مارادونا؟ متاسفانه او جوانمرد نبود!

به گزارش مجله پیامک مسعود، پیتر شیلتون، دروازه بان عظیم انگلیسی هنوز خاطرات تلخ خود از مارادونا را فراموش نکرده است.

مارادونا؟ متاسفانه او جوانمرد نبود!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، درگذشت مارادونا باعث شده لحظات تاریخی او در ذهن فوتبالدوستان مرور گردد و بی شک نبرد آرژانتین برابر انگلیس یکی از ماندگارترین آنهاست. پیتر شیلتون مهم ترین قربانی حرکت تاریخی مارادونا در تاریخ 22 ژوئن 1986 در ورزشگاه آزتک در مکزیکوسیتی بود. در دقیقه 51 و در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، ستاره آرژانتینی پس از پاس به عقب اشتباه استیو هاج مدافع انگلیس، با دست چپ دروازه سه شیرها را باز نموده و یکی از عجیب ترین گل های تاریخ جام جهانی و شاید فوتبال را به ثمر رساند.

پیتر شیلتون در ستونی برای دیلی میل نوشت: من از شنیدن خبر درگذشت مارادونا در عین جوانی ناراحت هستم. او بدون شک بزرگترین بازیکنی بود که با او روبرو شده بودم. همانطور به نظر می رسید مارادونا عالی بود، اما متاسفانه رفتاری مانند یک ورزشکار نداشت و جوانمرد نبود. نکته ای که مورد پسند من نیست این است که او هرگز عذرخواهی هم نکرد. مارادونا هیچ وقت نگفت این کار تقلب بوده و در عوض او از عبارت دست خدا نیز استفاده کرد که این درست نبود.

هرگز در این سالها صلح و آشتی بین شیلتون و مارادونا برقرار نشده است. دروازه بان سابق انگلیس در این رابطه گفت: در طول این سال ها کوشش های زیادی برای جمع کردن هر دو نفر ما در یک اتاق اجرا شده است. رویکرد من همواره یکسان بوده و اگر فکر می کردم او قصد عذرخواهی دارد، دوست داشتم با مارادونا دست داده و موضوع را فراموش کنم. اما او هرگز حتی به احتمال رخ دادن ان اتفاق نیز اشاره نکرد.

جالب اینجاست مارادونا همین چند هفته قبل و در سالروز تولد 60 سالگی خود گفت یک آرزوی دیگر دارد و آنهم این است که با دست راست نیز دروازه تیم ملی انگلیس را باز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1219

به "مارادونا؟ متاسفانه او جوانمرد نبود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارادونا؟ متاسفانه او جوانمرد نبود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید