منتقدان می گویند: رابین هود جدید یک اکشن بی کیفیت است

به گزارش مجله پیامک مسعود، قرار است این آخرهفته شاهد اکران فیلم سینمایی رابین هود (Robin Hood) باشیم. رابین هود جدید را اتو بترست بریتانیایی کارگردانی نموده اما اقتباس این کارگردان از این اثر فولکلور مشهور اصلا مورد پسند منتقدان واقع نشده و امتیازات فیلم نشان می دهد از نظر عموم منتقدان فیلم سینمایی رابین هود یک فیلم بی ارزش است.

منتقدان می گویند: رابین هود جدید یک اکشن بی کیفیت است

بترست پیش از این در مصاحبه ای گفته بود که رابین هود جدید با همه اقتباس هایی که تا به الان دیده ایم متفاوت است. تقریبا از سال 1912 شاهد ساخت اقتباس هایی از قصه رابین هود بوده ایم. . از اواسط قرن بیستم (دهه پنجاه میلادی) پای رابین هود به سریال های تلویزیونی هم باز شد. همچنین در صحنه های تئاتر و بازی های ویدیویی هم چندین و چند اثر با الهام از این کاراکتر و ماجراهایش ساخته شده اند. بنابراین واضح است که بترست کار آسانی در پیش نداشت.

بترست از کارگردانان سریال تلویزیونی پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) بود و بابت کارگردانی بخشی از این سریال جایزه بفتا هم برده است. وی کارگردانی نخسین قسمت از سریال بریتانیایی آینه سیاه (Black Mirror) را هم برعهده داشت. بنابراین ساخت فیلمی که در این حد منتقدان را آشفته کند از سوی او کمی عجیب به نظر می رسد.

البته نمی توان از این نکته گذشت که این اولین تجربه سینمایی بترست پس از سال ها کار تلویزیونی است و همین موضوع می تواند روی کیفیت فیلم اثرگذار بوده باشد. همچنین هر دو فیلم نامه نویس رابین هود پیش از نوشتن فیلم نامه این اثر سینمایی تجربه شاخصی در این حوزه نداشته اند.

رابین هود در وبسایت متاکریتیک نمره متای 34 از 100 را به خود اختصاص داده و طبق شاخص های این سایت از نظر منتقدان در رده فیلم های ضعیف دسته بندی شده است. فیلم تنها یک نقد مثبت داشته و با 10 نقد میانه و 6 نقد منفی اصلا منتقدان را راضی ننموده. در وبسایت راتن تومیتوز هم فقط 14 درصد منتقدان (7 منتقد از 49 منتقد) فیلم را پسندیده اند.

اما نقاط مشترک نظرات منتقدان درباره رابین هود چه بوده؟

برخی فیلم را با نمونه های موفق قبلی مثل رابین هود: شاهزاده دزدان (Robin Hood: Prince of Thieves) ساخته کوین رینولدز در سال 1991 و رابین هود ساخته ریدلی اسکات در سال 2010 مقایسه نموده اند و البته این مقایسه بسیار ناامیدکننده از کار در آمده است و نشان داده فیلم در مقابل چند نمونه بهتر واقعا هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

قالب زمانی فیلم و تاریخی که ظاهرا روایت در آن جریان دارد هم خیلی از منتقدان را به تعجب واداشته است. از ظواهر بازیگران و صحنه ها برمی آید که فیلم دوران قرون وسطی را نشان نمی دهد و به دوره ای جدیدتر تعلق دارد. این خلاقیت کارگردان اصلا تاثیر خوبی روی منتقدان نداشته. مثلا منتقد نیویورک پست گفته لباس های داروغه ناتینگهام را می گردد همین حالا از برند زارا خرید.

بسیاری از منتقدان از روایت و طرح روایی فیلم انتقاد نموده اند. منتقد ایندی وایر آنقدر در این زمینه ناراضی است که می گوید فیلم هم زمان پوچ و ملال آور است. بازی ها به نظر عموم منتقدان رضایت بخش نبوده و گفتن ندارد که صحنه های اکشن فیلم هم اصلا چشم کسی را نگرفته است.

منتقد هالیوود ریپورتر جایی به شوخی خطاب به لئوناردو دی کاپریو که تهیه کننده این فیلم بوده می گوید لازم نیست دی کاپریو بخاطر تهیه این فیلم ضعیف نگران باشد چون این فیلم انقدر بد است که در چشم به هم زدنی فراموش می گردد و طبیعتا هیچ کس بخاطر نخواهد آورد که چنین فیلمی هم ساخته شده چه برسد به اینکه دی کاپریو آن را تهیه نموده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 12

به "منتقدان می گویند: رابین هود جدید یک اکشن بی کیفیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتقدان می گویند: رابین هود جدید یک اکشن بی کیفیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید