهان و اعضای متاهل این گارد هم در آپارتمان های جداگانه زندگی می نمایند. همه اعضای این نگهبانان شهروندان سوئیس هستند.

روزنامه سوئیسی زونتاگس سایتونگ در گزارشی نوشت که پادگان تازه گارد سوئیس واتیکان در حال تغییر و بازسازی است و ساختمان تازه تا سال 2026 تکمیل می گردد. در سازه تازه فضای اقامت نگهبانان به اتاق های تک نفره با حمام اختصاصی مجهز می گردد.

بودجه این پروژه 50 میلیون فرانک سوئیس (54 میلیون دلار) برآورد شده است.

روزنامه سوئیسی به نقل از رئیس بنیاد ناظر بر پروژه می گوید: از ابتدا برای ما مهم بود که ساختمان تازه فضا برای خدمت زنان را فراهم کند.

حضور سربازان زن در این پادگان احتیاج به تائید پاپ دارد.

روت متزلر آرنولد مدیر بنیاد گارد اسقفی سوئیس که از گارد سوئیس واتیکان حمایت اقتصادی می نماید در این باره گفت: این تغییر باعث به خدمت گرفتن 135 نیروی تازه می گردد. وی اضافه نمود: برای حفظ تعداد نگهبانان احتیاج به استخدام 30 تا 35 نیرو در سال داریم.

متزلر آرنولد رئیس این بنیاد اضافه نمود: به محض اجازه فعالیت به نگهبانان زن، استخدام نگهبانان را افزایش می دهیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1657

به "احتمال ورود نگهبانان زن به پادگان گارد سوئیس واتیکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ورود نگهبانان زن به پادگان گارد سوئیس واتیکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید