خبرنگاران تورهای طبیعت گردی در قزوین ساماندهی می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، قزوین - خبرنگاران - معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان قزوین از ساماندهی و تشدید نظارت بر برگزاری تورهای طبیعت گردی و گروه های کوهنوردی در استان اطلاع داد.

خبرنگاران تورهای طبیعت گردی در قزوین ساماندهی می گردد

به گزارش خبرنگاران، نادر محمدی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: متاسفانه طی سال های اخیر تورهای گردشگری غیرمجاز که بعضی از آن ها تورهای طبیعت گردی و گروه های کوهنوردی هستند بدون داشتن مجوز، تخصص و استانداردهای لازم تورگردانی در حال فعالیت هستند که بالطبع علاوه بر خسارات و صدماتی که به دنبال برگزاری این تورها به محیط زیست وارد می گردد آسیب ها و مسائل احتمالی این نوع تورها برای شرکت کنندگان و متقاضیان نیز چندین برابر است.

محمدی با اشاره به هم افزایی هیئت کوهنوردی ، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و معاونت گردشگری و سرمایه گذاری استان برای ساماندهی و نظارت بر برگزاری این تورها اضافه کرد: طی نشستی که به منظور آنالیز و گفتگو در مورد نحوه برگزاری تورهای گردشگری کوهنوردی و طبیعت گردی با حضور روسای هیئت کوهنوردی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار گردید، ایجاد تعامل فی مابین و نظارت بر رعایت قوانین و مقررات در برگزاری این تورها مورد تاکید نهاده شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این نشست مقرر شد هیئت کوهنوردی استان لیست ضمن ارائه لیست باشگاه های دارای مجوز و برگزارکنندگان غیر مجاز به حوزه معاونت گردشگری و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در صورت برگزاری تورهای تخصصی نسبت به تاکید بر تبلیغات درون گروهی و ممنوعیت تبلیغات در فضای مجزی اقدام نماید.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان قزوین گفت : همچنین در این نشست در مورد برگزاری تورهای تخصصی برای کوهنوردان دارای کارت شناسایی معتبر توسط هیئت کوهنوردی و همکاری و تعامل انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با برگزار کنندگان تورهای تخصصی بحث و گفتگو شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1414

به "خبرنگاران تورهای طبیعت گردی در قزوین ساماندهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تورهای طبیعت گردی در قزوین ساماندهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید