برنده جایزه گنکور معرفی گشت

به گزارش مجله پیامک مسعود، جایره ادبی گنکور به عنوان مهم ترین جایزه ادبیات فرانسه جایزه سال 2019 خود را به رمان نوشته ژان پل دوبوا اعطا کرد.

برنده جایزه گنکور معرفی گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه پاریزین فرانسه، هیات داوران ده نفره جایزه گنکور پایان رمان همه انسان ها به یک روش زندگی نمی کنند نوشته ژان پل دوبوا را به عنوان برنده نهایی این جایزه ادبی معرفی کرد.

عطش نوشته املی نوتومب رمان نویس بلژیکی، سهم پسر نوشته ژان لوک کوتلمان و جهان بیرونی نوشته اولیویه رولین سه اثر دیگری بودند که به عنوان نامزدهای نهایی جایزه ادبی گنکور در سال 2019 با رمان نوشته ژان پل دوبوا رقابت می کردند.

داستان این رمان 256 صفحه ای که بیست و دومین داستان بلند نوشته ژان پل دوبوا است و به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده، از زبان شخصیتی به نام پل هانسن روایت می شود که دو سال است در زندانی در شهر بوردو دوران سختی را پشت سر می گذارد.

جایزه گنکور اولین بار در سال 1903 از سوی ژول و ادمون گنکور راه اندازی شد. اگرچه برنده این جایزه تنها مبلغی ناچیز معادل 10 یورو دریافت می کند، اما جایزه غیررسمی گنکور که فروش بالای رمان برنده را برای نویسنده اش به ارمغان می آورد، بسیار باارزش تر از جایزه اصلی است.

از برندگان سرشناس این جایزه می توان از مارسل پروست در سال 1929، سیمون دوبووار در سال 1954 و پاتریک مودیانو، برنده نوبل ادبیات سال 2014 نام برد. سال گذشته فرزندان شان پس از آن ها نوشته نیکلاس متئو به عنوان برنده نهایی جایزه گنکور انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 460

به "برنده جایزه گنکور معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه گنکور معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید