با رژیم غذایی گوشت و تخم مرغ سالم و مطمئن لاغر شوید

به گزارش مجله پیامک مسعود، معرفی یک برنامه غذایی ایده آل برای کاهش وزن بدون گرسنگی کشیدن!

با رژیم غذایی گوشت و تخم مرغ سالم و مطمئن لاغر شوید

رژیم غذایی گوشت و تخم مرغ را بیشتر به عنوان رژیم غذایی کم کربوهیدرات می شناسند. این رژیم غذایی خاص را دکتر رابرت اتکینز به معروفیت رساند؛ وی کسی بود که تفکر مردم در مورد برنامه غذایی روزانه شان را متحول کرد.

رژیم غذایی گوشت و تخم مرغ عمدتاً بر پایه پروتئین برای کاهش وزن استوار است و به شما امکان می دهد با مصرف کربوهیدرات اندک به وزن دلخواه خود برسید.

چرا باید از رژیم گوشت و تخم مرغ پیروی کنید؟

رژیم گوشت و تخم مرغ یک برنامه غذایی کارا و مفید است زیرا اندازه کربوهیدرات اندکی دارد که شما باید مصرف کنید. کربوهیدرات به صورت اتوماتیک قند خون را افزایش می دهد و منجر به کاهش یا از بین رفتن انسولین می شود. اصول رژیم کم کربوهیدرات این است که انسولین باعث می شود قند خون کنترل سلول های بدن را گرفته و اجازه شکستن و تجزیه چربی را به آنها نمی دهد.

حامیان این رژیم اصول بنیادین را کمی بسط داده اند. آنها بر این عقیده اند که با محدود کردن اندازه کربوهیدرات مصرفی، قند خون کاهش پیدا می کند و پایین تر بودن اندازه انسولین منجر به کاهش وزن می شود. از آنجا که شما کربوهیدرات نمی خورید، بدن چربی مصرفی شما را تجزیه می کند تا انرژی بیشتری به دست آورد. بسکمک از افراد دریافته اند که رژیم کم کربوهیدرات به آنها در کاهش وزن کمک می کند و می توانند از غذاهایی که در گذشته از آنها دوری می کردند لذت ببرند و با خیال راحت آنها را مصرف کنند.

چه چیزی بخوریم؟

یکی از دلایل اصلی گرایش مردم به سمت رژیم گوشت و تخم مرغ این است که این برنامه غذایی خوراکی هایی را در خود گنجانده که طرفداران زیادی دارد. پروتئین از مواد اصلی بیشتر وعده های غذایی است. مثلاً، صبحانه می تواند شامل مواد خوراکی مانند بیکن، تخم مرغ، سوسیس، املت پنیر و استیک باشد که برای سلامت قلب مفید هستند. وعده های ناهار و شام نیز احتمالاً شامل گوشت لخم و کم چرب مانند گوشت قرمز، بوقلمون، ماهی و مرغ خواهد بود. حجم غذایی که مصرف می کنید می تواند زیاد باشد؛ به شرط این که مصرف کربوهیدرات خیلی کم یا در حد صفر باشد. در برخی رژیم های غذایی می توان میوه و سبزیجات را نیز مصرف کرد.

برنامه غذایی گوشت و تخم مرغ همه نوع شکر، کافئین، نشاسته و شیرینی را محدود می کند. غذاهایی که باید از آنها به طور کامل یا در بیشتر موارد دوری کرد شامل نان، پاستا، دسر، غلات و برخی میوه ها و سبزیجات هستند. حجم وعده های مصرفی نیز بسیار متغیر است و شما می توانید با هر اندازه مصرف باز هم بر طبق رژیم خود پیش بروید و لاغر شوید.

چرا رژیم گوشت و تخم مرغ مفید است؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که از رژیم گوشت و تخم مرغ یک برنامه غذایی مفید و کارا در جهت سلامت و تناسب اندام می سازد. بسکمک از آنهایی که این رژیم را می گیرند خاطر نشان کرده اند که وقتی معده خود را از پروتئین پر کرده اند، اشتهای آنها کاهش پیدا کرده است. این رژیم چربی زیادی را وارد رژیم غذایی افراد می کند که فرایند هضم کردن آنها طولانی تر از کربوهیدرات است و به همین دلیل شخص مدت زمان بیشتری را سیر خواهند ماند. وقتی برای اولین بار با این رژیم شروع به کاهش مصرف کربوهیدرات می کنید، اندازهی از وزن آب بدن خود را از دست می دهید. با این حال، مهم ترین دلیل کاهش وزن در این رژیم این است که رژیم های کم کربوهیدرات اندازه کالری مصرفی را کاهش می دهند. از آنجا که مصرف غذاهایی مانند نان، پاستا و شیرینی که غذاهایی پرکالری هستند در این رژیم ممنوع شده است، معمولاً مصرف کالری در روز بسیار پایین تر خواهد بود.

منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1983

به "با رژیم غذایی گوشت و تخم مرغ سالم و مطمئن لاغر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رژیم غذایی گوشت و تخم مرغ سالم و مطمئن لاغر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید