رشد درآمدزایی اپ استور اپل به لطف بحران ویروس کرونا

به گزارش مجله پیامک مسعود، به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا با وجود ضررهای اقتصادی هنگفتی که برای شرکت های متعدد به همراه داشته، منجر به رشد درآمد برخی از کسب وکارها شده است. یکی از این بخش ها هم اپ استور اپل است که به دلیل افزایش دانلود اپلیکیشن ها و استفاده از آن ها، درآمدزایی آن هم افزایش یافته است.

رشد درآمدزایی اپ استور اپل به لطف بحران ویروس کرونا

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

طبق گزارش شرکت مورگان استنلی، ماه آوریل بهترین ماه برای اپ استور اپل از سپتامبر 2017 محسوب می شود. در این ماه، درآمد این سرویس نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش یافته است. همچنین در مقایسه با ماه مارس هم شاهد افزایش درآمد 19 درصدی هستیم. کل تعداد دانلودهای این ماه هم در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته 40 درصد بیشتر شده است. شرکت مورگان استنلی خاطرنشان کرده آوریل چهارمین ماه متوالی افزایش تعداد دانلود در اپ استور اپل بوده است.

اپ استور بخشی از سرویس های نرم افزاری اپل محسوب می شود. در سال 2016، اپل تصمیم گرفت به سرویس های نرم افزاری توجه بیشتری نشان بدهد. در جدیدترین گزارش های مالی شرکت اپل هم شاهد عملکرد عالی این کمپانی در زمینه درآمدهای مبتنی بر سرویس های نرم افزاری هستیم.

اپل با تمرکز بر کاربران آیفون (حدود 900 میلیون نفر)، می تواند از طریق دریافت حق اشتراک مربوط به اپل موزیک، اپل آرکید، اپل نیوز پلاس، اپل تی وی پلاس و دیگر موارد درآمد قابل توجهی را کسب کند. در زمینه سرویس های نرم افزاری هم نباید اهمیت زیادی اپ استور و آی کلاود را از قلم بیندازیم.

اگرچه ماه آوریل ماه فوق العاده ای برای اپ استور اپل بوده، اما همچنین در این گزارش آمده که این ماه اوج رشد درآمد اپ استور خواهد بود. از آنجایی که در بیشتر کشورها شهروندان در حال برگشت به کارهای خود هستند، دیگر کمتر از گذشته از اپلیکیشن ها و بازی های موبایل استفاده خواهند کرد.

بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده، در گوگل پلی استور 2.56 میلیون اپلیکیشن حضور دارد و اپ استور میزبان 1.85 میلیون اپلیکیشن است. اگرچه در زمینه تعداد اپلیکیشن ها گوگل پلی استور حرف بیشتری برای گفتن دارد و 85 درصد از بازار جهانی موبایل در اختیار گوشی های اندرویدی است، اما در نهایت اپ استور اپل برای توسعه دهندگان درآمد بیشتری ایجاد می کند.

از زمان آغاز به کار اپ استور تا ماه مارس سال جاری، توسعه دهندگان 155 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند و این مبلغ برای توسعه دهندگان اندروید حدود 80 میلیارد دلار است. در رابطه با این فاصله بسیار زیاد گفته می شود که بسیاری از گوشی های اندرویدی قیمت پایینی دارند و در کشورهای در حال توسعه به فروش می رسند؛ در چنین کشورهایی هم تعداد زیادی از کاربران پول کافی برای خرید اپلیکیشن ها یا اقلام درون برنامه ای ندارند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 887

به "رشد درآمدزایی اپ استور اپل به لطف بحران ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد درآمدزایی اپ استور اپل به لطف بحران ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید