تاکید بر ضرورت تحقق شعار کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان و اسناد کتابخانه ملی ایران، سید علی آقازاده، استاندار استان مرکزی با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ضمن بازدید از این سازمان، برای همکاری این استان با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اعلام آمادگی کرد.

تاکید بر ضرورت تحقق شعار کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران توسعه فرهنگ کتابخوانی در نقاط مختلف کشور را از مهمترین اهداف سازمان عنوان نمود و گفت: توسعه پایدار و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در اقصی نقاط کشور در راستای احیای فرهنگ بومی و حفظ زبان و ادب فارسی است، به همین دلیل کتابخانه ملی ایران اقدام به برقراری ارتباط با استانداری ها و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه فرهنگ در روستاهای کشور نموده است و به دلیل ظرفیت های فرهنگی استان مرکزی می توان این مهم را به انجام رساند.

وی ادامه داد: اهتمام و توجه به توسعه پایدار و تعمیم فرهنگ کتابخوانی در نقاط مختلف کشور برای تحقق شعار کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی انجام شده است.

سید علی آقازاده، استاندار استان مرکزی نیز در این ملاقات اشاره نمود: استان مرکزی آمادگی لازم برای همکاری برای تحقق این مهم را در ابعاد مختلف با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دارد. از همین رو با مشارکت انجمن غیردولتی مکارم پنج شهرستان از استان مرکزی را به صورت پایلوت انتخاب نموده ایم و متعهد می شویم بستر مناسب برای ارائه خدمات اطلاعات کتابی را فراهم کنیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به منابع دیجیتال موجود در این سازمان گفت: منابع دیجیتال شده بسیاری در کتابخانه ملی موجود است و به ویژه که در شرایط شیوع ویروس کرونا دیجیتال شدن منابع موجود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تسریع شد و در صورت آماده سازی زیرساخت ها در این استان خدمات دیجیتال منابع کتابی و سندی از سوی سازمان ارائه می گردد.

لازم به شرح است، طاهایی، معاون استاندار استان مرکزی، مظفر پاسدار شیرازی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نعمتی و فریدون احمدی از مسئولان انجمن غیردولتی مکارم در استان مرکزی در جلسه حضور داشتند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1007

به "تاکید بر ضرورت تحقق شعار کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ضرورت تحقق شعار کتابخانه ملی در خانه هر ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید