سفر به ماه نیازمند بودجه 28 میلیارد دلاری است

به گزارش مجله پیامک مسعود، ناسا جزئیات طرح آرتمیس برای ارسال نخستین زن فضانورد به ماه را اعلام نموده است. اجرای این طرح نیازمند بودجه ای 28 میلیارد دلاری است.

سفر به ماه نیازمند بودجه 28 میلیارد دلاری است

برای سفر با مسافرت به پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از ایندپندنت، ناسا جزئیات برنامه خود برای ارسال نخستین زن فضانورد به ماه را بیان کرد. این سازمان فضایی تصمیم دارد در 2024 میلادی طی طرح آرتمیس، نخستین زن فضانورد را به ماه بفرستد. همچنین پروژه آرتمیس نخستین سفر فضانوردان به ماه از سال 1972 میلادی تا به امروز به حساب می آید.

نخستین مرحله این پروژه شامل پرواز آزمایشی یک ماهه اطراف ماه است که بدون سرنشین انجام می گردد. این مرحله آرتمیس1 نامیده می گردد قرار است در پاییز2021 میلادی انجام گردد. در مرحله آرتمیس2 همین پرواز آزمایشی را همراه یک سرنشین در 2023 میلادی انجام می گردد.

در آرتمیس 3 سفر فضانوردان از جمله یک زن به ماه شروع می گردد.در این ماموریت فضانوردان یک هفته روی سطح ماه می مانند و نمونه هایی از خاک آن جمع آوری می نمایند، آزمایش هایی انجام می دهند و منابع مختلف را جستجو می نمایند. پس از این مرحله و در سال های بعد دهه 2020 میلادی، ناسا ایستگاهی برای اقامت فضانوردان در ماه می سازد که آرتمیس بیس کمپ نام می گیرد. این ایستگاه از انجام ماموریت های طولانی تر روی ماه و مریخ پشتیبانی می نماید.

البته اجرای برنامه آرتمیس در زمان های مذکور مشروط به اختصاص بودجه ای 3.2 میلیارد دلاری از سوی کنگره برای ساخت یک سیستم فرود است. در کل این طرح تا 2025 میلادی نیازمند هزینه ای معادل 28 میلیارد دلار است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1092

به "سفر به ماه نیازمند بودجه 28 میلیارد دلاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ماه نیازمند بودجه 28 میلیارد دلاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید