تابلوهای الحق مع علی در طول یک سال خلق شدند، آثاری درباره ائمه

به گزارش مجله پیامک مسعود، حسن روح الامین هنرمند نقاش و طراح که از امروز جمعه 7 دی ماه نمایشگاه الحق مع علی را در فرهنگسرای نیاوران برگزار نموده است در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه شامل 13 تابلوی نقاشی است که از دی ماه 1396 تا دی ماه 1397 خلق شده اند.

تابلوهای الحق مع علی در طول یک سال خلق شدند، آثاری درباره ائمه

وی اظهار کرد: نمایشگاه الحق مع علی حاصل یک سال فعالیت مستمرم درباره تاریخ اهل بیت است.

این هنرمند نقاش درباره عنوان این نمایشگاه شرح کرد: عنوان نمایشگاه بر اساس حدیثی قدسی در نظر گرفته شده است که به این نکته اشاره دارد که علی (ع) با حق آمد و حق به دور علی (ع) می چرخد و به عبارتی حق راه علی (ع) است.

وی اضافه نمود: از آنجا که پنج تابلوی نقاشی ام درباره امیرالمومنین(ع) بود و 2 اثر هم به فرزندان و نوادگان حضرت علی(ع) اختصاص دارد، عنوان نمایشگاه را الحق مع علی گذاشتم.

روح الامین درباره یکی از تابلوهایش که با عنوان کوچکترین ستاره روی دیوار رفته است، اعلام کرد: این تابلو به حضرت رقیه (س) اشاره دارد. من کاروان اسرا را به ستاره دنباله دار تشبیه کردم که حضرت رقیه (س) کوچکترین ستاره آن است.

وی درباره شیوه خلق نقاشی هایش توضیح داد: در خلق آثار هنری، ایده هایی را که در ذهنم به وجود می آید اتودزنی می کنم و اگر بتوانم با آنها ارتباطی برقرار کنم به اتودزنی بیشتر می پردازم.

این هنرمند درباره خلق این آثار در تابلوهایی با سایز بزرگ، تاکید نمود: وقتی می خواهیم یک موضوع پراهمیت را مطرح کنیم و حرف مهمی بزنیم که برایمان ارزش زیادی دارد، هیچگاه آن را با صدای آرام به زبان نمی آوریم و من احساس می کنم اتفاق بزرگی چون حماسه های دینی را نمی توان در تابلویی با ابعاد 30*40 اعلام کرد. سایز و ابعاد از نظر من در تاثیرگذاری موضوعی که ورای یک اثر مطرح می گردد، اهمیت زیادی دارد.

وی تابلوی نقاشی را به پرده سینما تشبیه کرد و گفت: فیلمی در صفحه گوشی موبایل دیده می گردد با آنچه بر پرده شاهد هستیم و می بینیم تفاوت زیادی دارد و بیان و آورده های حسی که به مخاطب انتقال می دهد، متفاوت و بیشتر است.

این هنرمند نقاش انتخاب سایز کارهایش را وابسته به دیواری که روی آن آثار را خلق می نماید دانست و اظهار کرد: در هنر بالاخص هنر نقاشی، چون تولیدکننده یعنی هنرمند همراه اثر نیست پیغام ها به شکل سالم تر و کامل تری به مخاطب انتقال پیدا می نماید. معتقدم در نقاشی هرچه از خصوصیات یک هنرمند در ذهن وجود داشته باشد در اثر هنری دیده نمی گردد و یک اثر بیانگر ویژگی های هنرمند نیست.

نمایشگاه الحق مع علی تا 20 دی در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران برپاست. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر ارشاد و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد حضور داشتند. همچنین مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، امیرحسین مدرس و علی احمدی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 35

به "تابلوهای الحق مع علی در طول یک سال خلق شدند، آثاری درباره ائمه" امتیاز دهید

1 کاربر به "تابلوهای الحق مع علی در طول یک سال خلق شدند، آثاری درباره ائمه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوهای الحق مع علی در طول یک سال خلق شدند، آثاری درباره ائمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید