عجیب ترین شبه جنگنده مافوق صوت جهان!

به گزارش مجله پیامک مسعود، شبه جنگنده مافوق صوت نو ناسا به سرعت مافوق صوت می رسد و آنچه کم دارد صدایی است که پس از شکستن دیوار صوتی به گوش نمی رسد!

عجیب ترین شبه جنگنده مافوق صوت جهان!

به گزارش خبرآنلاین، جدیدترین هواپیمای سری اکس (اکس-59 فناوری فراصوت بی صدا) می خواهد به دستاوردی مشابه اولین هواپیمای اکس یعنی شکستن دیواره صوتی دست یابد، با این تفاوت که اگر همه چیز به خوبی پیش برود هیچ کسی روی زمین متوجه آن نخواهد شد.

شبه جنگنده ای مثل اکس-59 پاسخی شکیل (و مقرون به صرفه قیمت) به مسئله ای چالش برانگیز است. این هواپیما از قطعات سایر هواپیما ها استفاده می نماید، مثل دنده فرود جنگنده اف-16، سایبان و صندلی پرتاب هواپیمای آموزشی و مافوق صوت قدیمی تی-38، و بعضی اجزای سیستم موتور هواپیما یو-2 که برای جاسوسی استفاده می شد.

همه چیز در اکس-59 طوری طراحی شده تا بتواند دیوار صوتی را در سرعت 1.4ماخ (1.487 کیلومتر) در ارتفاع 55 هزار پایی (16.800) بی صدا بکشند، که دقیقا ارتفاعی است که یک هواپیمای تجاری در آن پرواز می نماید. این هواپیما این کار را با کاهش امواج منتشر شده از هواپیما و پخش آن ها به طور گسترده در بدنه هواپیما انجام می دهد و از تبدیل این امواج به غرشی کر کننده جلوگیری می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2095

به "عجیب ترین شبه جنگنده مافوق صوت جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین شبه جنگنده مافوق صوت جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید