اراک، حجم مبادلات دوسویه ایران و عمان رشد پنج برابری یافت

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: حجم مبادلات دوسویه ایران و عمان رشد پنج برابری یافت.

اراک، حجم مبادلات دوسویه ایران و عمان رشد پنج برابری یافت

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش خبرنگاران از اراک، محسن ضرابی عصر امروز در جلسه معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و عمان، با اشاره به اقدامات ایران برای گسترش رابطه تجاری با عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند از قراردادهایی بین المللی (FTA) که عمان با 15 کشور عربی، سنگاپور، آفریقا، آمریکا و اروپا دارد، استفاده و کالاها را با تعرفه گمرگی صفر به این کشورها صادر کند.

وی اضافه نمود: ترسیم یک تصویر روشن و درست از کشور عمان برای فعالین مالی استان از جمله اهداف این حضور است، همچنین امکان ثبت شرکت برای ایرانی ها در عمان با مراحل آسان وجود دارد و اخذ ویزا از فرودگاه مسقط عمان و سایر مبادی این کشورها با هزینه کم صورت می گیرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان توضیح داد: حجم روابط مالی ایران در سال های گذشته با وجود روابط مناسب با کشور عمان درحد انتظار نبوده و از سال های 85 تا سال 92 حجم مبادلات تجاری 2 کشور بین 190 تا 220 میلیون دلار بوده است.

وی اضافه نمود: سال 92 صادارت ایران به عمان 146 میلیون دلار بوده است و حجم مبادلات دوسویه 221 میلیون دلار بوده که در سال گذشته با وجود تحریم های ظالمانه و مسائل مالی، رقم صادرات به این کشور به 768 میلیون دلار و حجم مبادلات دوسویه به یک میلیارد و 168 میلیون دلار رسید که بیانگر رشد پنج برابری است.

ضرابی مطرح کرد: خط مستقیم هوایی به عمان از 9 استان کشور به فرودگاه مسقط امکان پذیر است و مقرر شده تا انتها سال شمار خطوط هوایی سرویس دهنده در این راستا افزایش یابد خط مستقیم دریایی به عمان از بنادر مختلف ایران به شناص، سویق و صحار برقرار است و توسعه این خطوط نیز از جمله برنامه های اولویت دار اتاق مشترک ایران و عمان است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: هر زیرساختی که فعالان مالی کشور برای صادرات به عمان و واردات کالا به وسیله عمان و یا صادرات مجدد از عمان نیازمند هستند، وجود دارد و مشکل خاصی در این حوزه دیده نشده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 637

به "اراک، حجم مبادلات دوسویه ایران و عمان رشد پنج برابری یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراک، حجم مبادلات دوسویه ایران و عمان رشد پنج برابری یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید