فوتبالیست ها علیه پیامدهای مالی کرونا

به گزارش مجله پیامک مسعود، بازیکنان بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، دو باشگاه ثروتمند آلمان با کاهش 20 درصدی دستمزدشان موافقت نموده اند، در حالی که بازیکنان مونشن گلادباخ و یونیون برلین از دریافت تمام دستمزدشان صرفنظر نموده اند

فوتبالیست ها علیه پیامدهای مالی کرونا

آرمن ساروخانیان | اگر لغو مسابقات به نجات جان تنها یک نفر یاری کند، بدون سئوال آن را می پذیریم؛ این جمله یورگن کلوپ شاید بهترین حرفی است که درباره رابطه ورزش و کرونا بیان شده است.

با عالم گیری این ویروس خطرناک اولویت جهانی این روزها، سلامت انسان ها است حتی برای سرمربی لیورپول که تیمش در آستانه یک قهرمانی تاریخی در لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. آغاز دوباره مسابقات و پیدا کردن منصفانه ترین فرمول برای آن، فعلا به بعد از فروکش کردن این ویروس موکول شده است.

با این حال باشگاه های فوتبال این روزها دغدغه دیگری هم دارند. فوتبال هم مثل سایر بخش ها بابت تعطیلی جهانی فعلی لطمه اقتصادی شدیدی دیده و حتی غول های اروپا به دردسر افتاده اند.

بازیکنان بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند، دو باشگاه ثروتمند آلمان با کاهش 20 درصدی دستمزدشان موافقت نموده اند، در حالی که بازیکنان مونشن گلادباخ و یونیون برلین، دو تیم دیگر بوندس لیگا از دریافت تمام دستمزدشان صرفنظر نموده اند.

لیگ برتر انگلیس در حال مذاکره با اتحادیه بازیکنان حرفه ای است تا راهکاری برای عبور از این شرایط غیرمنتظره پیدا کند و احتمال می رود در فوتبال این کشور هم دستمزد بازیکنان کمتر گردد. در این میان مارسلو بی یلسا و بازیکنان لیدز داوطلبانه حاضر به کاهش دستمزدشان شده اند تا باشگاه بتواند دستمزد 272 کارمندش را بدهد.

اوضاع برای بارسلونا پیچیده تر است و این باشگاه می خواهد 70 درصد از دستمزد بازیکنانش را کاهش دهد. این فرمولی است که باشگاه برای تمام تیم های فوتبال و سایر رشته هایش در نظر گرفته است. ظاهرا تعدادی از بازیکنان تیم اصلی با این خواسته مخالفند و مذاکرات طرفین برای رسیدن به یک راهکار ادامه دارد.

بعضی رسانه ها خبر داده اند یوفا که در این سال ها برخورد سختگیرانه ای با بی نظمی اقتصادی باشگاه های اروپایی داشته در این شرایط ویژه حاضر شده بازی جوانمردانه اقتصادی را برای تابستان آینده کنار بگذارد. البته این شامل باشگاه هایی مثل منچسترسیتی که حکم محرومیت شان از مسابقات اروپایی پیش از این صادر شده، نمی گردد.

همانطور که اقتصاد جهان انتظار روزهای سختی را پس از بحران کرونا دارد، پیش بینی می گردد فوتبال هم در تابستان پیش رو با دورنمای تازه ای روبرو گردد. اولی هوینس، مدیر سابق بایرن معتقد است که جهانی فوتبال با شرایط جدیدی روبرو خواهد شد و اضافه نمود: پیش بینی آینده سخت است، ولی تصور نمی کنم که در آینده نزدیک شاهد جابجایی 100 میلیون یورویی باشیم. ارقام جابجایی در دو سه سال آینده نمی تواند در سطح فعلی باقی بماند.

نشریه کیکر آلمان هم در سرمقاله هفته گذشته اش پیش بینی کرد که کرونا موجب می گردد کمی از هوای داخل حباب فوتبال که همین طور عظیم و عظیمتر شده، گرفته گردد. البته نویسنده اضافه نموده که این می تواند فرصتی باشد تا باشگاه ها طمع را کنار بگذارند و به سمت نظم اقتصادی منطقی تری بروند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 793

به "فوتبالیست ها علیه پیامدهای مالی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبالیست ها علیه پیامدهای مالی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید