ماجرای 48 ساعت نفس گیر مسافران گمشده در برف

به گزارش مجله پیامک مسعود، فرماندار الیگودرز جزئیاتی از ماجرای گم شدن مسافران 2 دستگاه مینی بوس از اهالی شهرکرد در منطقه ذلقی الیگودرز را تشریح کرد.

ماجرای 48 ساعت نفس گیر مسافران گمشده در برف

به گزارش تسنیم، رسانه های چهارمحال وبختیاری در روز های گذشته خبر گم شدن 40 نفر از اهالی روستای صالح کوتاه شهرکرد را که همزمان با بارش برف در محور های برف گیر لرستان و چهارمحال وبختیاری با مشکل روبرو شده بودند را در فضای مجازی منتشر کردند.

طبق اطلاعات به دست آمده این 40 نفر روز دوشنبه سوار بر دو دستگاه مینی بوس از سمت کوهرنگ به روستای صعب العبور سرآغاسید که معروف به ماسوله زاگرس است قصد حرکت داشته اند که به علت بسته بودن مسیر اصلی، راه پشت کوه ذلقی الیگودرز را برای ادامه مسیر انتخاب می نمایند.

این افراد به علت نقص فنی یکی از مینی بوس ها در میانه راه گرفتار می شوند و حدود 24 ساعت به علت ناآگاهی از مسیر در شرایط جوی گرفتار می شوند و این ساعات را بدون آذوقه و وسایل گرمایشی به سر می نمایند.

ایمان خسروی فرماندار الیگودرز در تشریح این ماجرا گفت: این 40 نفر از ساکنان روستای سرآغاسید چهارمحال وبختیاری بودند از کوهرنگ با دو دستگاه مینی بوس قصد حرکت به روستای خود را داشتند.

وی اضافه نمود: راه ارتباطی اصلی سرآغاسید در کوهرنگ بسته بوده و به همین علت وارد حوزه استحفاظی شهرستان الیگودرز در بخش ذلقی و منطقه بزنوید می شوند.

فرماندار الیگودرز عنوان نمود: این 40 مسافر روستای سرآغاسید در بخش ذلقی قصد عبور از منطقه چال فره، روستای چین، روستای صالح کوتاه، روستای خویه و سرآغاسید را داشتند که به علت مسدودبودن مسیر، در برف و گل ولای گرفتار می شوند، به طوری که گیربکس یکی از مینی بوس ها دچار مشکل می گردد و ادامه حرکت را برای آن ها غیرممکن می نماید.

وی بیان نمود: نیرو های راهداری حوزه چهارمحال وبختیاری از دوشنبه ظهر تا روز سه شنبه هرچه کوشش می نمایند پیروز به نجات 40 مسافر نمی شوند و آنان به ناچار شب را در خودرو ها صبح می نمایند.

خسروی ادامه داد: از صبح روز سه شنبه که گرفتارشدن 40 مسافر بختیاری را به ما اطلاع دادند، نیرو های هلال احمر این شهرستان بلافاصله با یک تیم امدادونجات روستایی در بخش ذلقی به همراه رئیس کارگاه سدرودبار نزد آنان رفتند، این افراد 48 ساعت بدون آذوقه مانده بودند که بلافاصله اقلام خوراکی بین آنان توزیع شد.

فرماندار الیگودرز توضیح داد: مسافران بختیاری با رایزنی های اجرا شده در منزل یکی از اهالی روستای کی وار سکونت داده شدند و تمام وسیله های آن ها نیز به منزل این فرد منتقل و آنان در این منزل اسکان داده شدند.

خسروی گفت: 40 مسافر گرفتار در برف الیگودرز صبح روز چهارشنبه با گسیل چند دستگاه خودروی یاری دار از منطقه خودشان به بزنوید مراجعه و سپس به روستای سرآغاسید بدون هیچ مسئله ای منتقل می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2080

به "ماجرای 48 ساعت نفس گیر مسافران گمشده در برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای 48 ساعت نفس گیر مسافران گمشده در برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید