درخواست نانسی پلوسی برای آتش بس فوری در قره باغ

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) بیان کرد، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان گفت وگو با وزیر خارجه باکو درباره برقراری آتش بس فوری در قره باغ ابراز امیدواری کرد.

درخواست نانسی پلوسی برای آتش بس فوری در قره باغ

جهت دریافت خدمات معماری ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز آدینه جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در سفری رسمی راهی ایالات متحده شد و با شماری از مقام های آمریکایی از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات داشت.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: نانسی پلوسی گفت امیدوار است که فوراً جنگ در منطقه متوقف گردد و آتش بس بشردوستانه از سر گرفته گردد. او همچنین به اهمیت عدم مداخله در درگیری توسط کشورهای ثالث و همچنین عدم پذیرش گسترش درگیری اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به زودی از سر گرفته گردد و تحت حمایت گروه مینسک ادامه یابد.

درگیری در خط تماس قره باغ از 27 سپتامبر شروع شد. طرفین یکدیگر را به شروع درگیری متهم می نمایند. جامعه بین المللی قویا تشدید تنش ها را محکوم نموده و از طرفین خواسته است تا اختلافات را به وسیله گفت وگو حل و فصل نمایند. در این میان، ترکیه به حمایت کامل از جمهوری آذربایجان متعهد شده است.

ایروان و باکو دو توافق آتش بس به امضا رسانده اند اما در اجرا ناکام مانده اند. ظرف چند روز گذشته، نیروهای جمهوری آذربایجان در بخش جنوبی پیشروی چشمگیری نموده اند.

از سوی دیگر وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین اعلام نمود، جیحون بایراموف در جریان سفر به واشنگتن همچنین با روسای گروه مینسک در مورد شرایط در قره باغ رایزنی نموده است.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این ملاقات گفت که طرف ارمنستانی دو مرتبه قواعد آتش بس انسانی را نقض نموده و به عمد غیرنظامیان آذربایجانی و همچنین شهرها و زیر ساخت های خارج از منطقه درگیری را هدف موشک قرار داده است. این وزیر همچنین درباره اظهارات مقام های ارمنستان درباره فقدان یک راه حل دیپلماتیک برای این درگیری اشاره نمود. او گفت که این اقدامات و اظهارات به وضوح نشان دهنده سیاست مخرب طرف ارمنستانی است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1114

به "درخواست نانسی پلوسی برای آتش بس فوری در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نانسی پلوسی برای آتش بس فوری در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید