بهینه سازی صفحات وب یا سئو چیست؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، بهینه سازی صفحات وب یا سئو (SEO) یعنی استفاده از کلمات کلیدی مناسب، توضیحات سئو، علم سئو و تگ های سئو در سایت خود و کسب بالاترین امتیاز در موتورهای جستجو.

بهینه سازی صفحات وب یا سئو چیست؟

بهینه سازی صفحات وب یا سئو چیست ؟

در این مطلب قسمتی از معنی سئو نوشته شده است. وقتی که در یک موتورجستجو به دنبال یک موضوع خاصی می گشت حتما متوجه این موضوع شده اید که بعضی ازوب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند. این یعنی فراوری کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی عظیم بیشترین امتیازرا داشته باشید. کلمات کلیدی سئو ، شرحات سئو ، شرح سئو ، علم سئو، تگ هایسئو اهمیت زیادی دارند. این موضوع از آنجا ناشی می گردد که بیشتر مردم از موتورهای جستجو برایرسیدن به مطلب، عکس، چت روم یا سایت مورد نظر خود استفاده می نمایند. بهینه سازیوب سایت برای موتورهای جستجوگر معروف از مواردیست که شاید بتوان گفت تقریبا همه افرادی که باوب آشنایی هر چند کمی دارند آن را می شناسند و حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند. اما SEO چیست؟معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimizationاست،بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنیفراوری کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و با ارزش هستند و به عبارتی موتور جستجوگر این مطالب را بهتر درک نموده و به آن ها اهمیت می دهد. بهینه سازی صفحاتوب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی عظیم بیشترین امتیاز را داشته باشید.

به عنوان مثال در گوگل و یاهو، بیشتر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجونگاه می نمایند گاه دیده شده در صفحه دوم نیز در صورت اهمیت شدید موضوع توجه می نمایند.بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است کهسایت شما در صفحه اول یا دوم نتایج جستجو قرار گیرد. قرار گیری لینک شما در اینصفحات و پایداری آن به رتبه سایتتان نیز بستگی دارد.

علم بهینه سازی موتور جستجو در خصوص روش های فنی مانند عنوان صفحهمناسب، تگ ها، متا تگ ها، کلمات کلیدی، عبارات کلیدی، شرحات مناسب سایت وکلا محتوایی که موتورهای جستجو به آن ها اهمیت می دهند است. موتورهای جستجو صفحاتوب را از طریق نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی می نمایند. متاسفانهتمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی نمایند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکیاز موتورهای جستجو امتیاز بالایی دارد ممکن است در دیگری آن امتیاز را نداشته باشد.

تکنیک های سئو

  • اصلاح و بازنویسی متون و محتوای صفحات وب سایت بصورت استاندارد
  • ایجاد لینک های داخلی و خارجی برای صفحات مقصدکه همان سایت شماست
  • افزایش رتبه سایت در الکسا و از دید گوگل افزایش رتبه سئو سایت
  • انتخاب url مناسببرای صفحات سایت
  • معرفی سایت به موتورهای جستجوگر
  • ایجاد Sitemap و Robot مناسب برای گوگل
  • بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو در گوگل با کلمات کلیدی منتخب

و بهینه سازی سایر پارامترهای سایت

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 804

به "بهینه سازی صفحات وب یا سئو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهینه سازی صفحات وب یا سئو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید