فروش دست نویس روالد دال در حراجی، توصیه نویسنده انگلیسی درباره بچه ها

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، روالد دال نویسنده مشهور انگلیسی در پاسخ به نامه یکی از هواداران خود درباره سوالی که زندگی بچه ها را به چالش کشیده بود، در نامه ای دست نویس به طور قابل احترامی به دیگران توصیه می نماید که بیشتر از خودشان از بچه ها محافظت نمایند.

فروش دست نویس روالد دال در حراجی، توصیه نویسنده انگلیسی درباره بچه ها

رولد دال داستان نویس و فیلم نامه نویس نروژی الاصل ساکن ولز بریتانیا و از مشهورترین نویسنده های انگلیسی، بود که اوج شکوفایی او به عنوان نویسنده برای بچه ها و بزرگسالان در دهه 1940 بود. مهم ترین آثار او چارلی و کارخانه شکلات سازی، جیمز و هلوی غول پیکر، ماتیلدا و داستان های چشم نداشتنی و جادوگرها است.

این نویسنده انگلیسی در این نامه که قرار است در حراجی هانسون شهر لندن در تاریخ 15 ژوئن به فروش گذاشته گردد، در پاسخ به سوالات مطرح شده توسط دانشجویی به نام واتون به او و بقیه توصیه می نماید که از بچه ها در برابر جهان محافظت نمایند.

واتون می گوید در میان کتاب های ادبیات در کتابخانه دانشگاه مشغول مطالعه آثار ادبیات کودک بوده است که با آدرس روالد دال پشت جلد کتابی روبرو می گردد و در نامه ای سوالاتی درباره داستان های بچه ها و زندگی آنها می پرسد. وی انتظار نداشته پاسخی از دال دریافت کند ولی در عین ناباوری با پاسخ دست نویس نویسنده مشهور انگلیسی روبرو می گردد.

این دانشجوی اهل چاگفورد انگلیس 30 سال نامه را مثل گنجی نزد خود نگه داشته بود و می گوید که حالا زمان به اشتراک گذاشتن نظرات انسانی و پر از مهربانی نویسنده انگلیسی درباره زندگی بچه ها فرا رسیده است. دال در این نامه به تاریخ 2 آگوست 1989 میلادی خطاب به واتون می نویسد: هیچ داستانی به اهمیت زندگی خود بچه ها نیست و همه باید آنها را در برابر زندگی و مسائل جهان محافظت نمایند.

این نویسنده انگلیسی به طور ظریف درباره مطالعه بچه ها نیز نوشته است و اعتقاد دارد بچه های که مطالعه می نمایند نسبت به آنهایی که قادر به این کار نیستند بیشتر محتمل است در دروس خود پیشرفت نمایند. او می نویسد این مسئله را در کتاب های داستان خودم نیز تذکر دادم و امیدوارم امکان کتاب خوانی برای همه بچه ها فراهم باشد.

دال در زمانی که این نامه را می نوشت به تازگی رمان ماتیلدا را تمام نموده بود و در این نامه نیز به طور جالبی پیش بینی می نماید که این رمان فروش بالایی داشته باشد. نویسنده و خالق داستان های کودک در 23 نوامبر سال 1990 از جهان رفت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1534

به "فروش دست نویس روالد دال در حراجی، توصیه نویسنده انگلیسی درباره بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش دست نویس روالد دال در حراجی، توصیه نویسنده انگلیسی درباره بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید