ثبت 500 مبتلای به امیکرون در کشور ، هشدار درباره آغاز پیک تازه

به گزارش مجله پیامک مسعود، دبیر ستاد علمی کرونا با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در 2-3 هفته آینده امیکرون به پیک خود برسد، گفت:باید بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به تعویق بیفتد.

ثبت 500 مبتلای به امیکرون در کشور ، هشدار درباره آغاز پیک تازه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به آخرین تصمیمات این جلسه، گفت:بر تزریق دز سوم کرونا تاکید شد؛ ضمن اینکه اکنون 9میلیون نفر در ایران دز سوم واکسن را تزریق نموده اند.

وی با لیان اینکه احتیاج است 40تا 50 نفر در سوم را تزریق نمایند، گفت:بر انجام واکسیناسیون افراد 12تا18سال تاکید شد؛ چراکه امیکرون در جوانان بیشتر است و واکسیناسیون این سنین مهم است.

جماعتی با اشاره به اینکه بحث لزوم واکسیناسیون افراد5تا11سال مطرح شد، اضافه کرد:در تمام جهان واکسیناسیون این سنین اجرا شده و کارایی آن تعیین و عوارض کمی داشته است.

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا با بیان اینکه حدود 10درصد افراد جامعه 5تا11 سال هستند، ابراز داشت: بحث بازگشایی مدارس مطرح شد واکسیناسیون خردسالان مهم است.

جماعتی یادآور شد:اگر مدارس بازگشایی شوند، اما واکسیناسیون بچه ها انجام نگردد می تواند بحث جدی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه30درصد اطفال در جهان در شرایط امیکرون و مبتلایان به آن گرفتار شدند، گفت:اگر مدارس بازگشایی گردد و این سنین واکسن نزند می تواند در کل کشور بحران به وجود آورد.

دبیر کمیته علمی کرونا ابراز داشت: با توجه به اینکه امیکرون در دو سه هفته آینده به پیک خود می رسد کمیته علمی بیان کرد بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به تعویق بیفتد تا ببینیم کجای کار قرار داریم.

جماعتی توضیح داد:پیش بینی ما این است با پیک امیکرون در 2-3هفته آینده روبرو شویم و به نظر نمی رسد بازگشایی مقبول باشد.

وی با بیان اینکه حدود 500 نفر مبتلا به امیکرون تا به امروز شناسایی شده است، اعلام نمود:27درصد تست های اجرا شده مربوط به ابتلا به امیکرون بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1825

به "ثبت 500 مبتلای به امیکرون در کشور ، هشدار درباره آغاز پیک تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 500 مبتلای به امیکرون در کشور ، هشدار درباره آغاز پیک تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید