دبی از نگاه هنر

به گزارش مجله پیامک مسعود، هنر در دبی

در سال های اخیر دبی، دومین شهر بزرگ امارات متحده عربی به یکی از پیشتازان فرهنگی در خاورمیانه تبدیل شده و به گالری های خود در زمینه هنرهای معاصر و اثرگذار می بالد. هدف این راهنمای نو، معرفی استادان هنر مدرن و معاصر خاورمیانه ای و بعلاوه هنرمندان جوان و نوظهور بین المللی است و به راهنمای تمام و کمالی است برای لذت بردن حداکثری از صحنه های هنری و پرانرژی این شهر. با خبرنگاران همراه باشید تا دبی را از نگاه هنری ببینیم.

دبی از نگاه هنر

پروژه متحدان

پروژه متحدان در سال 2011 و به وسیله محمد متحدان (یکی از مجموعه داران هنری) راه اندازی شد و در طی چهار سال گذشته رشد زیادی داشته است. وجه تمایز این مجموعه با سایر مراکز، رویکرد غیرمعمول آن در قبال هنرمندان و آثار ارائه شده است. پس از افتتاح این گالری، آقای متحدان خیلی زود اعلام نمود: هنرمندانی که دست به خلق آثار غیرمعمول بزنند، می توانند در این گالری شرکت نمایند. در واقع پروژه متحدان با تضمین خرید آثار به نمایش گذاشته شده، به تمام هنرمندان خود (چه نوظهور و چه قدیمی) این امکان را می دهد تا در خلق آثار خود آزادی عمل داشته باشند. خانم مژگان انجوی بار به نیز از ایران به نمایش آثار خود در این گالری پرداخته و بنابراین میزبان آثار هنری سرتاسر خاورمیانه است.

گالری Artspace

گالری هنر معاصر Artspace نخستین بار در سال 2003 درهای خود را به روی همگان گشود. این گالری خود را متعهد به ترویج هنر معاصر خاورمیانه ای می داند و به داشتن مراجعین ممتاز بین المللی از جمله مجموعه داران برجسته، معماران، طراحان دکوراسیون داخلی و دیپلمات ها به خود می بالد. این مرکز هدف خود را نمایش آثار هنری خاورمیانه ای می داند و با مراکز هنری بین المللی و حراجی ها نیز همکاری نزدیکی داشته است. در سال 2012 ملیحه الطبری مدیر گالری شعبه ای از این گالری را در لندن افتتاح کرد تا یک پل ارتباطی میان شرق و غرب برقرار سازد.

گالری Artspace، سطح 2، ساختمان شماره 3 The Gate Village، DIFC، دبی، امارات متحده عربی، +971 4323 0820

گالری هنرهای زیبای کوادرو (Cuadro)

گالری هنرهای زیبای کوادرو در مرکز پولی و اقتصادی بین المللی دبی واقع شده است. این مرکز در سال 2008 تأسیس شد و به سرعت خود را به عنوان یکی از گالری های برجسته هنر معاصر در دبی جا انداخت. گالری کوادرو بر چهار زمینه عمده از جمله برگزاری نمایشگاه، آموزش، سکونت هنرمندان و مشاوره تمرکز دارد و از نزدیک با مجموعه داران هنری به همکاری می پردازد و بدین ترتیب مجموعه ای از درس و بحث ارائه نموده و فضایی مسکونی نیز برای هنرمندان تدارک دیده است. این گالری پیش تر میزبان Manal AlDowayan، هنرمند مفهومی عربستانی بود. در حال حاضر نیز گالری هنرهای زیبای کوادرو میزبان پروژه اشکال سیال از Faig Ahmed، هنرمند اهل باکو است. این مجموعه، شامل آثار جدیدی است که قالی های دستبافت وی را در معرض نمایش مردم قرار می دهد.

10گالری هنرهای کوادرو، ساختمان The Gate Village، DIFC، دبی، امارات متحده عربی، +971 4425 0400.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1847

به "دبی از نگاه هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی از نگاه هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید