فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها لغو شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، بر اساس نامه کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت به شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، شرایط پذیرش مسافران و گردشگران در ناوگان حمل و نقل برون شهری تغییراتی نموده است که از مهمترین آن می توان به حذف الزام فروش حداکثر 60 درصد بلیت های هواپیما و جایگزین شدن تست منفی کرونا (پی سی آر) با اعتبار 72 ساعت برای پرواز های داخلی و 96 ساعت برای پرواز های خارجی اشاره نمود.

فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها لغو شد

در این نامه تاکید شده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف به نظارت عالیه و برخورد با هرگونه مغایرت مشاهده شده در نظارت ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

بر اساس این نامه پذیرش مسافر در سفر های برون شهری شامل شناورها، قطار ها و اتوبوس ها حداکثر 80 درصد جایگاه ها و در هواپیما به صورت 100 درصدی خواهد بود.

بعلاوه در قطار و در کوپه هایی که به خانواده ها فروخته می گردد لزومی به رعایت ظرفیت 80 درصدی نخواهد بود.

در سفر های زمینی با اتوبوس و بعلاوه پرواز ها و سفر های دریایی داخلی، مسافران باید تست پی سی آر منفی با اعتبار 72 ساعت و یا کارت واکسن خود را همراه داشته باشند و در سفر های دریایی خارجی و پرواز های خارجی هم، همراه داشتن تست منفی کرونا و کارت واکسن (هر دو) الزامی خواهد بود.

رعایت فاصله دو متری مسافران هنگام پذیرش، گندزدایی اتوبوس ها، هواپیما ها و قطار ها قبل از مسافرگیری و باز بودن پنجره اتوبوس ها و قطار ها از دیگر الزامات تاکید شده در نامه معاون بهداشت وزیر بهداشت در سفر با حمل و نقل عمومی اعم از دریایی، زمینی، ریلی و هوایی است.

منبع: صدا و سیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1738

به "فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید