خانواده قربانیان در انتظار نظر کارشناسان

به گزارش مجله پیامک مسعود، هیات پانزده نفره کارشناسان رسمی دادگستری برای معین تکلیف نهایی درباره پرونده جانباختگان کلینیک سینا مهر و سینا اطهر شمیران بعد از یک سال دوباره محل را بازدید کردند.

خانواده قربانیان در انتظار نظر کارشناسان

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، رسیدگی به این پرونده همزمان با وقوع انفجار و آتش سوزی در شامگاه دهم تیرسال گذشته در ساختمانی پنج طبقه در خیابان شریعتی تهران معروف به کلینیک سینا مهر و سینا اطهر شمیران ، در دادسرای جنایی مرکز به جریان افتاد. در آن حادثه 19نفر از کادردرمان و بیماران جان باختند و تعدادی هم مصدوم شدند .

با شکایت خانواده قربانیان هیات کارشناسی با دستوربازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران از محل بازدید و مدارک موجود را آنالیز کردند و مدتی بعد اعلام نظر کردند که 17 سازمان، وزارتخانه و شخص حقیقی و حقوقی مقصر این حادثه بوده اند. اما بعد از کش و قوس های فراوان همچنان پرونده در بلاتکلیفی بود. چند هفته مانده به اولین سالگرد حادثه ، دوازده نفر از متهمان به مقدار درصد قصوری که داشتند، اعتراض کردند که قرار شد موضوع آنالیز گردد .

این در حالی بود که سازمان نظام پزشکی، اعضای هیات مدیره کلینیک سینا مهر و سینا اطهر شمیران را به سه سال محرومیت از کارهای پزشکی در حالی محکوم کرد که برای بقیه مقصران حادثه منع تعقیب صادرکرده بود.

همین موضوع با واکنش خانواده قربانیان و بازپرس پرونده همراه بود و به این حکم اعتراض کردند . با گذشت یک سال از این حادثه، هنوز پرونده معین تکلیف نهایی نشده وبا ابهامات مختلفی رو به رو ست که باعث شد سرپرست دادسرای جنایی ، بازپرس پرونده و هیات 15 نفره کارشناسان رسمی دادگستری باردیگر محل حادثه را بازدید و از آنجا فیلمبرداری و عکسبرداری انجام دهند تا با اطلاعات تازه پرونده مورد آنالیز قرار گیرد .

بعلاوه هیات کارشناسی تا یک ماه آینده نتیجه نهایی را اعلام کند تا پرونده با صدور جلب به دادرسی به دادگاه ارسال گردد .

گروه حوادث روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1570

به "خانواده قربانیان در انتظار نظر کارشناسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده قربانیان در انتظار نظر کارشناسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید