شهری در ترکیه با 18 طبقه زیر زمین!

به گزارش مجله پیامک مسعود، شهر درینکویو | Derinkuyu

اصلا جای تعجب نیست که تور ترکیه یکی از محبوب ترین تورهای گردشگری جهان باشد آن هم وقتی که صحبت از دیدنی ها و چشم اندازهای شگفت انگیز باشد. تصمیم گرفته ایم تا بی هیچ مقدمه ای یکی از شگفت انگیزترین جاهای ترکیه را به شما معرفی کنیم به نام شهر درینکویو که عمیق ترین شهر حفر شده در این کشور است. در ادامه به همراه خبرنگاران سفر می کنیم به این شهر تاریخی دیدنی، پیشنهاد می کنیم در سفر بعدی تان به کشور ترکیه اصلا دیدن آن را از دست ندهید.

شهری در ترکیه با 18 طبقه زیر زمین!

شهر درینکویو شهری در کاپادوکیه در منطقه مرکزی آناتولیا در ترکیه است، کاپادوکیه بیشتر به واسطه خانه های غار مانندش معروفیت دارد و یکی از حیرت آورترین منطقه ها ترکیه است. این منطقه همچنین به خاطر تونل های رازآلود و خانه هایی در زیر زمین که مردم سال ها در آن زندگی کرده اند معروفیت دارد. صدها خانه از این دست در این منطقه موجود است، در عمق 250 فوتی زمین با ظرفیتی برابر 20000 نفر این شهر چند طبقه ای خودنمایی می کند، جایی که هر آنچه که یک انسان برای زنده ماندن نیاز دارد را در خود دارد.

شکل گیری و پیدایش شهر درینکویو

چندین میلیون سال پیش فوران های آتشفشانی لایه لایه به بیرون فوران کردند که به آن ها توف (Tuff) می گفتند در طول زمان و با گذشت زمان، توف به موادی نرم و قابل شکل گیری تبدیل شد. ساکنان باستانی آناتولیا متوجه شدند که می توانند خانه هایشان را در این لایه های نرم و در زیر زمین شکل داده و درست کنند. کشف شهر درینکویو در زمین به صورت خیلی اتفاقی در سال 1963 و در حین بازسازی یک خانه در آن منطقه رخ داد. در واقع آن ها در حال درست کردن دیوارهای خانه بودند که ناگهان دریچه ای به یک اتاق زیر زمینی برای آن ها باز شد. بعد از کشف این اتاق، کارگرانی که در آن خانه مشغول به کار شدند متوجه شدند که عمق جایی که پیدا کرده اند حتی از آن هم بیشتر است، یک کشف حیرت آور.

خصوصیات شهر درینکویو

در داخل این شهر 18 طبقه ای خارق العاده که در حال حاضر فقط به 8 تا از آن قابلیت دسترسی وجود دارد، چندین آشپزخانه، اتاق خواب های متعدد، حمام ها و سرویس های بهداشتی، انبارهای غذایی، قنات ها، انبارهای اسلحه، چند کلیسا، چندین مدرسه، مقبره و همچنین تعدادی اصطبل حیوانات اهلی پیدا شده است. اتاق های بسیاری در درینکویو با اندازه های مختلف وجود دارد که هر کدام از این اتاق ها برای یک کار استفاده می شده اند. برای مثال از فضاهای کوچک به عنوان مقبره و از اتاق های بزرگ تر به عنوان محلی برای تجمع و همچنین مدرسه استفاده می شده است. کاملا معین است که مردم می خواسته اند کاملا خودکفا باشند و تمام نیازاتشان را با دنیای بیرون قطع کنند.

بعضی از باستان شناسان بر این باورند که درینکویو از طریق یک تونل 8 کیلومتری به شهر زیر زمینی دیگری به نام کایماکلی متصل می شود و این نشان دهنده این موضوع است بین تمدن ها مختلف منطقه کاپادوکیه در آن دوران البته در زیر زمین، همکاری و ارتباط وجود داشته است.

قدمت شهر درینکویو چقدر است و چه کسی آن را ساخته است؟

اطلاعات دقیقی در مورد قدمت درینکویو و یا این که چه کسی آن را ساخته است در دست نیست اما این را می دانیم که از سال 1600 تا سال 1200 قبل از میلاد مسیح منطقه آناتولیا از طریق امپراطوری Hittites تحت سلطه بوده است. بعد از این دوران امپراطوری Hittites دچار فروپاشی شده و به خاطر جنگ ها و حملات پی در پی به گروه های کوچک تر تقسیم شد.

یکی دیگر از تئوری هایی که درباره قدمت این شهر وجود دارد این است که Phrygians این شهر زیر زمینی را ساخته اند و این مسئله بین سال های 1200 تا 800 قبل از میلاد مسیح بوده است. قدیمی ترین نوشته ای که درباره شهر زیر زمینی درینکویو وجود دارد، دست نوشته ای از یک سرباز تاریخدان یونانی به نام Xenophon است که در سال 370 قبل از میلاد مسیح به منطقه سفر کرده است. او در نوشته اش می گوید: خانه های این جا در زیر بودند، دهانه آن شبیه به چاه بود ولی در قسمت های پایینی کاملا فضا بزرگ بود، نردبان هایی در تونل ها استفاده شده است. در خانه ها، بزها، گوسفندها و حیوانات اهلی دیگر نگهداری می شود.

مهاجمان بیگانه و درینکویو

تاریخ شهر درینکویو آن طور که از شواهد بر جا مانده، با عدم ثبات و جنگ های مکرر گره خورده بوده است. مردم شهر در آن دوران در واقع آن جا را به عنوان یک قطب تجاری به حساب می آورده اند. بعدها قبایل و همچنین دولت های بزرگ سعی کردند تا آناتولیا را به خاطر موقعیت جغرافیایی و قطب تجاری بودنش کنترل کنند و به همین خاطر است که منطقه ها آناتولیا در طول زمان بارها مورد تهاجم گروه های مختلف بوده است.

بعدها رمی ها به سرزمین کاپادوکیه حمله کرده و آن را به یکی از استان های رم تحت تسلط امپراطور تیبریوس تبدیل کردند.

طراحی های امنیتی در شهر درینکویو

مردمی که درینکویو را ساخته اند، آن را کاملا با در نظر گرفتن مسائل امنیتی طراحی کرده اند که این موضوع نشان می دهد که از خانه های زیر زمینی به عنوان پناهگاه استفاده می شده است. در درها یک حفره به چشم می خورد که به سربازها این امکان را می داده که بتوانند از آن شلیک کنند، شاید هم ممکن است دلیل وجود این حفره ایجاد روزنه ای باشد تا اهالی خانه بتوانند به راحتی کنترل اوضاع را داشته باشند. هر چه باشد دفاع از شهر از طریق یک روزنه کوچک بسیار راحت از دفاع از آن از طریق یک روزنه بزرگ است.

المان های طبیعی شهر درینکویو

یکی از ویژگی های طبیعی ای که درینکویو داشته این است که در مقابل تغییرات هوایی منعطف بوده است، مثلا شهر در تابستان ها که هوا گرم بوده یا زمستان ها که هوا سرد می شده در محافظت بوده است.

منبع: historicmysteries.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1876

به "شهری در ترکیه با 18 طبقه زیر زمین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری در ترکیه با 18 طبقه زیر زمین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید