تا جوان هستید این ماجراجویی ها را در آفریقا تجربه کنید

به گزارش مجله پیامک مسعود، قاره آفریقا

قاره آفریقا پر از کشورهای عجیب و فوق العاده است و برای گردشگران تجربه هایی را فراهم کرده که در هیچ کجای دیگری یافت نخواهند کرد. در این مطلب فهرست کارهای هیجان انگیزی که می توانید در آفریقا انجام دهید را برایتان مهیا کرده ایم. با تجربه این فعالیت ها خاطرات سفر به آفریقا هرگز از ذهنتان نخواهد رفت. با خبرنگاران همراه باشید تا این ماجراجویی ها را تجربه کنیم.

تا جوان هستید این ماجراجویی ها را در آفریقا تجربه کنید

تجربه تعامل فرهنگی با قوم ماسای

مردم ماسای با شما تاریخی پر از داستان های جنگجویان شجاع را به اشتراک می گذارند و امروزه بسکمک از آنها به عنوان چوپان های عشایری زندگی می کنند. در سفر به کنیا می توانید با یک راهنمای ماسایی سفری فرهنگی را انجام دهید که در آن شما روستاها و خانه های ماسار را خواهید دید.

شنا در حوضچه آبشار ویکتوریا (استخر شیطان)

شنا در استخر شیطان، واقع در بزرگترین آبشار جهان، جزو هیجان انگیز ترین فعالیت هایی است که در آفریقا پیدا خواهید کرد. این استخر طبیعی با لبه ای سنگی تشکیل شده که تضمین می کند بازدیدنمایندگان از آبشار پرت نشوند! این کار قطعا یک ماجراجویی خطرناک است، اما در عین حال، یکی از شگفت انگیزترین تجارب شما خواهد بود.

پیاده روی کوه گوریل در پارک ملی جنگل بوندی، اوگاندا

این حیوانات شگفت انگیز، با ویژگی ها و رفتار انسانیشان، موجوداتی هستند که باید حتما ببینید. پارک ملی جنگل بوندی در اوگاندا دارای چهار خانواده از گوریل است که بیش از 300 نفر را تشکیل می دهند و راهنمایان تور، گردشگران را در میان جنگل های بارانی در جستجوی آنها هدایت می کنند. سال هاست که تعداد گوریل ها رو به کاهش است، اما کمک های مالی این تورها در حفاظت از آنها کمک می کنند.

اسکی روی ماسه، بر روی بزرگترین تپه های شنی نامیبیا

نامیبیا، مجموعه ای از بزرگترین تپه شنی های جهان را دارد که اسکی روی آن ها احتمالا سرگرم کننده ترین فعالیتی است که می توانید در کویر انجام دهید. مبتدیان نیز می توانند این اسکی را انجام دهند زیرا این ورزش خیلی شبیه اسنوبوردینگ می باشد. شما باید تورهای اسکی روی ماسه را رزرو کنید. تورها تقریبا سه ساعت طول می کشند که شامل یک غذای سبک به همراه ترانسفر هستند.

پیاده روی با مردم بوشمن یا سان ها در کویر کالاهاری

بوشمن ها خیلی قبل تر از افراد دیگر در کالاهاری زندگی می کرده اند وهمچنان جزو عشایر و شکارچی-گردآورندگانی به حساب می آیند که زندگی شان تحت تاثیر تمدن مدرن قرار نگرفته است. قدم زنی کنار سان ها و در میان این صحرا بسیار هیجان انگیز است. دانش آن ها از حیات وحش به طرز عجیبی زیاد است، آن ها به راحتی می توانند محل زندگی انواع حیوانات را پیدا کنند.

کوهنوردی در کوه کلیمانجارو در تانزانیا

کوه کلیمانجارو، بام تانزانیا به شمار میرود و قله آن از کنیا نیز قابل مشاهده است. در کل می توان گفت که کلیمانجارو بلندترین کوه آفریقا می باشد. دستیابی به آن یک موفقیت بزرگ برای ماجراجویان است که البته بهتر است بدون آمادگی های لازم و بدون برنامه به آنجا نروید.

رفتینگ در زامبزی (زامبیا)

رفتینگ در زامبزی، به عنوان یک سفر یکروزه یا حتیچند روزه، به همان میزان که به نظر می رسد، هیجان انگیز است. در طول روز گردشگران بیشترین سرعتی را که یک رودخانه دارد، تجربه می کنند و در طول شب می توانند در کنار آتش و درخشش ستاره ها، به استراحت بپردازند. رفتینگ زامبزی 20 سال است که به کارش ادامه می دهد. شما می توانید از بین بسته های متفاوت بسته به سلیقه و توان بدنی تانن، تور مورد نظر را انتخاب کنید.

شنا با کوسه نهنگ (Whale shark) در موزامبیک

توفو در موزامبیک یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید به دیدنی کوسه نهنگ بروید. این آبزیان غول آسا بین 4.5 تا 6 متر طول دارند و گیاه خوار هستند؛ البته این ها بیشتر جزو کوسه به حساب می آیند تا اینکه بشود آن ها را نهنگ نامید. شنا با این ابرماهیان بسیار هیجان انگیز است و مطمئنا جزو به یاد ماندنی ترین تجربه زندگی تان خواهد شد.

دیدنی مهاجرت بزرگ

هر ساله بیش از یک میلیون کل یالدار و هزاران گورخر در سراسر سرنگِتی در جستجوی مراتع سبزتر هستند. سفر شش ماهه آن ها در جنوب سرنگِتی شروع می شود و به ماسای مارا ختم می شود. اگر شما در لحظه مناسب و در زمان مناسب قرار بگیرید، می توانید شاهد این مهاجرت بزرگ باشید. این یکی از بهترین خاطرات سفر به آفریقا خواهد شد.

موکورو سواری در میان اوکاوانجو دلتا

موکورو یک قایق سنتی است که ابتدا از تنه درختان توخالی ساخته می شده است. البته امروز، شما احتمالا سفری با یک نسخه فایبر گلاسی خواهید داشت، اما حتی با این نسخه هم، این سفر باور نکردنی است. یک راهنما به صورت ایستاده موروکو را هدایت می کند در حالی که گردشگران در جای خودشان نشسته اند و از منظره ها زیبای اوکتاوانجو دلتا لذت می برند. شما احتمالا در پی دیدن اسب های آبی و تمساح ها هستید، که ممکن است وحشتناک به نظر برسد، اما زمانی که شما در موکورو قرار بگیرید، ترس تان رفته رفته از بین می رود.

در جستجوی پنج حیوان بزرگ پارک ملی کروگر (آفریقای جنوبی)

هنگام بازدید از پارک ملی کورگر در آفریقای جنوبی چشم هایتان را برای شیر، پلنگ، فیل، کرگدن و بوفالو باز کنید. همانطور که ماشین سافاری شما به پیش می رود، منظره های مختلف زیبایی را خواهید دید. محیط بانان معتبر شما را به بهترین نقاط هدایت می کنند، اما اگر بخواهید، کرایه ماشین و رانندگی از طریق خودتان هم گزینه خوبی است.

بالن سواری در سرنگیتی

بالن سواری در دشتهای وسیع سرنگتی چیزی متفاوت تر از تجربه های دیگر در آفریقا است. گردشگران قبل ازطلوع آفتاب به اینجا می آیند و پس از آنکه خورشید طلوع می کند، ماجراجویی شان را شروع می کنند. از آنجا که حرکت بالن به طرز وزش باد بستگی دارد، هر پرواز منحصر به فرد است اما به شما تضمین می دهیم که این تجربه ای برای تمام عمرتان خواهد بود.

شما هر کدام از این تجربه ها را می توانید در خاطرات سفر به آفریقا بازگو کنید. این ها هیجاناتی هستند که هرگز از یاد نخواهید برد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1840

به "تا جوان هستید این ماجراجویی ها را در آفریقا تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا جوان هستید این ماجراجویی ها را در آفریقا تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید