انواع کاغذ دیواری طرح سنگ و ایده های کاربرد آن در دکوراسیون منزل

به گزارش مجله پیامک مسعود، کاغذ دیواری طرح سنگ (Faux Stone Wallpaper) از جدیدترین و محبوب ترین مدل های کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل است. هیچ شکی نیست که بکارگیری سنگ به شکل طبیعی، مصنوعی یا المان های طرح سنگ می توانند زیبایی منزل را دگرگون نمایند. کاغذ دیواری های مدل سنگ برخلاف نمونه های طبیعی هزینه کمتری دارند و تعمیر آنها بسیار ساده تر است ضمن اینکه از لحاظ ظاهری هم شباهت بسیار زیادی دارند. برای اینکه بتوانید برای هر یک از فضاهای منزل برترین کاغذ دیواری طرح سنگ را بهره ببرید، انواع آن را با نوع کاربرد شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

انواع کاغذ دیواری طرح سنگ و ایده های کاربرد آن در دکوراسیون منزل

انواع کاغذ دیواری طرح سنگ برای فضای داخلی منزل

مدل های مختلفی از کاغذ دیواری طرح سنگ برای دکوراسیون داخلی منزل ساخته شده است. هر کدام از این مدل ها کاربرد و نقش خاصی در فضای منزل دارند که با استفاده درست، شیک و لوکس بودن آن را حس خواهید کرد.

کاغذ دیواری های سبک وینتیج طرح سنگ مدل رئالیستیک: اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما، وینتیج است باید در پی مدل های رئالیستیک یا واقعی سه بعدی باشید. این نوع کاغذهای دیواری ضخامت بیشتری دارند، جلوه سنگ ها بسیار طبیعی و شبیه به مدل سنگ ها در خانه های قدیمی است. ضد سایش و ضد آب هستند و چربی به درون آنها نفوذ نمی نماید.

کاغذ دیواری طرح سنگ و آجر: این نوع کاغذهای دیواری مناسب برای سبک دکوراسیون روستیک هستند که تنوع رنگی خوبی هم دارند. کسانی که دوست دارند طرح کلی کاغذ دیواری آنها شبیه به سنگ با جلوه و رنگ آمیزی آجری باشد، حتما از این گزینه باید استفاده نمایند. برترین مکان برای محل نصب هم پذیرایی منزل است.

کاغذ دیواری پشت چسب دار طرح سنگ: کاغذ دیواری های پشت چسب دار انواع مختلفی دارند که مدل طرح سنگ محبوبیت زیادی پیدا نموده است. این نوع کاغذ دیواری ها از مواد غیر سمی، ضد آب، دوستدار محیط زیست و PVC مرغوب ساخته شده اند. قابل استفاده برای اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و حتی پارکینگ منزل است. در ضمن احتیاج به نصاب هم ندارد.

کاغذ دیواری طرح سنگ طوسی و خاکستری تیره: محبوبترین مدل و رنگ این نوع کاغذ دیواری ها، طوسی و خاکستری تیره است. ظاهری شبیه به تخته سنگ های کوهستانی دارد و برای خانه های منطقه ها شهری بسیار مناسب است. تنوع طرح و مدل آنها بسیار زیاد است و شامل مدل های برجسته، اسلب و با طرح عمودی و افقی است. مناسب برای سبک دکوراسیون داخلی مدرن و روستیک بوده و قابل نصب برای پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حمام و سرویس بهداشتی است.

کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی: یکی از زیباترین و برترین مدل های کاغذ دیواری، مدل سه بعدی یا برجسته است. این مدل ها برای کسانی است که در پی یک جایگزین واقعی برای المان سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل هستند. مدل طرح سنگ سه بعدی کاغذ دیواری برای خانه های لوکس و شیک و بعلاوه بعضی از دیوارهای منزل است. شما می توانید برای دیوار پشت مبلمان کلاسیک یا سلطنتی و دیوار پشت تلویزیون، تی وی وال، از کاغذ دیواری طرح سنگ سه بعدی بهره ببرید.

کاغذ دیواری طرح سنگ چند رنگ: این نوع کاغذ دیواری ها با طرح سنگ و به صورت چند رنگ مختلف فراوری شده اند. چند رنگ بودن آن باعث شده تا برای یک فضای خاص بتوانید با هر چیزی ست کنید. به عنوان مثال اگر در پی کاغذ دیواری طرح سنگ برای آشپزخانه هستید که هم با سبک کلی این فضا و هم رنگ کابینت و کفپوش هماهنگ باشد، نوع چند رنگ یا مولتی کالر فوق العاده است. حتی می توانید برای پذیرایی در دیوار بالای شومینه هم کار کنید.

کاغذ دیواری طرح سنگ اسلب: بعضی افراد هم ترجیح می دهند از کاغذ دیواری هایی استفاده نمایند که یک طرح کلی و یکدست داشته باشد. اگر به سنگ های اسلب نگاه نموده باشید دارای یک طرح اصلی با چندین رگه مختلف هستند. کاغذ دیواری طرح سنگ اسلب به شما یاری می نماید به جای صرف هزینه های بسیار زیاد از این مدل ها بهره ببرید. توجه داشته باشید که این مدل ها شبیه به پوستر دیواری هستند. به عبارت دیگر برای مهمترین دیوارهای منزل در متراژ بالا زیبایی بیشتری دارند.

کاغذ دیواری طرح سنگ مرمر پشت تلویزیون: طرح سنگ مرمر از برترین و زیباترین گزینه ها برای دیوار پشت تلویزیون است. این نوع طرح ها چون ساختار یکپارچه و واحدی دارند، چشم بیننده را به سایر نقاط منحرف نمی نمایند. فقط دقت داشته باشید که معمولا رنگ سفید برای دیوار پشت تلویزیون بهتر است تا نمود تلویزیون شما از بین نرود.

کاغذ دیواری طرح سنگ برای پذیرایی: انتخاب این نوع کاغذ دیواری ها اهمیت بسیار بالایی دارد چون بخش پذیرایی برای دورهمی خانوادگی و محل نشستن مهمانان است. ضمن اینکه زمان زیادی در این فضا سپری می گردد. کاغذ دیواری طرح چوب و سنگ برای پذیرایی بزرگ منزل مناسب است تا سرمای طرح سنگ با گرمی عنصر چوب و رنگ تیره آن گرفته گردد و بیش از حد فضای منزل را سرد و بی روح نشان ندهد. این نوع کاغذ دیواری به راحتی قابلیت شستشو دارد، ضد خراش و سایش هستند و از PVC درجه یک ساخته شده اند.

کاغذ دیواری طرح سنگ برای ستون: کاغذ دیواری طرح سنگ مرمر یا آنتیک برای پوشاندن ستون برترین گزینه است. اگر سبک دکوراسیون شما مدرن و مینیمالیستیک است، طرح سنگ با رنگ سفید گزینه بهتری است. اگر سبک دکوراسیون داخلی شما لوکس و سلطنتی است باید از مدل های مولتی کالر و یا طلایی رنگ بهره ببرید.

کاغذ دیواری طرح سنگ برای اتاق خواب: کاغذ دیواری طرح سنگ برای اتاق خواب و دیوار پشت تختخواب کاربرد بیشتری دارد. با اینکار فضای اطراف تخت خواب به نقطه کانونی آن تبدیل می گردد. حتما به هماهنگی رنگ کاغذ دیواری با سایر المان ها توجه داشته باشید. اگر تنوع رنگ اتاق خواب شما کم است می توانید از کاغذ دیواری طرح سنگ آنتیک تک رنگ بهره ببرید که رنگ آن با رنگ غالب اتاق خواب هماهنگ باشد. اما اگر می خواهید رنگ کاغذ دیواری با رنگ بدنه تختخواب و کفپوش هماهنگ باشد مدل های چند رنگ یا مولتی کالر و یا اسلب با رگه های تعیین بهتر هستند.

کاغذ دیواری طرح سنگ برای دیوار راه پله و فضای راهرو: فضای راه پله و راهرو به علت اینکه نقش مستقیم در ورود افراد به یک فضای تازه دارند بهتر است که با یک نوع کاغذ دیواری طرح سنگ پوشانده شوند. مثلا کاغذ دیواری سه بعدی طرح سنگ مرمر همراه با یک آینه و چند تابلو هنری زیبایی بی حد و مقدار ای خواهد بخشید. کاغذ دیواری طرح سنگ برجسته گزینه خوبی به نظر نمی رسد چون نباید فکر شما درگیر جزئیات طرح روی دیوار گردد و فقط باید زیبایی خود را به فضا منتقل کند.

توجه داشته باشید که کاغذ دیواری طرح سنگ قابل شستشو، ضد خش، از جنس PVC درجه یک و مواد غیر سمی و با قابلیت جابجایی بدون آسیب رسیدن به دیوار باشد. هماهنگی رنگ و سبک کاغذ دیواری با فضای کلی محل نصب باید در اولویت باشد تا بتوانید از تمام زیبایی آن بهره مند شوید.

منبع: اتاق
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1814

به "انواع کاغذ دیواری طرح سنگ و ایده های کاربرد آن در دکوراسیون منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کاغذ دیواری طرح سنگ و ایده های کاربرد آن در دکوراسیون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید