معرفی نسخه تولیدی بهمن فیدلیتی

به گزارش مجله پیامک مسعود، بهمن فیدلیتی یکی از خودروهای تازه بازار ایران خواهد بود که گروه بهمن با سرمایه گذاری و برای اولین بار پلتفرم این خودرو را که در سال 2019 طراحی شده، خریداری نموده است. به تازگی گروه بهمن نسخه های فراوریی فیدلیتی 5 و 7 جایگاه فراوری داخل را در معرض دید مشتریان و رسانه ها قرار داده است. بعلاوه امکان تست رانندگی فیدلیتی پرایم را برای مشتریان فراهم نموده است.

معرفی نسخه تولیدی بهمن فیدلیتی

در حال حاضر مشتریان و علاقه مندان می توانند پیش از شروع فروش فوری فیدلیتی، این شاسی بلند تک دیفرانسیل مونتاژی را در نمایندگی های گروه بهمن دیدار نمایند و با هماهنگی قبلی، تجربه رانندگی را با این خودرو به دست آورند. آن طور که گفته شده است، بهمن فیدلیتی پرایم با قیمتی کمتر از 700 میلیون تومان به بازار می آید. بعضی منابع مطلع محدوده دقیق تری را برای قیمت این محصول اعلام می نمایند و می گویند که بهمن موتور فیدلیتی را با قیمت مصوبی در محدوده 650 تا 700 میلیون تومان به فروش خواهد رساند.

بیشتر بخوانید: معینات رسمی خودرو فیدلیتی شرکت بهمن موتور اعلام شد

خطوط فراوری فیدلیتی به طور کامل در داخل کشور ایجاد شده است. بهمن موتور با دعوت از قطعه سازان داخلی برای توسعه داخلی سازی این خودرو برنامه ای بلندمدت دارد. یکی از دلایل چنین قیمت گذاری برای فیدلیتی، نحوه فرایند داخلی سازی و پروژه های خودکفایی برای این شاسی بلند تک دیفرانسیل 5 و 7 نفره است. با توجه به اینکه گروه بهمن امتیاز معنوی پلتفرم فیدلیتی را به دست آورده است و در بخش هایی مانند اجزای بدنه، پیشرانه، سیستم الکتریکی، زیربندی و … پروژه های داخلی سازی را شروع نموده است، بدیهی است که بتواند فیدلیتی را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه کند.

فیدلیتی پرایم ازنظر ویژگی های فنی و کلاس ابعادی در رده محصولات فراتر از 850 میلیون تومان واقع شده است و از سویی قیمتی کمتر از رقبای کلاس پایین تر خود تجربه می نماید. به عبارت ساده تر، بهمن فیدلیتی پرایم که در رده رقابت محصولاتی چون KMC K7، SWM G05، چری تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو قرار می گیرد، قرار است با قیمت کمتر از جک S5، ام وی ام X55، چری تیگو 5 و تیگو 7 به بازار بیاید. متقاضیان فیدلیتی می توانند سبک تریم داخلی و طرح رینگ 20 اینچی را در هنگام خرید انتخاب نمایند؛ به عبارتی نقشی از سفارشی سازی خودروی خود داشته باشند.

بهمن فیدلیتی پرایم به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور مجهز است و به گفته منابع خبری، جعبه دنده 6 سرعته 2 کلاچه اتوماتیک قدرت را به چرخ های جلوی این کراس اوور بزرگ انتقال می دهد. این جعبه دنده ساختاری مشابه به سیستم انتقال قدرت چری تیگو 7 و ام وی ام X55 را دارد و کمپانی گتراک آن را طراحی نموده است.

چینی ها معمولاً قطعات زیبایی برای محصولاتشان طراحی می نمایند، اما در گذشته به علت بی تجربگی و بعضی محدودیت های مالی قادر نبودند این اجزای زیبا را به درستی و با تناسب کافی در کنار یکدیگر قرار دهند؛ اما شرکت چری و زیرمجموعه هایش چند سالی است که به این نقص پی برده است و اکنون در محصولات جدیدشان دیگر خبری از رینگ های بسیار کوچک و نامتناسب و یا اغراق های بی مورد و خطوط بی هدف یافت نمی گردد؛ نمونه اش همین فیدلیتی موردبحث است. اگر نگاهی به بدنه این ماشین بیندازید، متوجه می شوید که تقریباً تمامی خطوط با هدف معین ترسیم شده است و قطعات مختلف بدنه هم با یکدیگر هماهنگی و هارمونی کافی ای دارند.

بیشتر بخوانید: شروع فراوری آزمایشی بهمن فیدلیتی

به نظر می رسد طراحی کابین و به خصوص داشبورد فیدلیتی با الهام از محصولات آلمانی ترسیم شده است. خطوط ساده اما پخته و منطقی، پرهیز از حجم دهی اغراق آمیز و استفاده از نمایشگر تبلتی در قسمت بالای کنسول مرکزی ازجمله اِلمان های شاخص ماشین های آلمانی در سال های گذشته بوده است که در این کراس اوور چینی رعایت شده است. باید اعتراف کنیم که این الگوبرداری موفقیت آمیز از کار در آمده است و داخل ماشین لذت بصری مطلوبی را تجربه خواهید کرد.

بهمن فیدلیتی پرایم قرار است با سقف پانوراما، درِ صندوق برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، جایگاه های جلوی برقی با گرمکن، جلو آمپر دیجیتال، دوربین 360 درجه، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، 4 کیسه هوا، تهویه الکتریکی دستی، قابلیت تنظیم اندازه نرمی فرمان، نور پردازی کابین، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، رینگ آلومینیومی تراش خورده 20 اینچی، سنسور نور و باران، استاندارد آلایندگی یورو 5، رادار نقطه کور، رادار خطی، فناوری LED چراغ ها و … وارد بازار ایران گردد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1971

به "معرفی نسخه تولیدی بهمن فیدلیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نسخه تولیدی بهمن فیدلیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید