جاذبه های گردشگری باتومی، شهری بندری در قلب گرجستان

به گزارش مجله پیامک مسعود، کشور گرجستان در دهه های اخیر توانسته است تا نام خود را به عنوان یکی از کشورهای مهم در حوزه گردشگری و تجاری مطرح کند. به نحوی که پیروز شده تا ضمن جذب گردشگران بین المللی پر شمار، سرمایه های قابل ملاحظه ای را نیز در شهرهای کوچک و بزرگ خود متمرکز کند. یکی از شهرهایی که هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه تجاری و مالی توانسته تا گوی سبقت را از سایر رقبای خود برباید، شهر باتومی است، شهری که به دلیل همجواری با دریای سیاه که به عنوان یک کانال مهم تجاری و بندر ارتباطی شناخته می گردد. طبق آنالیز هایی که در سال های اخیر اجرا شده، تعیین شده که باتومی برای گردشگران و توریست ها بسیار جالب توجه بوده است. این استقبال سبب شده که مجلات گردشگری نگاه ویژه تری به این شهر زیبا که متعلق به قفقاز هست، داشته باشند. به نوشتن مقلات متعدد درباره جاذبه های این شهر و اقداماتی که دولت گرجستان برای درخشیدن هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری باتومی انجام داده اند، بپردازند. ما نیز قصد داریم که از میان جاهای دیدنی باتومی، جاذبه ها و مکان های زیبایی را به شما معرفی کنیم که نسبت به سایر دیدنی های باتومی، خاص تر و پر آوازه تر هستند و با داشتن شاخصه هایی بی نظیر توانسته اند تا گردشگران بی شماری را شیفته خود نمایند.

جاذبه های گردشگری باتومی، شهری بندری در قلب گرجستان

موزه تاریخی استالین، جاذبه ای تاریخی در انبوهی از دیدنی های باتومی

بی شک با شنیدن نام جنگ دنیای دوم، نام هایی چون هیتلر، موسولینی و استالین در ذهن شما پر رنگ تر از قبل می شوند. نام هایی که نشان دهنده سران جنگ دنیای دوم هستند و برای هر یک از دنیایان می توانند زنده کننده حوادث ریز و درشتی باشند. بدون شک ایرانی ها نیز از این نام ها خاطرات متعددی دارند. خاطراتی که بر پیکره تاریخی کشور ما به خوبی نمایان هستند، اما اینک قصد داریم شما را با جاذبه ای در بین جاهای دیدنی باتومی آشنا سازیم که برگ دیگری از زندگی نامه یکی از همین شخصت ها را ورق زده است. جاذبه ای که به شما کمک می نماید تا با شنیدن نام استالین تنها به یاد شخص خاصی نیفتید، بلکه تصاویری از یک موزه زیبا در شهر باتومی گرجستان در ذهنتان حک شوند. طبق شواهد تاریخی، استالین که رهبر شوروی سابق بوده و به عنوان یکی از سران ارتش متفقین جنگ دنیای دوم شناخته می شده، در کشور گرجستان متولد شد و در حوالی سال های 1901 یا 1902 میلادی در نزدیکی شهر باتومی دیده به دنیا گگردد. گفته می گردد که استالین تا نوجوانی در این شهر زندگی می نموده و در بسکمک از فعالیت های اجتماعی این شهر نقش ویژه ای را بر عهده داشته است. به عنوان مثال با برنامه ریزی های دقیقی که انجام داد، توانست که وضعیت کارگران کارخانه قیر را بهبود بخشد و با ایجاد یک مرکز چاپ خود جوش و بدون مجوز پیروز به چاپ و تکثیر کتاب های متعدد شده که دولت وقت خواندن آن را بر عموم مردم ممنوع ساخته بود. اقداماتی که تا سال ها در یاد مردم باتومی باقی ماند و حتی پس از به شهرت رسیدن استالین، باز هم این فرد را با فعالیت های اجتماعی اش در شهر باتومی می شناختند. ده ها سال گذشت و مردم این شهراز خدمات و اقدامات استالین را به فرزندان خود می گفتند تا اینکه مسئولان شهر تصمیم دریافتد برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره اقدام های پسندیده استالین در شهر باتومی، موزه ای را به نام او برپا کنند تا هم دنیایان از اون شناخت بهتری پیدا کنند و هم رد کارهای او را در ذهن ساکنان محلی پر رنگ تر کنند. به همین منظور در مکانی مناسب در میانه شهر، موزه ای را افتتاح کردند و با قرار دادن وسایل و آثار به جا مانده از استالین سعی کردند که این هدف را محقق سازند. شما در این موزه که یکی از جاذبه های گردشگری باتومی به حساب می آید، این فرصت را دارید که از تختی که استالین بر روی آن خوابیده، دیدن کنید. کتاب هایی را که مورد مطالعه قرار داده از نظر بگذرانید و از دیدن حوله بید خورده او که درون محفظه ای شیشه ای قرار گرفته، شگفت زده شوید. اگر چه شهر زادگاه استالین گوری نام داشته و با شهر باتومی چندین کیلومتر فاصله داشته، اما اهالی باتومی او را از خودشان می دانند و سعی دارند که با شکوه هرچه بیشتر نام او را در دنیا و کشور گرجستان زنده نگه دارند.

آکوریوم باتومی، جاذبه ای آبی در انبوهی از دیدنی های باتومی

تماشای دنیای زیر آب و جانوران آبزی برای همگان از جذابیت بیشتری نسبت به سایر گونه های جانوری برخودار بوده، چرا که رسیدن به محیط های این چنینی ساده نیست و در هر منطقه ای نیز قابل دسترسی نیست. به همین دلیل است که صف های طولانی در مقابل درب ورودی مکان هایی که این امکان را به علاقمندان هدیه می دهد، تشکیل می گردد. آکواریوم باتومی نیز از همین ویژگی ها بهره برده است. این آکواریوم که ظاهر خود را از زیبایی های موجود در ساحل شهر بندری باتومی وام گرفته، آنقدر خیره کننده است که می تواند ساعت ها تماشاگران را در خود غرق کند. وجود گونه های نادری از آبزیان که از دریای اژه و دریای سرخ صید شده اند، در کنار طراحی خیره کننده و استادانه ای از صخره های مرجانی با موج های مصنوعی ایجاد شده در محیط آکواریوم، همان چیزی است که می تواند این جاذبه را در بین دیدنی های باتومی محبوب قلب تماشاگران خود کند. این جاذبه که در بین سایر جاذبه های گردشگری باتومی از شهرت بیشتری برخوردار است، از چهار قسمت متمایز تشکیل شده است، قسمتی هایی که از طریق سنگ های بزرگ و خوش تراش از جنس سنگ های ساحلی از یکدیگر جدا شده اند و ضمن تشکیل این بخش ها، محیط را نیز دلچسب تر نموده اند به نحوی که بیننده در نگاه اول گمان می نماید که باید در جایی میان این چهار سنگ عظیم به کاوشگری بپردازد و همین امر سبب ترغیب روحیه کنجکاوانه گردشگران نیز می گردد. اگر می خواهید شما هم در لیست بازدیدکنندگان این جاذبه پرطرفدار قرار بگیرید، به خیابان روستاولی 51 شهر باتومی سری بزنید و با پرداخت هزینه ای معادل 2 لاری، از ساعت 10 صبح تا 19 میهمان محیط آرام بخش یاد شده باشید.

تورهای هیجان آور رفتینگ

بسکمک از افرادی که به صورت حرفه ای به گردشگری علاقه دارند و در این زمینه فعالیت دارند، در رده سنی جوانان قرار می گیرند که با رویایی رسیدن به ناشناخته ها و چشیدن طعم هیجان هایی دست نیافتنی، کوله پشتی خود را بر دوش می کشند و یا چمدان وسایلشان را حاضر می کنند و به دل سرزمین های گوناگون پای می گذارند. اگر شما نیز جز این دسته از گردشگران ماجراجو هستید و قصد دارید تا به عنوان مقصد بعدی میهمان دیدنی های باتومی باشید، پیشنهاد ویژه ما در لحظه را از دست ندهید، چرا که غفلت از این جاذبه که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری باتومی به شمار می آید، می تواند شما را در یک پشیمانی غیر قابل جبران فرود برد. در حومه شهر باتومی، چندین و چند رودخانه خروشان جاری هستند. رودخانه هایی که با نهایت سرعت خود را به صخره های اطراف می کوبند و راه خود را می یابند. وجود چنین مکان هایی برای ماجراجویان نوید دهنده اتفاق هایی خوشایند است، اتفاق هایی نظیر تجربه کردن یک رفتینگ ایده آل و مطمئن که بدون شک احتیاجمند عضویت در تورهایی به این منظور هستند. این تورها که دارای مربیانی حرفه ای در این زمینه بوده و با استخدام راهنمایانی حرفه ای سعی در ارائه هرچه بهتر خدمات دارند، برای کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان، اقدام به تدارک دو جهت برای رفتینگ نموده اند. جهتهایی که حدود 20 کیلومتر از شهر باتومی فاصله دارند و هر کدام با ویژگی های منحصر به فرد خود توانسته اند جایگاهی ویژه در میان جاهای دیدنی باتومی برای خود کسب کنند. جهت اولیه ای که در تورهای رفتینگ پیشنهاد می گردد، بر روی رودهای ماچاخلیس- چرخی- آجاریستسکالی است که طولی برابر 6 کیلومتر دارند و زمانی در حدود 90 دقیقه برای پیمایشش در نظر گرفته شده، اما جهت دوم در بین جاهای دیدنی باتومی که بر روی چرخی است، حدوداً 4 کیلومتر طول دارد و در زمانی بین 25 تا 40 دقیقه پیموده می گردد. اگرچه هر دوی این جهتها زیبا و چشم نواز هستند و بدون احتیاج به کمک ها و آموزش های فیزیکی مربیان قابل پیمودن هستند، اما نیروهای یاد شده در طول جهت در کنار گردشگران حاضر هستند تا در صورت بروز هر گونه مسئله ای، اقدام های لازم را انجام دهند تا سفر به کام میهمان هایشان تلخ نگردد. طبق اطلاعیه صادر شده از سوی مدیریت این تورها، برای عضویت بین 1 تا 5 نفر احتیاج به پرداخت هزینه ای نزدیک به 50 لاری گرجستانی است. در حالیکه اگر 8 نفر قصد عضویت در این تورها را داشته باشند، ملزم به پرداخت 30 لاری گرجستانی هستند. پس اگر به صورت دسته جمعی و گروهی برای لدت بردن از دیدنی های باتومی سفر می کنید، این امکان می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد. حتی اگر به تنهایی پا به جاده نهاده اید، باز هم نگران نباشید، چرا که می توانید برای خود دوستانی بیابید و از این جاذبه که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری باتومی است، لذت ببرید.

مجسمه تاریخی مدیا

همواره در بعضی از شهرها، نمادها، سازه ها و جاذبه هایی به مرور زمان ایجاد می گردد که به عنوان نماد این شهرها شناخته می شوند. مجسمه یادبود مدیا یکی از جاذبه های گردشگری باتومی است که توانسته نگاه گردشگران را به سوی خود جذب کند. این مجسمه که شمایلی سمبلی از شاهزاده اساطیر یونانی است و در نوشته های تاریخی متعلق به این کشور از آن یاد شده، چنان با شکوه است که ثبت تصاویر آن یکی از تفریحات علاقمندان به عکاسی به حساب می آید. در تاریخچه مربوط به این جاذبه که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری باتومی به حساب می آید، آمده که این بنا به یاد مدیا که یکی از شاهزاده های اساطیری یونان باستان است، بنا شد. این بانو که از اهالی کولخیس گرجستان بوده، در زمان یاسون برای یافتن پشم زرین به این منطقه مهاجرت می نماید و زمانی که به این مکان رسید، عاشق یاسون شد. این عشق در ابتدا به شدت آتشین بود و به موجب آن، یاسون تمام شرط های پدر مدیا را انجام داد و حتی او را در دزدیدن پشم زرین کمک نمود، اما نتوانست که مدیا را از آن خود کند. پس تصمیم گرفت که مدیا را بدزد و بعد با هم ازدواج و زندگی خود را شروع کردند، اما انتها این عشق آتشین شیرین نبود، چرا که یاسون بعد از مدتی با گلاوکه دختر کرئون ازدواج کرد و مدیا که از این موضوع به شدت ناراحت و افسرده شده بود، از سر حسادت و خشم، فرزندان خود و گلاوکه را کشت و به زندگی خود نیز انتها داد. سال ها داستان این بانوی افسانه ای نقل محافل گرجستانی بود تا این که مسئولان گردشگری این کشور تصمیم دریافتد در منطقه متعلق به شهر باتومی که محل رویداد چنین حادثه ای بوده، جاذبه ای به منظور یادبود برپا و این موضوع را در سطح دنیای مطرح کنند. اگر به تماشای جاذبه های این چنینی و شنیدن داستان های اساطیری علاقمند هستید، این جاذبه را در میان دیدنی های باتومی از دست ندهید.

پاراشوت

جاذبه های تفریحی، در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی می توانند به عنوان یکی از شاخصه های جذب گردشگر در هر کشور نقشی مهم ایفا کنند. همین امر سبب شده که مسئولان این حوزه کاری، دقت ویژه ای درباره این جاذبه ها به کار برند و دست به احداث جاذبه هایی از این قبیل زنند. در کشور گرجستان و شهر باتومی نیز جاذبه هایی از این دست قابل مشاهده است. یکی از این جاذبه ها پاراشوت است، تفریحی آبی بی نظیر که بسیار نیز هیجان انگیز است و به بازدیدکنندگان و مراجعان خود این فرصت را می دهد که با چترهای بزرگی که از طریق قایق بر فراز امواج دریای سیاه به پرواز در آمده، اوج گیرند و از دیدن مناظر طبیعی بی مثال آن منطقه لذت برند. این جاذبه تفریحی برای افزایش رفاه حال گردشگران خود، تورها و آژانس هایی را در نزدیکی ساحل باتومی برپا نموده اند که با نام نویسی از گردشگران علاقمند و قرار دادن وسایل مورد احتیاج، امکان چشیدن این هیجان را فراهم کنند. اگر روزی تصمیم گرفتید که به این جاذبه سری بزنید، باید بدانید که ساعت کاری این مجموعه از 8 صبح تا 21 شب است و شما می توانید با پرداخت هزینه ای که به ازای هر 15 دقیقه برابر 80 لاری گرجستان هست، به تفریحی خاص در میان شمار کثیری از دیدنی های باتومی دست یابید.

دلفیناریوم باتومی

یکی از باهوش ترین موجودات آبزی دنیا، دلفین ها هستند که قابلیت آموزش پذیری آن ها سبب شده که نمایش های پر زرق و برق و جذاب زیادی در سرتاسر دنیا به اجرا درآید و تماشاچیان چنین نمایش هایی را هیجان زده کند. مسئولان گردشگری شهر باتومی نیز از این ویژگی ها استفاده حداکثری را به عمل آورده اند و با ساخت بنایی به نام دلفیناریوم باتومی، امکان تماشای برنامه مفرحی را برای حدود 700 نفر پدید آورده اند. این تماشاگران فرصت دارند که بالغ بر 30 اجرای متنوع را از سوی چند دلفین که به همراه مربیانشان به اجرای برنامه می پردازند، تماشا کنند و حتی با دلفین ها عکس یادگاری بیاندازند و یا در انتها اجراها با آن ها بازی کنند و آن ها را در آغوش کشند. زمانیکه به داخل جاذبه دلفیناریوم که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی باتومی هست پای بگذارید، خواهید دید که علاقمندان زیادی از گروه های سنی مختلف به تماشای این برنامه نشسته اند و از دیدن برنامه ها که به سه زبان گرجی، روسی و انگلیسی برگزار می گردد، لذت می برند. طبق آخرین برنامه ریزی هایی که انجام شده، در هر روز سه بار امکان ورود به این جاذبه در بین دیدنی های باتومی تدارک دیده شده است. نمایشی که در صبح ها برگزار می گردد، حدود 12 لاری هزینه برای خرید بلیط را می طلبد، در حالیکه این هزینه برای نمایش عصرگاهی چیزی در حدود 19 لاری است. البته این هزینه ها تنها قیمت تماشای نمایش دلفین هاست و اگر شما مایل باشید که با آن ها شنا کنید و به بازی بپردازید، باید از ساعت 15 تا 16 به دلفیناریوم مراجعه کنید و با پرداخت 150 لاری به مدت 15 دقیقه به این هدف برسید. البته لازم به ذکر است که شنا کردن با دلفین ها در یکی از معروف ترین جاهای دیدنی باتومی، محدودیت سنی دارد و افراد زیر 16 سال از فرصت شنا کردن با دلفین ها محروم هستند.

دریاچه نوریگلی، جاذبه طبیعی منحصر بفرد در میان دیدنی های باتومی

اگرچه شهر باتومی به واسطه شرایط و موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد، منتهی به دریای سیاه می گردد، اما در نزدیکی این شهر و در فاصله ای حدود 130 متری از دریای سیاه، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری باتومی دیده می گردد که توانسته با آب های زلالی که در دل خود جای داده، آسمان را به زمین بیاورد. این دریاچه با داشتن حدود 5.5 هکتار مساحت یکی از وسیع ترین جاهای دیدنی باتومی نیز به شمار می آید که در میانه پارک 13 هکتاری سرسبزی قرار گرفته و با عمق 7 متری خود این امکان را به گردشگران می دهد که اوقات خوشی را سپری کنند. در کنار دریاچه بر روی چمن های سرسبز محوطه پارک بنشینند و به ماهیگیری بپردازند و یا بعد از یک پیاه روی طولانی بر روی یکی از نیمکت های کنار دریاچه بنشینند و خستگی از تن به در کنند. به علاوه می توانند از مجموعه قایقرانی موجود در دریاچه استفاده کنند و یا به سراغ حیواناتی که در باغ وحش نزدیک دریاچه نگهداری می شوند، بروند و یا حتی در پارک بچه ها و در بین بچه هاشان خود را سرگرم کنند. این جاذبه که ترکیبی از سری جاذبه های طبیعی و تفریحی شهر باتومی هست، از طریق کانال های زیرزمینی به دریای سیاه متصل می گردد و به همین دلیل همواره آب های زلالی را در خود جمع نموده است. بدون شک، می توانید یک پیک نیک به یادماندنی را در این منطقه تجربه نمایید.

باغ گیاه شناسی گرجستان، یکی از زیباترین جاهای دیدنی باتومی

در جهت شمالی شهر بندری باتومی و در فاصله 10 کیلومتری از مرکز این شهر، باغ عظیم و باشکوهی قرار گرفته که محل پرورش گیاهان نادر و متعدد هست. زمینی که در حدود 110 هکتار را به خود اختصاص داده و 5000 گونه گیاهی را در جای جای قسمت های خود پرورش داده و با داشتن تنها 1200 گونه رز یکی از غنی ترین باغ های گیاه شناسی دنیا و یکی از بهترین دیدنی های باتومی است که در سال 1880 میلادی بنیان گذاشته شد. بنیانی که طرح اولیه آن از دکتر روس آندری نیکلاویچ بوده و این گیاه شناس بنام با مدد دریافت از دو باغبان ماهر گرجستانی این باغ را تأسیس نمود. کار ساخت و تجهیز این باغ گیاه شناسی که یکی از بهترین دیدنی های باتومی به شمار می آید، زمان زیادی به طول انجامید به نحوی که در سال 1912 میلادی اولین بار درب این جاذبه بر روی علاقمندان باز شد و آنان توانستند که به دل این باغ پای بگذارند و از گیاهان خیره کننده ای که در این محیط پرورش یافته اند، بازدید به عمل آورند. آن دسته از گردشگرانی که پیروز به بازدید از این جاذبه شده اند و یا قصد دارند در آینده به تماشای این جاذبه بروند، با بخش های گوناگونی رو به رو می شوند که این بخش ها عبارتند از بخش گیاهان غرب آسیا، بخش گیاهان هیمالیا، بخش گیاهان کشور مکزیک، بخش گیاهان زلاند نو، بخش گیاهان آمریکای جنوبی، بخش گیاهان مدیترانه ای، بخش گیاهان قفقازی و بخش مربوط به گیاهان کشور استرالیا. این قسمت ها چنان متنوع هستند که بسکمک از گروه های تحقیقاتی جهت مطالعه بر روی گونه های گیاهی مختلف به این شهر از کشور گرجستان سفر می کنند تا در بخش های مختلف به کند و کاو بپردازند و از میان دنیایی از رنگ های گیاهان مختلف، به دانشی صحیح برسند. گرچه کشور گرجستان با داشتن 14 محوطه طبیعی حفاظت شده بدون مدیریت مجزا، 12 محوطه طبیعی حفاظت شده با مدیریت مجزا، 8 پارک ملی، 14 بنای طبیعی و 2 باغ وسیع یکی از پیشگامان محیط های طبیعی بکر هست، اما هیچ یک از آن ها از نظر تنوع و زیبایی توان رقابت با باغ گیاه شناسی این کشور را ندارد. اگر درون یک بالگرد بنشینید و از فراز آسمان به این محوطه نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که در اطراف این باغ مرداب های نیمه حاره ای، مناطق آلپاین پوشیده از برف و مناطق نیمه بیابانی نیز دیده می شوند که این اجماع سبب خواص تر شدن این جاذبه در بین جاهای دیدنی باتومی شده است.

مرکز بزرگ و مجلل غواصی باتومی

همانطور که قبل نیز اشاره شد، دنیای زیر آب برای همه انسان ها هیجان انگیز است و همواره درباره این قسمت از کره خاکی سؤالات ریز و درشتی در ذهن انسان نقش بسته است. یکی از مراکزی که سعی داشته این معماهای پیچیده را پاسخ دهد، جاذبه ای عظیم به نام مرکز غواصی باتومی گرجستان در میان جاهای دیدنی باتومی است. این مکان که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری باتومی به حساب می آید، به شما این فرصت را می دهد که لحظاتی هیجان انگیز را تجربه نمایید و به عنوان میهمان، لحظاتی را در کنار گونه های مختلف آبزیان سپری کنید. البته این نکته را یاد آور می شوم که حتماً برای شما پیش از اقدام کردن به انجام چنین عملی کلاس های آموزشی ابتدایی برگزار می گردد تا بتوانید در مواقع احتیاج از سلامت خود دفاع کنید و یا حتی از وقوع خطری پیشگیری به عمل آورید. به این منظور شما را ابتدا به یک محیط کم عمق در یک محیط سر پوشیده راهنمایی می کنند تا واکنش های اولیه را بیاموزید و پس از اطمینان از صحت عملکرد به محیط اصلی که در مجاورت دریای سیاه است، منتقل می شوید و فرصت جستجو در عمق دریا را به دست می آورید. لذت سفر به عمق آب های آزاد در کلمات گنجانده نمی گردد و شما باید حتماً آن را از نزدیک لمس کنید. پس اگر وسوسه شده اید که چنین موقعیتی را در یکی از دیدنی های باتومی تجربه نمایید، از ساعت 1 تا 4 بعدازظهر خود را به اندریا پیروودبولی برسانید و در قسمت شماره 28 این منطقه از شهر باتومی کشور گرجستان، منتظر رسیدن به هدف خود بمانید.

پارک آبی کشور گرجستان

آخرین جاذبه ای که در بین جاذبه های گردشگری باتومی قصد داریم به شما معرفی کنیم، جاذبه ایست از سری جاذبه های تفریحی که نه تنها بچه ها را به وجد می آورد، بلکه بزرگسالان را نیز شیفته خود می نماید. پارک آبی شهر باتومی با مجهزترین تجهیزات تفریحات آبی دنیا، با داشتن سرسره های آبی متعدد با ارتفاع های مختلف این قابلیت را دارد که از تمام گردشگران در رده های سنی مختلف به نحو احسن پذیرایی نماید و انتظارات آنان را بر آورده سازد. در زمینی وسیع که در فاصلۀ 3 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و با دریا حدود 30 کیلومتر فاصله دارد، سرسره هایی با رنگ های مختلف در کنار استخرها عمیق و وسایل ورزش های آبی دیده می شوند که از ساعت 9 صبح تا 20 شب می تواند گردشگران و بازدیدکنندگان را سرگرم خود کند. اگرچه کسانی که به پارک آبی باتومی مراجعه می کنند به دنبال تفریحات سالم و ورزش های مختلف آبی هستند، اما وجود اینترنت در محوطه این پارک که یکی از بهترین جاهای دیدنی باتومی به حساب می آید، سبب شده تا در مواقع ضروری نیز گردشگران فعالیت های مجازی خود را انجام دهند. این امکان را در کنار پارکینگ های متعدد پارک در نظر بگیرید تا بیشتر به رفاه موجود در دل این جاذبه پی ببرید. توصیه ما به شما همراهان این است که یک روز از زمان اقامت خود در کشور گرجستان و شهر باتومی را صرف تفریح در این مجموعه آبی که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی باتومی هست، کنید. شک نداریم که شیرینی این روز تا همواره بر زیر زبان شما خواهد بود و از تجربه کردن چنین رخدادی پشیمان نخواهید شد. پس با پرداخت 30 لاری گرجستانی به بازدید از این جاذبه در بین جاهای دیدنی باتومی بروید و روز زیبایی را برای خود رقم زنید.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 231

به "جاذبه های گردشگری باتومی، شهری بندری در قلب گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری باتومی، شهری بندری در قلب گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید