راهنمای سفر به ازبکستان

به گزارش مجله پیامک مسعود، کشور ازبکستان یکی از توریستی ترین مقاصد گردشگری می باشد که شکل و بافت قدیمی خود را حفظ نموده و پر از مساجد و زیارتگاه های متفاوت است.

راهنمای سفر به ازبکستان

ازبکستان کشوری صلح طلب با ویژگی های فرهنگی بسیار است که از تاریخ و تمدنی غنی و پربار بهره مند می باشد.

پایتخت: تاشکند

زبان رسمی: ازبکی

دین رسمی: اسلام

ساعت محلی: یک ساعت و نیم جلوتر از ایران

پول رایج: سم

آب و هوای ازبکستان

شرایط آب وهوایی ازبکستان سخت و بی رحم است. روزها به شدت گرم و شب ها بسیار سرد می باشد. زمستان ها هوا چندان سرد نبوده و بهار با بارندگی های دائمی و رگبار همراه است.

بهترین زمان سفر به ازبکستان بین ماه های مه تا سپتای باشد.

محبوب ترین و توریستی ترین شهرهای ازبکستان

سمرقند: سمرقند یکی از تاریخی ترین شهرهای جهان می باشد که از فرهنگ و تمدنی بسیار غنی و مشترک با ایران برخوردار است. این شهر در زمان خود بسیار مدرنیته بوده و در اشعار و ادبیات فارسی بارها نام آن برده شده است.

در سفرنامه ها و کتاب ها از سمرقند با الفاظی مانند گوهر گران بهای اسلام، رم مشرق زمین و خورشید تابان کره زمین یاد شده است.

از جاذبه های توریستی شهر سمرقند می توان به موزه افراسیاب، مسجد بی بی خانم، میدان ریگستان، آرامگاه سنت دانیال، مقبره خواجه عبد درون، بازار مرکزی سمرقند، مدرسه و مسجد طلاکاری، مدرسه و رصدخانه الغ بیگ و مدرسه شیردار اشاره نمود.

بخارا: یکی از شهرهای تاریخی و تأثیر گذار کشور ازبکستان بوده و یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراکز اسلامی در جهان محسوب می گردد. این شهر به علت قرار گیری در جهت جاده ابریشم، شاهد اتفاقات سیاسی و تاریخی بسیاری بوده است. بیشتر مردم بخارا تاجیکی بوده و به زبان فارسی صحبت می نمایند.

از نام آوران شهر بخارا می توان ابوریحان بیرونی، فارابی، ابوعلی سینا و خوارزمی را نام برد.

از جاذبه های توریستی شهر بخارا می توان به مقبره سامانی ها، مناره کالیان، حمام صرافان، مدرسه عبدالعزیز خان، مجموعه لب حوض و مدرسه چهار مناره اشاره نمود.

تاشکند: تاشکند پایتخت کشور ازبکستان بوده و در حدود 2200 سال قدمت دارد. این شهر از پیشرفت و نوآوری نیز جا نمانده و در آن بیش از 500 تولیدی و شرکت مشغول به کار می باشد.

در حدود 50 موزه در شهر تاشکند فعال می باشد که بیانگر تاریخ و تمدن و فرهنگ غنی کشور ازبکستان می باشد. معروف ترین این موزه ها، موزه دولتی تیموریان است. گنبد آبی رنگی بر فراز این موزه قرار گرفته و نمایانگر وجود حکومت مستقل در کشور ازبکستان در قرون وسطی می باشد.

از دیگر جاذبه های معروف شهر تاشکند می توان به موزه یادبود شهدا، موزه تاریخ تیموریان، میدان امیر تیمور، کتابخانه علیشیر نوایی، مجتمع حضرت امام، باغ ژاپنی، کاخ شاهزاده رومانوف، اثر یادبود شجاعت در زلزله و موزه هنرهای کاربردی اشاره نمود.

خوارزم: شهری در نزدیکی دریاچه خوارزم بوده و علت شهرت آن، شهر جذاب و دیدنی خیوه می باشد که در حدود 250 خانه قدیمی و 50 اثر تاریخی را در خود جای داده است. آثار تاریخی بسیاری که در شهر خیوه وجود دارد، چهره ای باستانی و زیبا به این شهر بخشیده و آن را در زمره میراث جهانی یونسکو قرار داده است.

از جاذبه های توریستی شهر خوارزم می توان به مقبره پوریای ولی، شهر اور گنج، آثار دروازه، مسجد جامع، کنیا ارگ و کلته منار اشاره نمود.

چطور به ازبکستان برویم

آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بسیار بالا در زمینه برگزاری تور ازبکستان، توانسته رضایت مشتریان خود را در سفر به این مقصد جذاب جذب کند. برای خرید تور ازبکستان می توانید با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور آگاه شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 782

به "راهنمای سفر به ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید