روستاهای شناوری که خیابان هایی پر از قایق دارند!

به گزارش مجله پیامک مسعود، روستاهای شناور دنیا

قطعا اگر از شما بپرسند شهری بر روی آب را نام ببرید، ونیز ایتالیا را معرفی می کنید. بیشتر کره زمین را آب ها پوشانده اند. پس تعجب برانگیز نیست که بیشتر مردم در تمام نقاط کره زمین و در کنار آب ها، خانه های خود را روی آب بسازند. ساخت خانه های قایقی یا شناور بر روی آب در حال گسترش یافتن است اما روستاهای شناور دنیا جاذبه متفاوتی است. جاذبه ای که به دلیل شرایط و سبک متفاوت زندگی مردم یک ناحیه به وجود آمده و می توانید به این نقاط سفر کنید. در مجله گردشگری خبرنگاران شما را با روستاهای شناور دنیا در کورهای مختلف آشنا می کنیم. اما اینجا صحبت از روستا و مناطق کوچک روستایی بر روی آب است. روستاهایی که به صورت شناور در میان آبراه ها، دریاها و دریاچه ها ساخته شده اند و گاهی بسیار پرجمعیت هستند.

روستاهای شناوری که خیابان هایی پر از قایق دارند!

گانویه در جمهوری بِنین | Ganvie

روستایی که همچنان از قرن شانزدهم میلادی تا به امروز باقی مانده و مردم ساکن در آن همچنان به شیوه پدران گذشته خود گذران زندگی می نمایند. این مکان از روستاهای شناور دنیا بوده که تاریخ بسیار جالبی از برده داری و بردگی را نشان می دهد. این روستای شناور در دریاچه نوکویه، در نزدیکی کوتونو و در کشوری به نام بنین قرار گرفته است و به دلیل منحصر بودن و شباهت آن به شهر ونیز، به این روستا لقب ونیز آفریقا را داده اند. رئیس بزرگترین قبیله این منطقه به نام قبیله فون ها، در گذشته مردم عادی روستا با نام تیفونو را به عنوان برده به پرتغالی ها می فروختند و برده داری یکی از راه های به دست آوردن ثروت و سرمایه داری در آن قبیله بود. مردم این منطقه برای فرار از شکارچیان برده و زمین های اطراف به گانویه رفتند و یکی از روستاهای شناور دنیا را به دور از برده داران ساختند. جمعیت این روستا امروزه بیشتر شده و عموم اهالی آن به وسیله ماهیگیری امرار معاش می نمایند.

ووژِن چین | Wuzhen

شهر آبی ووژن یکی از شش شهر باستانی با قدمتی در حدود شش هزار سال در منطقه یانگ تسه چین است و خانه هایی قرار گرفته در چشم اندازی خیره نماینده دارد. خانه ها در این شهر آبی، با آجرهایی سفید و تایل ههایی سیاه رنگ ساخته شده اند و در میان آن ها آبراه هایی برای قایق رانی ساخته اند. بنابراین تاکسی ها در این شهر، در واقع قایق ها هستند که گردشگران را از زیر پل هایی تاریخی گذر می دهند. خانه ها از آجر و پل ها و معابر از سنگ های خاکستری رنگی ساخته شده اند. چنین ویژگی هایی به همراه هتل هایی که تراسی رو به آبراهه ها دارند، گردشگران را مجذوب خود و سفر به یکی از بهترین روستاهای شناور دنیا کرده است.

وجود بازارهای سنتی با صنایع دستی چین و تفریحاتی مانند نمایش ها و تئاترهای سنتی در شهر ووژن، اینجا را به یکی از بهترین جاذبه های چین تبدیل کرده است.

یوروس در پرو | Uros

گروهی متشکل از 44 جزیره که همگی توسط انسان ها و مردم بومی کشور پرو ساخته شده اند و به نوعی مصنوعی هستند، از بهترین روستاهای شناور دنیا هستند. جزایر یوروس در کشور پرو امروزه یکی از مقاصد گردشگری و مطرح در این کشور بوده که با نی هایی به نام توتورا ساخته شده اند. مردم این منطقه برای درون خانه های خود تمام امکانات تکنولوژی امروزه مانند تلویزیون و رادیو را هم دارند که یکی از عجیب ترین موضوعات روبرو شده در این روستاست. شیوه زندگی آن ها، با روش های ماهیگیری و غیره جالب است. بزرگترین جزیره ساخته شده از نی نیز دارای یک برج ساعت است. تاریخ دانان معتقدند که این مردم به دنبال اجبار و فرار از قوانین اینکاها این شیوه زندگی را انتخاب نمودند. دریاچه تیتیکاکا در پرو را در لیست سفرهای خود قرار دهید.

امروزه مردم این منطقه به وسیله گردشگری امرار معاش می نمایند.

مکزکالتایتن در مکزیک | Mexcaltitán de Uribe

مکزکالتیتان یا همان مکزکالیتان دو یوریب، در حقیقت جزیره کوچکی در ایالت مکزیکی نایاریت بوده که ظاهری دورانی و دایره ای شکل دارد. این روستا زیر نظر شهرداری سانتیاگو ایکسکوینتلا قرار گرفته است و آن را به گذشته اقوام آزتک مربوط می دانند. امروزه این مکان تبدیل به یکی از روستاهای شناور دنیا و جاذبه های گردشگری مکزیک شده و برای دسترسی به آن باید از لا باتانزا (La Batanza) به سمت آن ها، قایق سوار شوید. لا باتانزا در واقع اسکله ای در 40 کیلومتری شهر سانتیاگو است. از این شهر با لقب ونیز مکزیک نام می برند. این جزیره هنگام خشکسالی بدون قایق نیز قابل دسترسی است و هنگام بارش باران های شدید دوباره روی آب ها شناور می گردد.

کوپانی در تایلند | Ko Panyi

دهکده ماهیگیری کوپانی یکی از زیباترین روستاهای شناور دنیا است که در تایلند قرار گرفته است. این روستای دیدنی، پر از خانه هایی است که بر بالای سکوهایی چوبی و در واقع در طبقه دوم و در ارتفاع ساخته شده اند. جدای از اینکه این دهکده آبی به تنهایی برای گردشگران جذاب بوده اما زمین فوتبالی شناور در میان آب های این منطقه داشته که با چوب ها و مصالح خانه های قدیمی در این ناحیه ساخته شده است. این زمین آبی و شناور فوتبال در دنیا را می توان تنها زمین فوتبال شناور دنیا دانست. مناظر اطراف این روستای شناور بی نظیر است. حتی در این روستا بنایی مذهبی همانند مسجد و با گنبدهای طلایی ساخته شده است. برای رسیدن به این روستا بایستی حتما قایق سوار شوید. قایق ها شما را در قسمت بیرونی پیاده می نمایند و اگر بخواهید در اینجا و در میان خانه ها بگردید، باید از روی پل های چوبی رابط خانه ها عبور کنید.

هَلونگ ویتنام از روستاهای شناور دنیا | halong village

از روستاهای شناور دنیا در منطقه جنوب شرقی آسیا باید به هالونگ تایلند اشاره کنیم. این مکان از 4 روستا در حال حاضر تشکیل شده است و مکانی است که در ان خانه های شناور جدا از یکدیگر قرار دارند. در نتیجه تنها می توانید برای ارتباط بین خانه ها از قایق بهره ببرید و دسترسی دیگری وجود ندارد. به دلیل اینکه نمی توانید وارد خانه های مردم این منطقه شوید، قایق ها گردشگران را تنها در اطراف خانه ها می گردانند مگر اینکه در آن ها اقامت بگیرید. نحوه زندگی مردم این منطقه بسیار جذاب است و امروزه جدای از ماهیگیری به وسیله گردشگری و اجاره خانه های قایقی خود به عنوان هتل های شناور ارتزاق می نمایند.

لینداو در آلمان | Lindau

اگر چه در این مطلب از روستاهای شناور دنیا سخن می گوییم اما شهری کوچک هم به شما در اروپا معرفی می کنیم که چنین خصوصیتی دارد. لینداوجزیره ای هفتاد هکتاری در دریاچه کنستانس در کشور آلمان و ایالت باواریاست. وجود میدانی زیبا با ساختمان های تاریخی و کوچه هایی باریک، یکی از پرجاذبه ترین مناطق آلمان است. بندری شناخته شده آن با مجسمه شیر مانند باواریایی و فانوس دریایی سفید رنگش منظره دیدنی را در جلو نمای کوه های آلپ و دریاچه به وجود آورده است.

بناهای تاریخی بسیاری همانند صومعه ای از قرن 13 و موزه شهر به همراه ساختمان های سبک باروک آن، از دیگر جاذبه های درون این جزیره است. دو خیابان باریک نیز این جزیره را به سرزمین اصلی مرتبط می نماید و دسترسی با ماشین هم برای گردشگران و مردم منطقه امکان پذیر خواهد بود.

سانتاکروز دل ایسلوته در کلمبیا | Santa Cruz del Islote

سانتا دل کروز، یکی از جزایر و روستاهای شناور دنیا بوده که بسیار شناخته شده است. یکی از عجیب ترین و جالب ترین موضوعات راجع به این جزیره این است که کل مساحت جزیره و روستا روی خشکی به اندازه 0.0046 مایل مربع ساخته شده است اما جمعیتی به اندازه 1200 نفر دارد. این روستای جذاب شناور به صورت دایره ای روی دریایی به رنگ سبز و آبی شفاف ساخته شده است. در نتیجه گردشگرانی که یکی از خانه ها و اقامتگاه های بومگردی اینجا را برای اقامت شبانه انتخاب می نمایند، می توانند برای شنا در آب های اطراف سوار قایق شوند.

خانه ها در این جزیره و روستا بسیار نزدیک به یکدیگر ساخته شده اند و تا کناره و لبه جزیره فاصله چندانی ندارند. بنابراین اینجا خبری از ساحل ماسه ای نیست. امکانات درون جزیره حتی برای اهالی آن نیز بسیار اندک بوده و مردم آن بیشتر احتیاجات خود را از دیگر مناطق کلمبیا و دیگر جزایر کارائیب رفع می نمایند. این مردم برای خاکسپاری حتی به دیگر مناطق می روند. بنابراین روی این جزیره هیچ قبری وجود ندارد.

تونله ساپ در کامبوج | Tonle Sap Floating Village

روی یکی از دریاچه های بزرگ آسیا، یکی از روستاهای شناور دنیا ساخته شده که نزدیک به شهر سیام ریپ در کامبوج است. هر یک از خانه های این شهر، مجزا و بدون احتیاج به یکدیگر ساخته شده اند اما به شدت به محیط اطراف و پوشش گیاهی و جانوری اطراف دریاچه وابسته اند. در این منطقه بزرگ آبی حدود 300 گونه مختلف از آبزیان، کروکودیل ها، مارها، لاک پشت ها و ماهی ها وجود دارد که منبع غذایی مردم این روستا را تشکیل می دهند. همچنین نزدیک به 100 گونه پرنده در این محیط زندگی می نماید. اقامت یا زندگی در این روستا برای هر شخصی می تواند تجربه بی نظیری باشد. تجربه ای از زندگی در خانه های بومی این منطقه که تا مدت ها در خاطر شما خواهد ماند.

منبع: easemytrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 169

به "روستاهای شناوری که خیابان هایی پر از قایق دارند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستاهای شناوری که خیابان هایی پر از قایق دارند!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستاهای شناوری که خیابان هایی پر از قایق دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید