استفاده از چاپگر سه بعدی و جلبک دریایی برای تغذیه بچه ها!

به گزارش مجله پیامک مسعود، مقداری جلبک دریایی خشک شده کوچایو، مقداری پوره سیب زمینی فوری و آب داغ؛ این ها مواد تشکیل دهنده یک منوی مغذی از غذای ساخته شده به وسیله پرینت سه بعدی هستند که کارشناسان تغذیه در شیلی امیدوارند بازار مواد غذایی را به ویژه برای بچه ها متحول کند.

استفاده از چاپگر سه بعدی و جلبک دریایی برای تغذیه بچه ها!

به گزارش خبرنگاران، روبرتو لموس استاد دانشگاه شیلی و چندین دانشجو، با استفاده از یک پرینتر سه بعدی غذا و جلبک کوچایو، که معمولاً در شیلی، نیوزلند و اقیانوس اطلس جنوبی یافت می گردد، توانسته اند یک خوراکی مغذی برای بچه ها فراوری نمایند. غذایی که امیدوارند بچه ها آن را دوست داشته باشند.

این خوراکی که به شکل پوکمون طراحی شده اند، با مخلوط ژلاتینی وارد چاپگر سه بعدی شده و هفت دقیقه بعد غذا چاپ می گردد. لموس به خبرگزاری فرانسه گفت: ما در پی طرح های مختلف، سرگرم نماینده، رنگارنگ و با طعم و بوی مختلف برای چاپ غذا هستیم. تاکید ما بر روی محتوای غذایی و مغذی بودن آن است، بعلاوه این غذا باید خوشمزه باشد.

چاپگر های سه بعدی مواد غذایی، محصولات گران قیمتی هستند که از 4000 دلار تا بیش از 10000 دلار قیمت دارند. لموس امیدوار است که با پیشرفت فناوری، هزینه آن ها نیز کاهش پیدا نموده و در دسترس افراد بیشتری قرار گیرند. این فناوری اکنون در ده ها کشور برای چاپ شیرینی، پاستا و سایر غذا ها مورد استفاده قرار گرفته است. ناسا نیز در سال 2013 با ایده توسعه غذا های فضانوردان در فضا، آن را آزمایش کرد.

آلونسو واسکوئز دانشجوی 25 ساله فوق لیسانس که در حال نوشتن انتها نامه خود است، می گوید: شیلی با جلبک دریایی کوچایو، یکی از مواد معمولی غذا های این کشور ساحلی، که حاوی اسید های آمینه، مواد معدنی و ید است، در حال پیشرفت است. این محقق جوان، ابتدا آب کوچایو را گرفته، آن را برش داده و سپس آسیاب می نماید تا تبدیل به آرد گردد. سپس آرد حاصله را با پودر پوره سیب زمینی فوری مخلوط می نماید. پس از آن با اضافه کردن آب داغ به این مخلوط، یک ماده ژلاتینی و لزج ایجاد نموده و آن را وارد چاپگر می نماید.

این پروژه دو سال است که در حال اجرا است و هنوز هم در مراحل ابتدایی خود قرار گرفته است. محققین سعی دارند از موادی مانند گل های خوراکی یا رنگ های خوراکی به منظور جذابتر کردن غذا برای بچه ها استفاده نمایند.

منبع: techxplore

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1963

به "استفاده از چاپگر سه بعدی و جلبک دریایی برای تغذیه بچه ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از چاپگر سه بعدی و جلبک دریایی برای تغذیه بچه ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید