راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل دارد

به گزارش مجله پیامک مسعود، مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) گفت: اداره کل راه آهن جنوب شرق برای رو به رو شدن با سامانه بارشی که وارد سیستان و بلوچستان شده آمادگی کامل دارد.

راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل دارد

به گزارش خبرنگار از ، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) گفت: مرکز راه آهن جنوب شرق برای مقابله با خطر احتمالی سیل یک دستگاه لودر با واگن رمپ دار در ایستگاه شورو این مرکز مستقر نموده است.

وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه درزین جرثقیل دار جهت لایروبی پل ها در ایستگاه کلات این مرکز استقرار یافته است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (زاهدان) اعلام کرد: درزین پیشرو، در مواقع بارندگی پیش از کلیه قطار های محور زاهدان - میرجاوه - میل 72 به منظور سیر ایمن قطار ها اعزام می گردد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال لایروبی پل ها و تونل ها در مناطق کوهستانی و ماسه گیر انجام می گردد اضافه کرد: لایروبی پل ها، تونل ها، مناطق کوهستانی و ماسه گیر به طور مناسب اجرا شده است.

ارجونی با اشاره به اینکه ایستگاه شورو در محدوده بحرانی حوزه استحفاظی منطقه جنوب شرق قرار گرفته است گفت: دسته های کارگری در ایستگاه شورو و طول راستا ریلی زاهدان - شوره گز مستقر شدند که در صورت احتیاج کار امداد رسانی را سریعا انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه کوهستانی شورو و کلات راهبانان این مرکز استقرار یافته و در راستا ریلی زاهدان - میرجاوه (میل 72) فعال هستند.

راه آهن جنوب شرق کشور با راستا ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با تاکید بر شدت فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا در استان، نسبت به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه های محلی هشدار داد.

محسن حیدری گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی هواشناسی و مدل های عددی؛ فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا به اوج خود می رسد.

وی با اشاره به وقوع بارش رگبار سنگین باران در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان به خطر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه های محلی اشاره نمود و گفت: توصیه می گردد هم استانی ها از تردد های غیر ضروری در زمان فعالیت سامانه بارشی خودداری نمایند و در این مدت در راستا رود ها قرار نگیرند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 94

به "راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن جنوب شرق برای مواجهه با سیلاب آمادگی کامل دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید