نماینده مجلس: دولت اعتبار مقابله یا ریزگرد ها را از بودجه حذف کرد

به گزارش مجله پیامک مسعود، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اطلاع رسانی در مورد ورود ریزگرد ها به مرکز گفت: ورود ریزگرد ها به مرکز باید حداقل بین 24 تا 36 ساعت قبل به وسیله سازمان هواشناسی پیش بینی می شد.

نماینده مجلس: دولت اعتبار مقابله یا ریزگرد ها را از بودجه حذف کرد

به گزارش تسنیم، وی اضافه نمود: پس از پیش بینی سازمان هواشناسی قاعدتا ستاد مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست به وسیله رسانه ها باید موضوع را به مردم اطلاع می دادند.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: از طرفی اطلاعات ایستگاه های سنجش کیفیت هوا باید به وسیله سازمان محیط زیست به علوم پزشکی ارسال می شد که یا به وسیله علوم پزشکی اطلاع رسانی عمومی صورت می گرفت یا خود سازمان محیط زیست شرایط سریعاً اعلام می کرد که متاسفانه تا چند ساعت بعد از ورود سامانه ریزگرد ها اطلاع رسانی عمومی انجام نشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به این که باید تصمیم گیری ها پیشگیرانه باشد، بیان کرد: جلسه مدیریت آلودگی هوای استان تهران با حضور اعضا باید حداقل یک تا دو روز قبل تشکیل و موارد لازم پیش بینی و مراتب جهت تصمیم گیری به استانداری و نهاد های ذیربط اعلام می شد که این امر نیز صورت نگرفته است.

رفیعی به اعتبارات مقابله با ریزگرد ها اشاره و تاکید نمود: متاسفانه دولت هم در بودجه پارسال و هم در بودجه سال جاری هرگونه اعتبار در مورد مقابله یا مدیریت ریزگرد ها را حذف کرد.

وی افزود: هر چند مبادی ورودی این مساله از مرز های غربی و جنوب و جنوب غربی است و بیشتر کانون ها خارجی است، اما قاعدتا باید جهت برنامه های بعدی بودجه لازم تخصیص پیدا می کرد که متاسفانه این امر هم مغفول ماند و مرکز ملی مقابله با ریزگرد ها در سازمان محیط زیست دقیقا معلوم نیست چرا این درخواست برای تامین اعتبارات لازم در مورد این معضل در شرایط بحرانی نداشت و پیگیر نبوده است.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به مصوبات فراکسیون محیط زیست در سال گذشته در مورد آلودگی هوای تهران، گفت: بر این اساس ایستگاه های سنجش کیفیت هوا باید مرتبا بروزرسانی و کالیبره شوند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بر لزوم آنالیز و رایزنی جدی دیپلماسی در مورد ریزگرد ها تاکید نمود و اظهار کرد: احتمال اینکه ما از شرایط هشدار و اضطرار به شرایط مداوم بحران برسیم کم نیست و اگر این شرایط ادامه داشته باشه قاعدتا در فصل تابستان و پاییز هم با اختلاط ریزگرد ها و شرایط آلودگی هوای تهران قطعا مسائل جدی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر این که مقابله با ریزگرد ها و آلودگی هوا بیشتر از همه به توان مدیریتی نیازمند است اظهار داشت: آلودگی هوا نیازمند مدیریت واحد است و فقدان مدیریت واحد در این حوزه بسیار مشهود است.

رفیعی از پیگیری موضوع ریزگرد ها در فراکسیون محیط زیست مجلس اطلاع داد و توضیح داد: مجلس این موضوع را در راستای تحقق قانون هوای پاک پیگیری می نماید و با هرگونه سهل انگاری مدیریت آلودگی هوا برخورد می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1943

به "نماینده مجلس: دولت اعتبار مقابله یا ریزگرد ها را از بودجه حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس: دولت اعتبار مقابله یا ریزگرد ها را از بودجه حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید