جاهای دیدنی جهان که قبل از مرگ باید دید

به گزارش مجله پیامک مسعود، همه می خواهند جهان را بگردند و منظره ها زیبا را ببینند، اما با این همه جا برای تماشا باید از کجا آغاز کرد؟ لیستی از 10 مکان تماشای و بسیار فوق العاده جهان که می بایست پیش از مرگ دید را برای تان جمع نموده ایم.

جاهای دیدنی جهان که قبل از مرگ باید دید

1. ساحل پناهگاه سفید- استرالیا (Whitehaven Beach)

ساحل بهشت سفید برای شن های سفیدش مشهور است. ساحل در جزیره ویتساندی (Whitsunday Island) و به طول 7 کیلومتر است. این جزیره به وسیله بنادر توریستی ساحل ایرلی (Airlie Beach)، بندر شیوت (Shute harbor) و همین طور جزیره همیلتون (Hamilton Island) قابل دسترسی است.

این ساحل به وسیله CNN.com به اسم تمیزترین ساحل دنیا شناخته شده است. ورود حیوانات و استعمال دخانیات در این ساحل ممنوع است.

2. مجتمع تفریحی و سونای وستین مائوئی - آمریکا (Westin Maui Resort & Spa)

یک سالن فوق العاده با چندین آبشار و حوض به مهمانان این مجتمع کاناپالیایی خوش آمد می گوید، که مجهز به منظره های تحیر برانگیز، خدمات محبت آمیز، سونای افسانه ای و استخر های زیبا است. مجتمع تفریحی و سونای وستین مائوئی در کاناپالی در عرض یک ساحل افسانه ای با شن سفید قرار گرفته است.

3. حوضچه های سحرآمیز جزیره اسکای - اسکاتلند (The Fairy Pools on the Isle of Skye)

اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، حتما باید این حوضچه های افسانه ای در تپه های کولینز را ببینید. حوضچه های سحرآمیز یک دسته دریاچه و آبشار با آب زلال و سرد است که در بالای تپه های اطراف شکل می گیرد و به سمت پایین جاری می گردد.

4. غار مرمر دریاچه کاررا - شیلی (Marble Caverns of Carrera Lake)

معبد لاجورد ، دریاچه کاررا در پاتاگونیا شیلی، یکی از عجایب دنیا است که به راحتی می توان لقب زیباترین شبکه غاری را به آن نسبت داد. یک معبد لاجوردی طبیعی، با دیوارهای مرمر درون این شبکه غاری پر از آب نشان دهنده شکوه جغرافیایی سیاره مان است.

5. پل شهارت - یمن (The Shahara bridge)

این پل در قرن 17 میلادی جهت متصل نمودن شهرهای بالای کوه به استان یمن، ساخته شد. هم چنین از این پل در برابر مهاجمان ترک استفاده می شد. این پل منظره زیبایی دارد و یکی از جاذبه های توریستی مشهور است.

6. آبشار های هاواسو - پارک ملی گرند کانیون، آمریکا (Havasu Falls)

به راحتی می توان گفت که این آبشارها بهشت روی زمین هستند، یک آبشار بسیار زیبا و هیجان انگیز در دل یک دره دور افتاده در استان آریزونا. آبشارهای تماشایی و جامعه منزوی درون منطقه سرخپوستی هاواسوپای سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. اهالی هاواسوپای ارتباط نزدیکی با آب و زمین دارند. این آب سبز-آبی برای بومیان مقدس است.

7. دره Fjaðrárgljúfur - ایسلند (Fjaðrárgljúfur Canyon)

Fjaðrárgljúfur دره ای در جنوی شرقی ایسلند است که عمق آن 100 متر و حدود 2 کیلومتر طول آن و رود Fjaðrá در آن جریان دارد. این دره در نزدیکی جاده کمربندی نزدیک دهکده Kirkjubæjarklaustur قرار گرفته است. دره به وسیله فرسایش تدریجی جریان آب یخچال ها میان سنگ ها و پالاگونیت ها در طول هزاران سال تشکیل شده است.

8. آرانگ کِل، دره نیلام - کشمیر، پاکستان (Arang Kel)

یک دهکده سبز زیبا و باشکوه در دره نیلام کشمیر، که در بالای تپه ای نزدیک کِل، حدود 457 متر بالاتر از رودخانه نیلام قرار گرفته است. این دهکده هم چنین سرشار از منظره ها زیبا است. قطعه ای از بهشت که در کشمیر یافت می گردد.

9. حصارهای تیره - ایرلند شمالی (The Dark Hedges)

این جاده زیبای درختان راش، به وسیله خانواده استوارت در قرن هجدهم کاشته شدند. حصارهای تیره یکی از پدیده های دنیا در شمال ایرلند است که به کرات از آن عکس برداری شده و هم چنین یکی از پرطرفدارترین جاذبه های دنیاگردی است. این درختان به منظور ایجاد منظره زیبا برای تحت تاثیر قرار دادن مسافران کاشته شدند.

10. ساحل نزدیک مرسی مطروح - مصر (Marsa Matruh)

مرسی مطروح یکی از منطقه ها توریستی مصر است که به اسم تفریگاه اروپایی ها و اهالی قاهره است که می خواهند از مرکز فرار کرده و از گرمای لذت بخش تابستان استفاده کنند. شهر به علت شن های نرم و سفید و آب های آرام و شفافش مشهور است.

نوشته شده به وسیله: مینا داودی

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای دیدنی توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1605

به "جاهای دیدنی جهان که قبل از مرگ باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی جهان که قبل از مرگ باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید