اماکن گردشگری کرمانشاه ایام نوروز باز است

به گزارش مجله پیامک مسعود، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اعلام اینکه اماکن گردشگری کرمانشاه در ایام نوروز باز است، گفت: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند از این اماکن بازدید نمایند.

اماکن گردشگری کرمانشاه ایام نوروز باز است

ایرنا: امید قادری عصر سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی سفرهای نوروزی استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری گفت: اکنون شرایط شهرهای استان زرد و آبی است و در صورتی که شرایط شیوع کرونا در شهرهای استان تغییر کند شرایط بر اساس تصمیمات ستاد کرونا تغییر خواهد نمود.

وی اضافه نمود: برگزاری تورها و فعالیت های گردشگری در چارچوب مدیریت هوشمند و تنها در شهرهای آبی و زرد امکان پذیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در صورتی که شرایط شهرهای استان به حالت نارنجی و قرمز در آیند محدودیت تردد در آنها اعمال خواهد شد و خودروهای غیر بومی 72 ساعت برای ترک شهر مورد نظر زمان دارند.

قادری گفت: اقامت در مدارس و اماکن دولتی در تمام شهرها اعلام می گردد و اقامت در کمپ های جنگلی و چادر زدن در پارک ها نیز ممنوع است.

وی اضافه نمود: باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که در کنار حفظ سلامت و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، معیشت مردم نیز حفظ گردد.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید:

27 هتل، سه هتل آپارتمان، 19 مهمانپذیر، هفت سفره خانه، 15 واحد پذیرایی بین راهی منفرد، 17 رستوران بین راهی، 14 مجتمع گردشگری، حدود 20 اقامتگاه بوم گردی، 50 خانه مسافر دارای مجوز موقت در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 595 روستا و 34 شهر دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1444

به "اماکن گردشگری کرمانشاه ایام نوروز باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماکن گردشگری کرمانشاه ایام نوروز باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید