متخصصین مغز و اعصاب ایران و دنیا در تهران گردهم می آیند

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، دکتر سید مسعود نبوی دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران اضافه نمود: در واقع کنگره اصلی و سالانه انجمن متخصصان مغزواعصاب با همکاری جامعه نورولوژی کشور که در دانشگاه های علوم پزشکی مختلف حضور فعال دارند برگزار می گردد.

متخصصین مغز و اعصاب ایران و دنیا در تهران گردهم می آیند

وی، ارائه دوره های آموزشی برای متخصصان مغزواعصاب سراسر کشور و ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی همکاران پزشک در حیطه علوم اعصاب را دو رویکرد اصلی برگزاری کنگره پیش رو دانست و اضافه نمود: 8 کارگاه آموزشی با موضوعات بیمار ام اس، صرع، بیماری های عصبی-عضلانی، اختلالات حرکتی، سردرد، دمانس، نوروفیزیولوژی و سونولوژی برای کنگره تدارک دیده شده است.

نبوی با بیان اینکه هر ساله مباحث داغی در هر رشته مطرح می گردد که سال جاری پنج موضوع را انتخاب نموده ایم و پنج تن از اساتید زبده خارج از کشور به سخنرانی پیرامون آن می پردازند مطرح کرد: همچنین پنج موضوع مورد بحث که معمولا درباره آنها میان اساتید یک رشته اتفاق نظر وجود ندارد نیز به بحث و گفتگو گذاشته می گردد.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغز و اعصاب ایران ادامه داد: دو کارگاه عملی با موضوعات نوروسونولوژی و چگونگی آنالیز عروق مغز و دیگری تزریق دارو برای کاهش سفتی عروق و ماهیچه ها در بیمارانی که سکته نموده اند و کارگاه تزریق سفتی عضلات و ماهیچه ها نیز در این کنگره برگزار میگردد.

نبوی با بیان اینکه سه پانل تحت عنوان ملاقات با زبدگان برای این کنگره برنامه ریزی شده است گفت: آنالیز مسائل قانونی و اخلاقی بیماری های مغز و اعصاب، بیماری میاستنی گراو و بیماری های عروقی مغز موضوعات مورد آنالیز در پانل ها هستند.

وی اضافه نمود: معمولا هر ساله حدود صد مقاله به دفتر دبیرخانه کنگره می رسد. در کنگره بیست و دوم به روال گذشته 10 تا 15 مقاله برای سخنرانی انتخاب و مابقی به صورت پوستر ارائه می شوند.

دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغزواعصاب ایران به طراحی مسابقه ای برای رزیدنت های نورولوژی نیز اشاره نمود و گفت: موضوع سوالات مسابقه فرهنگی، علمی و اجتماعی است و به برگزیدگان جوایزی اهدا می گردد.

نبوی اضافه نمود: منتظر مشخص امتیاز بازآموزی از سوی وزارت بهداشت هستیم اما سال جاری برای پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، جراحان مغز، طب فیزیکی و توانبخشی، چشم، گوش و حلق و بینی، علوم اعصاب پایه، فیزیوتراپی، روانپزشکان، داروسازان و کاردرمانگران نیز امتیاز بازآموزی لحاظ می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 352

به "متخصصین مغز و اعصاب ایران و دنیا در تهران گردهم می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخصصین مغز و اعصاب ایران و دنیا در تهران گردهم می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید