دانشگاه ها باید دانشجویان را به مهارت های اشتغال پذیری مجهز کنند

به گزارش مجله پیامک مسعود، رییس دانشگاه اصفهان گفت: برنامه درسی دانشگاه ها باید به گونه ای تدوین شود که دانشجویان علاوه بر فراگیری مباحث تخصصی به مهارت های اشتغال پذیری نیز مجهز شوند.

دانشگاه ها باید دانشجویان را به مهارت های اشتغال پذیری مجهز کنند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان امروز در مراسم آغاز به کار دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال که به میزبانی دانشگاه اصفهان و از طریق فضای مجازی برگزار گشت، گفت: دانش آموخته دانشگاهی با شاخص های بالای اشتغال پذیری به عنوان نیروی کار برای جامعه و اقتصاد کشور بشمار می آید به همین دلیل نقش دانشگاه ها در اشتغال پذیری دانشجویان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تأکید کرد: دانشگاه ها نباید برنامه های آموزشی خود را فقط به درس های اختصاصی محدود کنند بلکه لازم است دانشجویان را به آموزه های اشتغال پذیری مجهز کنند تا آن ها پس از دانش آموختگی، فرد مفیدی برای جامعه باشند و نقش فعالی ایفا کنند.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه دانش آموخته دانشگاهی که مهارت های اشتغال پذیری را کسب کرده باشد دارای قدرت شناسایی مساله، حل مساله و سازمان دهی آن است، گفت: برنامه درسی یکی از ابزار های مهم برای اشتغال پذیری دانشجویان است به همین دلیل دانشگاه های کشور باید در جهت تدوین سرفصل های درسی برای تقویت مهارت اشتغال پذیری در کنار آموزش درس های تخصصی، اقدام کنند.

طالبی برگزاری این همایش را مقدمه ای برای اقدام دانشگاه ها در این زمینه دانست و افزود: همچنین لازم است این باور در بین مدیران، برنامه ریزان و سیاست گذاران ما ایجاد شود و لزوم کسب مهارت اشتغال پذیری دانشجویان در دانشگاه ها را بپذیرند تا بتوانند برنامه های متناسب با آن را پیاده کنند.

وی آموزش استادان دانشگاه را برای آماده سازی آن ها جهت پیاده سازی برنامه های درسی نو باهدف افزایش مهارت اشتغال پذیری دانشجویان ضروری دانست و گفت: دانشگاه اصفهان آمادگی خود را برای اقدام در این جهت اعلام می کند.

دبیر علمی دومین همایش برنامه درسی و اشتغال نیز در این مراسم گفت: برنامه درسی به منزله قلب نظام آموزشی حائز مرتبه بالایی است و باید به پرورش فضیلت هایی مانند خداباوری، صداقت، دقت، خلوص و مهارت های اشتغال پذیری منجر شود.

محمدرضا نیلی افزود: این همایش باهدف توجه به تحول در برنامه درسی آموزش عالی کشور در جهت اشتغال پذیری دانشجویان در چهار نیمروز در 2 هفته متوالی برگزار می شود.

نیلی گفت: در این همایش، 9 سخنرانی علمی، 6 مقاله منتخب و سه نشست تخصصی برگزار می شود که چهار تن از سخنرانان از خارج کشور ازجمله از استرالیا و ایرلند هستند.

پروفسور پیتر مک ایلوین از استرالیا نیز در این رویداد علمی در سخنرانی خود با موضوع همسویی خدمات شغلی و آموزش عالی در استرالیا به حمایت اجتماعی در جهت اشتغال پذیری دانشجویان تأکید کرد و گفت: ما هنوز متخصصان چندانی درزمینهٔ رشد جهت شغلی دانشجویان نداریم که باید برای رفع آن برنامه ریزی شود.

به گفته وی تحقیقات اجرا شده در استرالیا نشان می دهد برنامه های درسی تدوین شده در جهت جهت شغلی و مشاوره ها، اثربخشی زیادی در اشتغال پذیری دانشجویان داشته است.

دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال باهدف بررسی نقش برنامه ­های درسی در اشتغال پذیری دانشجویان، رسالت دانشگاه ها در اشتغال پذیری، آشنایی باتجربه های جهانی در این زمینه و کاربرد آموزه های دانشگاهی در دنیای کسب وکار آغاز شد.

این رویداد علمی از 18 تا 19 و از 25 تا 26 آبان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1751

به "دانشگاه ها باید دانشجویان را به مهارت های اشتغال پذیری مجهز کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها باید دانشجویان را به مهارت های اشتغال پذیری مجهز کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید