افتتاح نخستین اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی ماکو

به گزارش مجله پیامک مسعود، به مناسبت هفته گردشگری نخستین اقامتگاه سنتی ماکو در محدوده محله قاسم آباد در بافت تاریخی این شهرستان افتتاح شد.

افتتاح نخستین اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی ماکو

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از ارومیه، با حضور جمعی از مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، سازمان منطقه آزاد ماکو، و تعدادی از فعالان صنعت گردشگری و هتل داری به صورت رسمی نخستین اقامتگاه سنتی ماکو در محدوده محله قاسم آباد بافت تاریخی در این شهرستان افتتاح شد.

مهدی خلف خانی معاون فرهنگی، اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ماکو در این مراسم ضمن اشاره به ظرفیت بافت تاریخی ماکو برای توسعه گردشگری منطقه گفت: بافت تاریخی شهر ها در بطن خود حامل پیغام های زیادی از تاریخ، هویت، شیوه زندگی، فرهنگ و آداب، نوع معماری، معیشت و حتی شرایط جغرافیایی و سیاسی و مالی می باشند و در نوع خود می توانند سبب انتقال ارزش های تاریخی و طبیعی و فرهنگی مردمان به گردشگران شوند.

وی با اشاره به اینکه رسالت سازمان منطقه آزاد حمایت از طرح های خلاق و به خصوص توسعه گردشگری در محدوده بافت تاریخی ماکو است، اضافه کرد: این سازمان آمادگی هرگونه حمایت از طرح های گردشگری را دارد و در آینده نزدیک پس از برچیده شدن ویروس منحوس کرونا نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی هتل داری، رستوران داری، بوم گردی و بعلاوه طیف مختلف راهنمایان گردشگری اقدام خواهد شد.

خورابلو رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو هم در این مراسم گفت: این اداره میراث فرهنگی تمام کوشش و توان خود را برای حفاظت، احیا و معرفی بافت تاریخی جزم نموده است و با امید به همراهی منطقه آزاد و شهرداری و مردم ساکن محلات بافت تاریخی به اسم ذی نفعان اصلی از طرح های گردشگری و سرمایه گذاری در بافت تاریخی برابر مقررات حاکمه حمایت کامل می گردد.

وی گفت: اقامتگاه افتتاح شده در فاز اول در زمینی به مساحت 200 مترمربع و با تعداد سه اتاق آغاز به کار نموده و در فاز دوم سرمایه گذار قصد الحاق پلاک همجوار و توسعه پروژه را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو اسم کرد: این واحد اقامتی در امسال با اخذ استعلام و موافقت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرتان پیروز به اخذ پروانه بهره برداری از سازمان منطقه آزاد ماکو شده است.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1690

به "افتتاح نخستین اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نخستین اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید