سیمرغ فجر بر شانه چه کسانی می نشیند؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، روزنامه صبح نو - زهرا سادات مصطفوی: زمان زیادی تا برگزاری جشنواره فیلم فجر سی و هشتم باقی نمانده است. دراین دوره همچون سال های گذشته بحث برسر شانس های اصلی تصاحب سیمرغ در میان بازیگران مرد و زن بسیار داغ شده است. با نگاهی به اسامی فیلم های سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر می توان بازیگران مطرحی را دید که جزو پرکارترین ها هستند، اما بعضی از آن ها هم فقط در یک فیلم بازی نموده اند.

سیمرغ فجر بر شانه چه کسانی می نشیند؟

جواد عزتی با بازی در فیلم های آتابای، خورشید، دوزیست، شنای پروانه و مغز استخوان جزو پرکارترین بازیگر مرد سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نهاده شد. همچنین هادی حجازی فر، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، علی خرسند، پریناز ایزدیار و پژمان جمشیدی با دو فیلم در جشنواره سال جاری حضور دارند. این در حالی است که چند نام سرشناس در بین بازیگران برای جوایز بازیگری جشنواره فجر رقابت می نمایند.

بازیگرانی که اغلب آن ها سیمرغ جشنواره فجر را در کارنامه هنری خود دارند. با در نظر دریافت این نکته که پدیده ها و چهره های تازه می توانند معادلات را برای جایزه ای عوض نمایند در ادامه به معرفی بازیگرانی که از شانس بالایی برای درخشش در جشنواره سال جاری برخوردار هستند پرداخته ایم که می خوانید.

پریناز ایزدیار سه کام حبس

طی چند روز گذشته همایون اسعدیان به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب پریناز ایزدیار را به عنوان بهترین بازیگر زنی معرفی کرد که درمیان فیلم های سال جاری دیده است. او که یکی از برگزیدگان سیمرغ سال های نه چندان دور جشنواره با فیلم ابد و یک روز بوده گویا بار دیگر دورخیز جدی برای کسب دومین سیمرغ کارنامه بازیگری خود داشته است. پریناز ایزدیار با نقشی متفاوت در فیلم سه کام حبس به کارگردانی سامان سالور بار دیگر یک اثر تلخ اجتماعی را تجربه می نماید. او همچنین فیلم مغز استخوان را هم در جشنواره سال جاری دارد.

سحر دولتشاهی آتابای

یکی از رکورد داران سیمرغ جشنواره فجر در دهه نود، سحر دولتشاهی است. او با دو سیمرغ در دوره سی و ششم در نقش مکمل برای حضور در فیلم های عرق سرد و چهارراه استانبول و دوره سی و سوم در نقش مکمل برای حضور در فیلم عصر یخبندان یکی از مدعیان سال جاری جشنواره نیز به حساب می آید. فیلم آتابای به کارگردانی نیکی کریمی که یک مثلث بازیگری پیروز در جشنواره سال های اخیر را در اختیار دارد، با جواد عزتی، هادی حجازی فر و سحر دولتشاهی از آثار کنجکاو برانگیز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به حساب می آید.

پانته آ پناهی ها خروج

پانته آ پناهی ها در چند دوره اخیر جشنواره فجر، حتی با کوتاه ترین نقش ها نیز در فیلم های مختلف نگاه ها را به خود خیره نموده است. او سال گذشته با نقش کوتاه، ولی به یاد ماندنی اش در فیلم درخونگاه نامزد جایزه بازیگر مکمل شد و در دوره سی و پنجم جشنواره نیز برنده سیمرغ بازیگری برای فیلم نفس شده بود. به طور کلی پانته ها پناهی ها در پنج دوره گذشته جشنواره پای ثابت نامزدی سیمرغ بوده است. این بازیگر اکنون در اولین همکاری خود با ابراهیم حاتمی کیا، نقشی متفاوت را در فیلم خروج به اجرا گذاشته است که حتماً باید در لیست مدعیان سیمرغ بازیگری جشنواره قرار بگیرد.

طناز طباطبایی خورشید

هر چه چهره های معرفی شده در این لیست خاطرات خوب در کسب سیمرغ و درخشش در دوره های پیشین جشنواره فجر را داشته اند، طناز طباطبایی با بدشانسی و حتی در مواردی با بی عدالتی های مکرر روبه رو شده است. هنوز بسیاری نقش او در فیلم های هیس دختر ها فریاد نمی زنند و رخ دیوانه را شایسته دریافت سیمرغ می دانند و حتی حضور این بازیگر در آثاری، چون ویلایی ها و خشم هیاهو را از شانس های بالای تحسین در جشنواره به شمار می آوردند. ولی کارنامه طناز طباطبایی فقط چند نامزدی سیمرغ را نشان می دهد و باید دید بالاخره این طلسم ناامید نماینده با فیلم خورشید برای او شکسته خواهد شد یا خیر؟

فاطمه معتمدآریا عامه پسند

سهیل بیرقی در سومین فیلم خود بار دیگر یک داستان زنانه متفاوت را انتخاب نموده و این بار از بازیگر باتجربه ای، چون فاطمه معتمد آریا بهره برده است. اگر به دو فیلم قبلی فیلمساز توجه کنیم می توان به اهمیت و جسارت هایی که او در اجرای بازیگرانش مورد نظر قرار می دهد اشاره نمود و این را بستر مناسبی برای درخشش بازیگری، چون معتمد آریا به حساب آورد تا او بار دیگر نقشی به یادماندنی خلق کند. گریم و تصاویر منتشر شده از فاطمه معتمد آریا در این فیلم نوید نقشی کاملاً متفاوت در کارنامه بازیگری او می دهد.

فرامرز قریبیان خروج

خروج بعد از بادیگارد و به وقت شام، سومین همکاری سازمان هنری رسانه ای اوج با ابراهیم حاتمی کیاست. خروج بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است. برآورد ها درباره نقش آفرینی متفاوت فرامرز قریبیان به گوش می خورد و تعدادی از منتقدان بازی متفاوت قریبیان را شایسته دریافت سیمرغ دانسته اند.

امیر آقایی شنای پروانه

امیر آقایی با یک شخصیت گنده لات امروزی در محله ای در جنوب شهر، نقش تازه ای را تجربه می نماید؛ کاراکتری که در کارنامه این بازیگر وجه تمایز بسیار زیادی دارد. می توان پیش بینی کرد که شنای پروانه از فیلم های پرمخاطب و جنجالی این دوره از جشنواره فیلم فجر باشد و بازی این بازیگر نیز بیش از پیش به چشم آید. انتشار فیلم یک دقیقه ای از بازی وی در نقش یک گنده لات در روز های گذشته فضای مجازی را تسخیر نموده است.

جواد عزتی آتابای

فیلمبرداری پنجمین فیلم نیکی کریمی، تابستان سال جاری در شهر خوی، یکی از تاریخی ترین شهر های آذربایجان غربی به انتها رسید. بخش هایی از فیلم سینمایی آتابای، به زبان ترکی است و جواد عزتی در تجربه ای متفاوت و سخت، برای اولین بار به زبان ترکی ایفای نقش نموده است.

ساعد سهیلی روز صفر

فیلم روز صفر اولین تجربه کارگردانی سعید ملکان است؛ کسی که سال گذشته به عنوان تهیه نماینده فیلم غلامرضا تختی در جشنواره فجر حضور داشت. فیلمنامه روز صفر را ملکان به همراه بهرام توکلی نوشته اند و بازیگرانی، چون امیر جدیدی و ساعد سهیلی در آن ایفای نقش می نمایند. ساعد سهیلی در این فیلم نقش عبدالمالک ریگی را بازی می نماید و به نظر می رسد روز صفر یکی از آثار پر سر و صدای جشنواره فیلم فجر سال جاری باشد.

هادی حجازی فر آتابای

هادی حجازی فر که فیلمنامه نویس این فیلم است در آن ایفای نقش نیز می نماید. حجازی فر از ابتدا کارنامه کاری خود خوش درخشیده و چند نامزدی سیمرغ نیز در فیلم های گوناگون به همراه دارد. سال جاری هم باید دید حجازی فر باز هم در نقش هایش متفاوت ظاهر می گردد یا خیر.

منبع: برترین ها
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 950

به "سیمرغ فجر بر شانه چه کسانی می نشیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیمرغ فجر بر شانه چه کسانی می نشیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید