تنها 30 درصد جمعیت افغانستان به برق دسترسی دارند

به گزارش مجله پیامک مسعود، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی بیان کرد که تنها حدود 30 درصد از جمعیت افغانستان به برق دسترسی دارند.

تنها 30 درصد جمعیت افغانستان به برق دسترسی دارند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار در گزارش تازه ای گفت که تنها 30 درصد مردم افغانستان به برق دسترسی دارند و این کشور همچنان به انرژی واراداتی از کشورهای همسایه خود وابسته است.

این نهاد آمریکایی دسترسی محدود به شبکه برق قابل اعتماد را عامل کندی رشد مالی افغانستان و چالشی برای کسب و کارها در این کشور عنوان نموده است.

گزارش می افزاید که زیرساخت های کنونی برق افغانستان را برای تامین احتیاجهای مالی این کشور ناکافی دانست و اظهار داشت که مجموع انرژی مورد احتیاج افغانستان دو هزار میگاوات برق اعلام شده است.

افغانستان سالانه به ارزش میلیون ها دلار برق مورد احتیاج خود را از کشورهای تاجیکستان، اوزبکستان، ترکمنستان و ایران وارد می نماید اما واردات برق نیز نتوانسته دسترسی همه مردم این کشور به برق را تامین کند.

براساس گزارش های رسمی دولت افغانستان، 75 درصد از برق مصرفی در این کشور وارداتی است.

این در حالی است که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سال 1395 گفته بود که تا 5 سال آینده افغانستان جزو صادرکنندگان برق در دنیا خواهد بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1439

به "تنها 30 درصد جمعیت افغانستان به برق دسترسی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 30 درصد جمعیت افغانستان به برق دسترسی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید