بهترین انیمیشن های خمیری که باید ببینید

به گزارش مجله پیامک مسعود، اگرچه به نظر می رسید با ظهور فناوری های تازه این انیمیشن های سه بعدی باشند که به جریان اصلی انیمیشن سازی تبدیل می شوند اما در نهایت هیچ دلیلی برای فراموش کردن انیمیشن های خمیری و ایست حرکتی وجود نداشت. به همین دلیل با وجود آغاز قرن بیست و یکم و از راه رسیدن استودیوهایی مانند پیکسار باز هم انیمیشن های خمیری و به ظاهر قدیمی در جذب مخاطب پیروز بودند.

بهترین انیمیشن های خمیری که باید ببینید

اما چه چیزی باعث شد انیمیشن های ساخته شده با خمیر که با تغییر آهسته سوژه ها و ثبت هزاران تصویر ساخته می شدند همچنان پیروز باشند؟ این شخصیت پردازی و داستان سرایی خاص انیمیشن های خمیری بود که آن ها را ویژه نگه می داشت. در ادامه با تعدادی از بهترین انیمیشن های خمیری که تجربه متفاوتی از پویانمایی به همراه دارند، آشنا می شوید.

My Life as a Courgette (زندگی من به عنوان یک کدو)

نمره منتقدان: 99 از 100

این انیمیشن 65 دقیقه ای فرانسوی-سوییسی با یک شخصیت پردازی بی نظیر و دوست داشتنی با سرعتی باورنکردنی به یکی از دلنشین ترین انیمیشن های خمیری کمتردیده شده سینما تبدیل می شود که درک داستان آن اندکی غم انگیز و سخت به نظر می رسد. انیمیشن زندگی من به عنوان یک کدو مانند بیشتر انیمیشن های خمیری به صورت ایست حرکتی ساخته شده و با وجود طراحی ساده و سبکی که دارد، حرف ها و مفاهیم بسکمک را مطرح می کند. درگیری داستان انیمیشن زندگی من به عنوان یک کدو با مفاهیم زندگی مدرن و روانشناختی به حدی مجذوب کننده و دوست داشتنی است که خاطرات تماشای آن برای مدتی بسیار طولانی در فکر هر بیننده ای باقی می ماند.

خلاصه داستان: پسربچه ای غمگین اما احساسی در کنار مادر بداخلاقش زندگی می کند. پسرک افسرده داستان ما به صورتی کاملا ناخودآگاه باعث مرگ مادرش می شود. او حالا باید ادامه زندگی اش را در یتیم خانه دنبال کند و این تغییر بزرگ دوستان بسکمک را به زندگی او وارد می کند.

Chicken Run (فرار مرغی)

نمره منتقدان: 97 از 100

استودیوی آردمن یکی از مهم ترین استودیوهای انیمیشن سازی در دوران معاصر بوده که همیشه اهمیت ویژه ای برای انیمیشن های خمیری و ایست حرکتی قائل شده است. به اعتقاد بسکمک از منتقدان، احتمالا فرار مرغی بهترین انیمیشن خمیری استودیوی آردمن باشد که با ترکیب یک داستان هیجان انگیز با شخصیت های دوست داشتنی به یک ترکیب بیش از حد پیروز تبدیل می شود. اگر فرار مرغی را دوست داشتید، از همین حالا باید برای قسمت دوم این انیمیشن که در دست توسعه و ساخت قرار گرفته است، آماده شوید.

خلاصه داستان: در یک مرغداری، تعدادی مرغ در کنار یکدیگر مشغول تخمگذاری هستند. همه چیز آرام و دوست داشتنی به نظر می رسد تا اینکه صاحب مزرعه تصمیم می گیرد بجای فروش تخم مرغ از دستگاهی برای تولید نوعی کیک استفاده کند که برای تامین مواد اولیه آن به کشتار مرغ ها نیاز است. بنابراین مرغ ها تصمیم می گیرند از مزرعه فرار کنند و نقشه ای برای فرار از مزرعه آماده می کنند.

Kubo and the Two Strings (کوبو و دو تار)

نمره منتقدان: 97 از 100

واقعیت آن است که کوبو و دو تار بیشتر از آن که انیمیشنی سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، یک عنوان کاملا هنری و فلسفی به نظر می رسد که تماشاگران اصلی آن می توانند حتی افراد بزرگسال باشند. حماسه سرایی بی نقص و شخصیت پردازی دلنشین این انیمیشن ایست-حرکتی که با کمک خمیر درست شده با ثبت بیشتر از 145هزار عکس به دست آمده و صداپیشگان شناخته شده ای مانند شارلیز ترون و متئو مک کانهی در آن حضور دارند. استودیوی لایکا، خالق انیمیشن کوبو و دو تار با الهام از سینمای کارگردانان شناخته شده ژاپنی یعنی آکیرا کوروساوا و هایائو میازاکی پیروز شده یکی از بهترین انیمیشن های خمیری چند سال اخیر تاریخ سینما را بسازد.

خلاصه داستان: پسرکی به نام کوبو در ژاپن دوران باستان زندگی می کند. او در دهکده ای کوچک از مادر بیمارش مراقبت می کند اما ناگهان یک شبح ناشناخته برای زنده کردن یک طلسم قدیمی وارد زندگی او می شود. بنابراین زندگی کوبو برای همیشه تغییر می کند. او برای اینکه زنده بماند، باید زرهی جادویی را پیدا کند.

Mary and Max (مری و مکس)

نمره منتقدان: 95 از 100

معمولا وقتی صحبت از صنعت انیمیشن سازی می شود، بیشتر مردم از توانایی های دو کشور ژاپن و آمریکا در این دنیای بزرگ صحبت می کنند. بنابراین مری و مکس می تواند یک استثنای بزرگ در این لیست باشد. انیمیشنی ساخته کشور استرالیا که داستان آن براساس یک روایت واقعی ساخته شده و نه تنها یکی از بهترین انیمیشن های خمیری است بلکه داستان بیش از حد غم انگیز و تاثیرگذاری هم دارد.

خلاصه داستان: مری دختری 8 ساله است که در حاشیه شهر ملبورن در استرالیا زندگی می کند. روزی مری به اداره پست می رود و به صورت اتفاقی آدرس یک نفر را انتخاب می کند تا نامه ای را برای او ارسال کند. نامه مری به دست مردی 44 ساله در نیویورک می رسد که مکس نام دارد. مری و مکس بایکدیگر دوست می شوند و تصمیم می گیرند برای یکدیگر نامه ارسال کنند. نامه نگاری های مری و مکس هجده سال طول می کشد.

Coraline (کورلاین)

نمره منتقدان: 90 از 100

انیمیشن کورلاین که در حقیقت براساس کتابی به همین نام ساخته شده، نخستین انیمیشن سینمایی استودیوی لایکا بود و هنوز هم پیروز ترین انیمیشن این استودیو در دنیای گیشه است. این انیمیشن که با بودجه 60 میلیون دلاری ساخته شده بود در نهایت بیشتر از 124 میلیون دلار فروش جهانی کسب کرد. فضای خاص و متفاوت این انیمیشن آن را آهسته آهسته به نماد آثار استودیوی انیمیشن سازی لایکا تبدیل کرد.

خلاصه داستان: کورلاین جونز، دختری یازده ساله است که همراه پدر و مادرش زندگی آرام خود را رها می کنند تا به خانه دیگری در یک شهر نو مهاجرت کنند. این خانه قدیمی، عجیب و دورافتاده است و کورلاین حس خوبی از آن ندارد. کورلاین که از دوستانش دور افتاده و احساس می کند خانواده اش او را جدی نمی گیرند ناگهان در شرایط عجیبی قرار می گیرد. او یک شب در کوچکی را در خانه شان پیدا می کند که از آن وارد دنیایی سحرآمیز و رنگارنگ می شود. او در این دنیای نو پدر و مادری مهربان تر پیدا می کند و زندگی نوی را در برابر خودش می بیند اما متاسفانه همه افراد این دنیای نو یک ویژگی خاص دارند؛ آن ها به جای چشم از دکمه دارند.

ParaNorman (پارانورمن)

نمره منتقدان: 89 از 100

یکی دیگر از آثار استودیوی لایکا که بدون هیچ شک و تردیدی باید در لیست بهترین انیمیشن های خمیری قرار بگیرد. انیمیشن پارانورمن کمدی های نوجوانانه پسند را با داستان های ترسناک ترکیب کرده و معجون عجیبی را خلق می کند که تنها یک وظیفه دارد؛ تحت تاثیر قراردادن تماشاگر. به همین دلیل است که پارانورمن بیشتر از آن که بهترین انیمیشن خمیری سینما باشد، چیزی شبیه به یک روایت بی نقص و تاثیرگذار ظاهر می شود.

خلاصه داستان: نورمن پسربچه ای آرام و ساکت است که توانایی بسیار عجیبی دارد. او می تواند با مردگان تعامل داشته باشد و با آن ها صحبت می کند. اما هیچکس این توانایی او را جدی نمی گیرد. نورمن از خانواده اش طرد شده و حتی دوستانش هم او را جدی نمی گیرند.

در این زمینه بخوانید:

فیلم های کمتردیده شده سال 2020 را بشناسید

بهترین انیمیشن های دوست داشتنی که به مقدار لیاقتشان دیده نشده اند

بهترین فیلم هایی که براساس بازی های ویدیویی ساخته شده اند

پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را بشناسید

Missing Link (لینک گم شده)

نمره منتقدان: 89 از 100

بسکمک از منتقدان اعتقاد دارند این انیمیشن باید برنده جایزه بهترین انیمیشن اسکار 2019 را از آن خود می کرد اما این اتفاق رخ نداد. با این حال لینک گم شده هنوز هم یکی از بهترین انیمیشن های خمیری چند سال اخیر سینما است. یک عنوان دوست داشتنی دیگر از استودیوی خلاق و متفاوت لایکا که مانند بیشتر انیمیشن های خمیری و ایست حرکتی تمرکزش را روی داستان سرایی و شخصیت پردازی قرار داده و به همین دلیل پیروز ظاهر می شود.

خلاصه داستان: لیونل فراست، محقق و دانشمندی است که درباره اسطوره ها و هیولاها مطالعه می کند. او تصمیم دارد به شمال غرب قاره آمریکا سفر کند تا وجود موجودی افسانه ای را بررسی کند. او عقیده دارد این موجود افسانه ای، از اجداد انسان ها است. اما در این سفر، آقای لینک هم همراه اوست. آقای لینک یک پاگنده است که رفتارهایی مانند انسان ها دارد.

The Boxtrolls (غول های جعبه ای)

نمره منتقدان: 77 از 100

استودیوی لایکا یکی از خلاق ترین استودیوهای انیمیشن سازی در سال های اخیر بوده که متاسفانه آن قدر که باید مورد توجه قرار نگرفته است. غول های جعبه ای سومین انیمیشن سینمایی آن ها بود که در سال 2014 اکران شد و پیروز شد با بودجه ای 60 میلیون دلاری بیشتر از 106 میلیون دلار درآمد داشته باشد. این انیمیشن هنوز هم دومین ساخته پرفروش استودیوی لایکا لقب می گیرد که نامزد جایزه بهترین انیمیشن اسکار هم شده است. این انیمیشن خمیری با همکاری تعدادی از عوامل استودیوی انیمیشن سازی آردمن ساخته شده بود.

خلاصه داستان: ایگز پسرکی یتیم است که کاری به جز جمع آوری زباله ها و انتقال آن ها به خارج از شهر ندارد . شهر بزرگی که ایگز در آن زندگی و کارش را دنبال می کند، بیش از حد جادویی و ترسناک است و ماجراهای بسکمک در آن رخ می دهد. به همین دلیل خیلی هم عجیب نیست که روزی هیولایی از راه می رسد و صمیمی ترین دوستان ایگز را گروگان می گیرد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1742

به "بهترین انیمیشن های خمیری که باید ببینید" امتیاز دهید

3 کاربر به "بهترین انیمیشن های خمیری که باید ببینید" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین انیمیشن های خمیری که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید