معرفی دریاچه ارواح نوشهر

به گزارش مجله پیامک مسعود، دریاچه ارواح، در شهرستان نوشهر مازندران، یکی از منابع طبیعی به ثبت رسیده در ایران است. این دریاچه با فضایی بکر و دست نخورده به علت سکوت و ظاهر خیال انگیزش به وسیله مردم بومی به این نام معروف شده است.

معرفی دریاچه ارواح نوشهر
همه ما با زیبایی های طبیعت بکر و باطراوت خطه شمالی کشور آشنایی داریم. در این نوار سبزرنگ نقشه ایران، جایی در نوشهر در دل سکوت جنگل، دریاچه ای خیال انگیز نشسته که به دریاچه ارواح مشهور است. این دریاچه وهم آلود، در استان مازندران و در شهر نوشهر واقع شده است و جاذبه ای است که به علت زیبایی خاص آن در فهرست منابع طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

دریاچه ارواحاین دریاچه در اصل؛ دریاچه ممرز یا دریاچه ملاکلاکه نام دارد. دریاچه ارواح، در قلب جنگل های انبوه مازندران، جایی در میان مه و سکوت چشم انداز ای متفاوت را به شما ارائه می دهد. اولین تصویری که در این محل نظر شما را جلب می نماید، درختان مرده است! همانطور که در تصویر می بینید، بازمانده تنه درختانی که در زمانی در دریاچه زندگی می کردند در این دریاچه خودنمایی می نمایند. دریاچه ارواح با طول 70 متر و عرض 300 متر، به علت بکر بودن و زیبایی منحصر به فردش در فهرست منابع ملی به ثبت رسیده و یکی از مهم ترین نقاط اکوتوریسم در استان مازندران است. دورتادور این دریاچه را جنگلی انبوه فراگرفته و تنها چیزی که در این فضا چشم می بیند، آبی آسمان، سبزی جنگل و آبی زلال است.

علت نامگذاری دریاچه ارواحنام دریاچه ارواح به وسیله بومیان منطقه بر این مکان گذاشته شده است. با دیدن تصاویر این دریاچه، می توان به آن ها حق داد. مه غلیظ، سکوت جنگل که پس زمینه صدای حیوانات و حشرات است و درختانی که خیره به شما نگاه می نمایند! کمی ترسناک است. اما چه زیبا ترس و آرامش همنشین یکدیگر شده اند.

سرگرمی در دریاچه ارواحعلاوه بر ارضاء حس کنجکاوی برای ملاقات دریاچه ارواح و هیجان توام با ترس آن، سرگرمیات بیشتری نیز می توان در این فضا انجام داد تا سفر از این هم به یادماندنی تر گردد:

1. آفرودراستا و پستی و بلندی های دریاچه ارواح جای مناسبی برای تجربه هیجان آفرود یا همان رانندگی بیابانی است.

2. پیک نیک و کمپینگحتما این همه راه نمی روید تا چند عکس بگیرید و بازگردید. خوب است دست کم یک روز را در این جنگل سپری کنید تا روح و جانتان با فضای بکر دریاچه ارواح جلا یابد. اگر هم تجهیزات شب مانی دارید که چه بهتر... شبی را هم با ارواح جنگل بگذرانید!

اطلاعات سفر به دریاچه ارواحبرای رفتن به دریاچه ارواح باید در 12 کیلومتری نوشهر و به وسیله یک جاده فرعی به سمت روستای صلاح الدین کلای سفلی بروید. جاده جنگلی، خاکی و مناسب آفرود است. پس کمربند ها را ببندید و دیدن کنید. چرا که خیلی زود چشمانتان یک زیبایی منحصر بفرد را تجربه می نماید.

بعد از روستا، به محیط بانی می رسید. در اینجا راه شمالی را بگیرید و تا ده کیلومتر برانید تا به تابلودی دشت و بند ممرز برسید. در اینجا وارد جاده فرعی شوید و بروید تا ببینید! توجه داشته باشید که برای ورود به این محدوده، باید با مسئولین محلی از پیش هماهنگی به عمل آورید چرا که در بدو ورود، محیط بانی منطقه از شما مجوز ورود درخواست خواهد نمود.

خوشبختانه یا متاسفانه در این دریاچه هیچگونه امکانات رفاهی وجود ندارد. به همین دلیل هم بکر و دست نخورده به جای مانده است و ما از شما خواهش می کنیم شما هم چیزی جز رد پا در آن باقی نگذارید. اما ضروری است هرگونه خوراکی و لوازم مورد احتیاجتان را همراه داشته باشید.

اقامت در جنگل ارواح تنها به وسیله کمپ امکان پذیر است، اما اگر این گزینه مدنظر شما نیست، می توانید به خانه های محلی، هتل ها و مهمانسرا های اطراف مراجعه کنید.

پیشنهاد ما برای سفر به دریاچه ارواح، فصل بهار و تابستان است. اگر چه فصل پاییز و زمستان بسیار زیباست، اما راستا دسترسی سخت است و احتیاج به تجهیزات تخصصی و احتیاط زیاد است.

توجه: زمین، به مانند یک امانت در اختیار ما قرار گرفته است. در این سفر اعجاب انگیز، خاطر آن را با زباله و آتش احتیاجارید.

همانطور که می بینید، در سفر به دریاچه ارواح؛ ترس، هیجان و آرامش در انتظار شما نشسته است. پس هرچه زودتر راهی سفر شوید، هماهنگی های لازم را انجام دهید و به ملاقات ارواح دریاچه بروید...

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1785

به "معرفی دریاچه ارواح نوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دریاچه ارواح نوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید