شیوه نامه تدوین دوره های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی ابلاغ شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: شیوه نامه تدوین دوره های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی در 8 ماده و یک تبصره، به همراه فرمت مشخصات و محتوای آموزشی دوره های عالی آزاد تصویب و ابلاغ شد.

شیوه نامه تدوین دوره های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابلاغ شیوه نامه تدوین دوره های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی اطلاع داد.

وی اضافه نمود: این شیوه نامه در 8 ماده و یک تبصره، به همراه فرمت مشخصات و محتوای آموزشی دوره های عالی آزاد، در جلسه 271 شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی به تصویب رسیده و مکمل دستورالعمل اجرایی دوره های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی (مصوب جلسه هیأت رئیسه این دانشگاه 30 شهریورماه 99) است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به تفویض اختیار تصویب محتوای دوره های آزاد به کمیسیون برنامه ریزی درسی استانی شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، انتظار می رود این موضوع در حداقل زمان ممکن و با برترین کیفیت، در واحد های استانی آنالیز و مشخص تکلیف گردد.

جلالی جواران اضافه نمود: دوره های آزاد همان دوره های آموزشی غیر رسمی و غیر قابل تجمیع به دوره های مقطع دار است که با هدف تعلیم یک محتوای آموزشی خاص به مدت 4 تا 30 ساعت، به شیوه نظری، عملی و یا ترکیبی اجرا شده و موجبات افزایش دانش، مهارت و یا نگرش فراگیران را فراهم می نماید. با توجه به طیف گسترده متقاضیان و مجریان این قبیل دوره ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی، فرصت مناسبی برای اعتبار دهی آموزش های سازمانی، دوره های ضمن خدمت کارکنان، دوره های مهارت آموزی و ارتقای مهارت، بازآموزی کارکنان تحت پوشش شرکت ها، سازمان ها و مؤسسات مختلف و بعلاوه آموزش سایر علاقمندان به وسیله با سابقه ترین و عظیم ترین دانشگاه مهارتی کشور ایجاد خواهد نمود.

وی اعلام کرد: این مصوبه پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی دوره های آموزش عالی کوتاه مدت علمی کاربردی صادر شده است و پس از تصویب برنامه دوره آموزش عالی آزاد در کمیسیون برنامه ریزی درسی استانی شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، باید در سامانه ساتب بارگذاری گردد تا امکان انتخاب دوره مصوب، برای متقاضیان اجرای دوره فراهم گردد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: خوشبختانه امروزه رویکرد مردم و بازار کار به آموزش های کوتاه مدت مهارت افزا به جای آموزش های بلند مدت مدرک گرا می باشد و قشر جوان و جویای کار به جای مدرک گرایی در پی مهارت افزایی و ورود سریع به بازار کار هستند، از این رو با کوشش قابل تقدیر مجموعه این دانشگاه و خصوصاً دفتر آموزش های کوتاه مدت، شاهد پاسخگویی به هنگام و مطلوب به این احتیاج های واقعی جامعه هستیم.

لازم به ذکر است؛ علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر از مصوبات مذکور می توانند به پرتال دفتر آموزش های کوتاه مدت دانشگاه به نشانی https://sto.uast.ac.ir/fa مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1591

به "شیوه نامه تدوین دوره های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه تدوین دوره های آموزش عالی آزاد علمی کاربردی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید