هزینه سفر به ترابزون

به گزارش مجله پیامک مسعود، ترابزون یکی از شهرها و استان های کشور ترکیه می باشد که از در ساحل دریای سیاه و شمال شرق ترکیه قرار گرفته است. برترین زمان سفر به ترابزون در فصل بهار و تابستان می باشد. در سایر فصول سال نیز گردشگرانی که در پی خرید تور مقرون به صرفه ترابزون هستند به این شهر زیبا سفر می نمایند. در این مطلب از خبرنگاران سعی داریم تا با بیان لیستی از هزینه های سفر به ترابزون، به شما مسافران عزیز یاری کنیم تا سفری راحت تر را تجربه کنید. پس اگر علاقه مند هستید از هزینه های سفر به ترابزون اطلاع پیدا کنید تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

هزینه سفر به ترابزون

معرفی شهر ترابزون

ابتدا و قبل از آغاز صحبت درباره هزینه های سفر، قصد داریم تا در مدت زمان بسیار کوتاه شما عزیزان را با شهر ترابزون آشنا کنیم. ترابزون Trabzon در کنار سواحل دریای سیاه، ناحیه شمال شرقی کشور ترکیه و نزدیک به کشور گرجستان واقع شده است. این شهر به همراه شهرهای باتومی، وان و ارزروم گزینه های خوبی برای سفر مقرون به صرفه و زمینی هستند. خوب است بدانید بیشتر مسافران در ایام تعطیلات سال نو با برنامه از شهرهای ذکر شده بازدید می نمایند. ترابزون همواره در معاملات سیاسی و تجاری ترکیه اهمیت بالایی داشته است به طوری که رَد پای تاجران ایرانی، قفقازی و اروپایی ها به خصوص تجار ایتالیایی در ترابزون دیده می گردد. موقعیت جغرافیایی ترابزون باعث شد تا این شهر جزو حساس ترین نقاط مرزی کشور ترکیه محسوب گردد و اقوام مختلف با زبان های گوناگون برای کار و زندگی به این شهر سفر نمایند. پس در سفر به ترابزون ترکیه آنچه بیشتر از همه توجه شما را به خود جلب می نماید، تنوع فرهنگی و زبان مردم این شهر است.

هزینه غذا در رستوران های ترابزون

در سفر به ترابزون و سایر شهرهای توریستی ترکیه هرگز نگران غذا نباشید! در این شهر رستوران های مختلفی وجود دارند که می توانید غذای مورد نظرتان را تهیه کنید. رستوران چِمی لوتسا، کلامیش، کالندرلوکانتا، چارداک پیده، آکچای لوکانتاسی از جمله رستوران های معروف این شهر هستند. خوب است بدانید که در بیشتر غذاهای محلی ترابزون ماهی و سبزیجات نقش اصلی را ایفا می نمایند و مردم محلی دستور پخت متفاوت و جالبی برای آماده سازی ماهی دارند.

فهرست قیمت غذا در ترابزون

هزینه غذا در رستوران های مقرون به صرفه ترابزون: 15 لیر

یک وعده غذا برای دو نفر در رستوران سطح میانه: 59 تا 60 لیر

یک وعده غذا در مک دونالد: 17 لیر

قیمت یک نوشیدنی فراوری کشور ترکیه: 11 تا 12 لیر

قیمت نوشیدنی های وارداتی: 12 یا 13 لیر

قیمت یک پپسی در رستوران: 3.05 لیر

قیمت یک بطری آب معدنی: 1 لیر

هزینه خرید وسایل از سوپرمارکت در ترابزون

سوپرمارکت ها از برترین گزینه های خرید مایحتاج شما در سفرتان می باشند. در این فروشگاه ها می توانید انواع اقلام مواد غذایی و غیرغذایی را بخرید. شاید بتوان گفت یکی از مکان هایی که در تور ترابزون و یا سفر به هر شهر جهان به آنها مراجعه خواهید کرد، همین سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای هستند.

قیمت 1 لیتر شیر: 3 لیر

قیمت 1 نان سفید: 2.61 لیر

قیمت 1 کیلو برنج سفید: 10.75 لیر

قیمت 12 عدد تخم مرغ: 4.80 لیر

قیمت پنیر محلی (قالب های یک کیلویی): 20 لیر

قیمت 1 کیلو مرغ بدون استخوان: 19.27 لیر

قیمت 1 کیلو گوشت قرمز: 56.46 لیر

قیمت 1 کیلو سیب: 3 لیر

قیمت 1 کیلو موز: 6 لیر

1 کیلو پرتقال: 2 لیر

قیمت 1 کیلو گوجه فرنگی: 3.90 لیر

قیمت 1 کیلو سیب زمینی: 2.03 لیر

قیمت 1 کیلو پیاز: 2.33 لیر

قیمت 1 کاهو: حدود 2 لیر

قیمت یک بطری آب معدنی: 1 تا 2 لیر

قیمت پاکت سیگار: 17 لیر

هزینه وسایل نقلیه عمومی

شما عزیزان برای تردد در سطح شهر، بازدید از جاذبه های گردشگری ترابزون، خرید از فروشگاه احتیاج دارید تا از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. توصیه ما به مسافران در تور ترابزون این است که مانند شهرهای استانبول و آنکارا از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند. در ادامه فهرست قیمت وسایل حمل و نقل عمومی در شهر ترابزون را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

قیمت بلیط یک طرفه وسایل نقلیه عمومی: 2.50 لیر. (توجه داشته باشید که قیمت اشتراک یک ماهه وسایل نقلیه عمومی در ترابزون معین نیست).

قیمت ورودی تاکسی در ساعتی غیر از اوج ترافیک روزانه شهر: 6.75 لیر

قیمت هر کیلومتر با تاکسی: 3.75 لیر

هزینه توقف تاکسی به انتظار مسافر: 15 لیر

قیمت یک لیتر بنزین: 6.50 لیر

قیمت اجاره ماشینی: برای ماشین فلکس واگن 160000 لیر و تویوتا کرولا 120000 لیر

هزینه انرژی، برق و اینترنت در ترابزون

میانگین هزینه استفاده از انرژی های گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان 85 متری: 358.97 لیر

هزینه اینترنت یا سرعت 60 مگابایت: 79 لیر

هزینه اقامت در ترابزون

خوب است بدانید که لوکس ترین هتل های ترابزون در مرکز شهر، منطقه اوزون گول و یا نزدیک به مراکز خرید ترابزون قرار دارند که قیمت آنها بالا می باشد چون سطح خدماتشان فرق دارد. اگر در ترابزون از میدان آتاترک به سمت جنوب بیایید هتل هایی با قیمت مناسب خواهید یافت.

قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ترابزون: 766.76 لیر برای یک ماه

قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه خارج شهر: 500 لیر برای یک ماه

قیمت اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ترابزون: 1350 لیر برای یک ماه

قیمت اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 1000 لیر برای یک ماه

هزینه خرید آپارتمان در ترابزون

برخی از مسافران ترجیح می دهند به جای اقامت در هتل های ترابزون، یکی از آپارتمان های این شهر را اجاره نمایند و یا به طور کلی تر آپارتمان و ملک شخصی در ترابزون بخرند. قیمت حدودی خرید ملک در ترابزون به توضیح زیر می باشد:

خرید آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر ترابزون به ازای هر متر مربع: 3963.19 لیر

خرید آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر ترابزون به ازای هر متر مربع: 1321.06 لیر

عایدی میانه مردم ترابزون

همانطور که قبلتر اشاره شد در شهر ترابزون علاوه بر بومیان، مهاجران فراوانی از کشورهای ارمنستان، گرجستان، باکو و ایران کار و زندگی می نمایند. میانگین حقوق ماهانه بعد از کسر مالیات مردم در شهر ترابزون حدود 2033.33 لیر می باشد.

قیمت خرید لباس در ترابزون

خوب است بدانید که یکی از هدف های اصلی گردشگران ایرانی برای سفر به ترکیه و شهرهای مختلف آن، خرید لباس و برندهای ترک می باشد. در ترابزون نیز مانند شهر وان و استانبول مراکز خرید بسیار خوبی وجود دارند که می توانید جنس موردنظرتان را تهیه کنید.

قیمت حدودی یک شلوار جین از برندهای معروف: 183.33 لیر

قیمت یک لباس زنانه برای تابستان: 97.48 لیر

قیمت یک جفت کتونی برند نایک: 333.33 لیر

قیمت یک جفت کفش مردانه: 200 لیر

هزینه سرگرمی در ترابزون

جاذبه های گردشگری فراوانی در شهر ترابزون وجود دارد که شامل جاذبه های تاریخی، سرگرمیات ساحلی و آبی، طبیعت گردی، سرگرمیات شبانه و بازارگردی می باشد. به طور کلی بیشتر مکان های دیدنی ترابزون رایگان هستند. بیشتر هزینه شما در سفر به ترابزون مرتبط با انواع سرگرمیات و امکانات جانبی مانند قایق سواری، ماساژ و باشگاه می باشد که در ادامه چند نمونه بیان شده است:

قیمت اشتراک یک ماهه باشگاه بدنسازی برای یک نفر بزرگسال: 125 لیر

قیمت ورزش تنیس برای یک ساعت در آخر هفته ها: 17.50 لیر

قیمت بلیط سینما برای یک نفر: 15 لیر

سخن خبرنگاران

در این مطلب سعی کردیم تا هزینه های زندگی و قیمت روزانه در شهر ترابزون ترکیه را به شما عزیزان ارائه کنیم. به طور کلی طبق آماری که در سایت های آنالیز هزینه های زندگی در شهرهای مختلف جهان فعالیت می نمایند؛ هزینه زندگی در این شهر حدود 352 دلار و میانگین حقوق 342 دلار می باشد. این نشان می دهد که مردم در ترابزون عایدی مناسبی دارند. استفاده از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم را بیشتر به خریداران تور زمینی ترابزون پیشنهاد می کنیم زیرا می تواند در برنامه ریزی سفر آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

اگر در خصوص قیمت سایر خدمات و کالا در شهر ترابزون سوالی دارید می توانید موارد را با ما در میان بگذارید. منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم.

منبع: فاینداتور
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2052

به "هزینه سفر به ترابزون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به ترابزون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید