نکاتی درباره پرواز چارتر که باید بدانید!

به گزارش مجله پیامک مسعود، برای کسانی که مدام با هواپیما در رفت و آمد هستند، شنیدن نام بلیط چارتر و پروازهای چارتر، موضوع تازه ای نیست. برای شرکت ها و آژانس های هواپیمایی نیز استفاده از این اسم، یکی از بهترین راه ها برای فروش بهتر و البته دادن خدمات بهتر به مسافران است. این بلیط و این پرواز که به چارتر معروف شده است، شاید برای عده ای هم احتیاج به معرفی داشته باشد و هم احتیاج به گفتن نکاتی درباره آن، برای مسافرانی که تا به حال از آن استفاده نکرده باشند و تمایل به داشتن اطلاعات بیش تر در خصوص آن داشته باشند. در این مطلب می کوشیم تا کمی در خصوص بلیط هواپیما و پرواز چارتر توضیحاتی بدهیم.

نکاتی درباره پرواز چارتر که باید بدانید!

بلیط چارتر چیست؟

چارتر به معنای اجاره کردن هتل، قطار، هواپیما و هر چیز دیگری که قابلیت اجاره کردن داشته باشد. بسیاری از هواپیمایی های قدرتمند مانند ایران ایر و ماهان در ایران و لوفتانزا در میان هواپیمایی های معتبر خارجی، اقدام به اجاره هواپیما از طرف خود می نمایند و بلیط آن را با قیمت هایی که خود مشخص می نمایند به مسافران می فروشند. پرواز و هواپیما چارتر، یکی از سیاست های شرکت های هواپیمایی برای جذب مسافر در مواقع مختلف سال است؛ این سیاست تجاری از آن جایی نشأت می گیرد که یک یا چند پرواز، قصد دارند به نقاطی از جهان و یا داخل کشور سفر نمایند که معمولا پرطرفدار است و در زمان های مختلفی از سال، مملو از مسافر هستند. در گام اول، یک شرکت هواپیمایی با اجاره مستقیم یک هواپیما، به عنوان مثال برای مقصد بانکوک، سعی می نماید تا بلیط های هواپیمای چارتر خود را با بالاترین قیمت به فروش برساند و در لحظات آخر، برای این که هواپیما با جایگاه های کاملا پر از مسافر به پرواز درآید، قیمت بلیط هواپیما مورد نظر را تا حد قابل توجه ای کاهش می دهد. این لحظه برای بسیاری که گوش به زنگ پروازهای چارتری هستند، بهترین موقعیت برای استفاده از یک پرواز کم هزینه به حساب می آید! البته لازم به ذکر است که اجاره هواپیما از طرف خود شرکت های هواپیمایی نیست؛ معمولا آژانس های هواپیمایی و یا شرکت های چارتر نماینده پروازها و یا هتل ها دست به این کار می زنند. شاید این موضوع بارها باعث تعجب تان شده باشد که به طور مستقیم، اقدام به خرید بلیط هواپیما از سمت خود ایرلاین مربوطه نموده باشید و وقتی در هواپیما می نشینید، متوجه می شوید که فرد بغل دستی تان با هزینه ای به مراتب کم تر از آن چه که شما هزینه نموده اید، بلیط خریده است و در حال حاضر، همسفر شما شده است.

خرید بلیط چارتر و عواقب خوب و بد آن

شاید کلک هایی که قدیم در صف های مختلف می زدیم را هنوز به یاد داشته باشید؛ به کسی یا خوب صاحب مغازه می سپردیم که فردا صبح برای فلان ساعت، می خواهم چیزی را برایم کنار بگذاری! و او هم قول شما را عملی می کرد و شما از یک صف صد نفره، آن هم فقط با پرداخت کمی بیعانه، جلو می افتادید و احساس خوبی را از این کار داشتید. گاهی هم می دانستیم که باید چه ساعتی در صف بایستیم تا سریع تر از هر کس دیگری، خریدمان را انجام دهیم و به خانه برگردیم. تا حدی خرید بلیط چارتر شبیه به همین خاطرات قدیمی و شیرین است که البته تفاوت هایی هم با هم دارند. وجه تشابه خاطرات قدیمی خرید های روزمره با بلیط چارتر در این است که در هر دو مورد می بایست گوش به زنگ باشید؛ صبر و حوصله و مطلع بودن از خبرهای مربوط به فروش بلیط، از ملزومات به دست آوردن بلیط چارتر و البته ارزان است. با کمی گشت و گذار در وبسایت های معتبر مسافرتی و گردشگری، می توانید به راحتی از فروش این نوع بلیط و پرواز مطلع شوید و تیرتان را به هدف بزنید. گرچه این بلیط و پرواز هوس انگیز گاهی به ذائقه برخی از مسافران خوش نمی آید؛ در حالت عادی اگر شما اقدام به خرید بلیط هواپیما سیستمی بکنید، در صورت پشیمان شدهن و یا تغییر برنامه سفرتان، می توانید بلیط خود را با برگشت کل هزینه و یا قسمتی از آن، به آژانس و یا شرکت های هواپیمایی پس دهید. اما این گزینه در خصوص بلیط چارتر، سدق نمی نماید؛ اگر اقدام به خرید بلیط چارتر کنید و بعد از مدتی تصمیم بگیرید که برنامه سفرتان را تغییر دهید، دیگر نمی توانید بلیط چارتر خود را به شرکت و یا آژانس مربوطه پس دهید و در واقع، بلیط شما سوخت می گردد. دیگر عیبی که بلیط چارتر دارد این است که تخفیف این بلیط، صرفا مختص بزرگسالان است و مانند بلیط های سیستمی که برای بچه ها تخفیف گذاشته می گردد، بلیط های چارتر چنین امکانی را برای مسافران قائل نیستند.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: [email protected]

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

منبع: همگردی
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 692

به "نکاتی درباره پرواز چارتر که باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره پرواز چارتر که باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید