نکات مهم برای خرید خودرو جاده یا مسافرت

به گزارش مجله پیامک مسعود، استفاده از ماشین شخصی برای مسافرت از اون جهت خوبه که هر جا دلت بخواد می تونی وایسی و از مناظر طبیعی لذت ببری. قطعاً این جملات برای شما نیز آشناست، آنجا که بحث از مزیت خودروی شخصی نسبت به سایر وسایل حمل ونقل برای سفر مطرح می گردد.

نکات مهم برای خرید خودرو جاده یا مسافرت

از سفر با تور بهار 99 کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران در این روزها که خرید خودرو برای تعطیلات عیدانه، جنب وجوشی دوباره به بازار خرید و فروش خودرو داده است بایستی در خرید خودرو برای مسافرت نکاتی را مدنظر قرار داد.

تعداد افراد خانواده: تعداد افراد خانواده بیانگر تعداد صندلی­ های لازم خودرو خواهد بود. به عنوان مثال خودرو کوپه برای خانواده دونفری می­تواند انتخاب مناسبی باشد ولی این خودرو به هیچ وجه برای یک خانواده 6 نفره مناسب نیست و بهترین انتخاب برای چنین خانواده­ای، خودروهای شاسی­ بلند می ­باشند.

فضای کافی: از ازآنجا که سفرهای بین شهری، عمدتاً اسباب و اثاثیه زیادی می­ طلبد لذا داشتن فضای کافی برای بار بسیار حائز اهمیت خواهد بود. انتخاب خودرو با صندوق عقب بزرگ تر در این مواقع انتخاب مناسبی خواهد بود.

راحتی سرنشینان: داشتن فضای کافی برای سرنشینان، سواری راحت، صندلی­های نرم و ... همگی از عوامل مؤثر بر راحتی بوده و در هنگام خرید باید به آن توجه داشت.

مسافت سفر: این مورد جزء مواردی است که در صورت کوتاه بودن راستا، می­ تواند راحتی را در اولویت ­های پایین­ تری قرار دهد اما برای مسافت­ های طولانی، بی ­شک باید به فکر خودرویی راحت بود.

هزینه­ های نگهداری و تعمیرات: این هزینه­ ها شامل مواردی چون سوخت، تعویض روغن و ... بوده و در صورت بالا بودن می ­تواند هزینه ­های سفر را افزایش داده و از این رهگذر بار روانی منفی، به خصوص برای خانواده­ های با سطح درآمدی پایین تلقین خواهد کرد.

پشتیبانی و امداد: اگر به هر دلیل در طول سفر خودروی شما خراب شده و گروه پشتیبانی نیز برای خودرو وجود نداشته باشد، آن سفر تبدیل به یک خاطره در ذهن شما و خانواده ­تان خواهد شد.

برای جلوگیری از این امر باید خودرویی بخرید که اولاً احتمال خرابی پایینی داشته باشد و ثانیاً در صورت خرابی، پشتیبانی لازم از شرکت­های خدمات پس از فروش ارائه گردد. در این مورد خاص می توان گفت که خودروسازهای داخلی عمدتاً دارای گروه پشتیبانی خوبی در روزهای پیک مسافرت می ­باشند.

سرعت: در دنیای امروز که برای بسیاری زمان ارزشمندترین دارایی است، سرعت سفر نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این افراد به دنبال خرید خودروهایی پرسرعت هستند.

کیفیت جاده: اینکه شما می­خواهید از تهران تا تبریز و در بزرگراه رانندگی کنید و یا اینکه در راستاهای کوهستانی طبیعت زیبای ایلام، در انتخاب نوع خودرو تأثیرگذار خواهند بود. چنانچه در راستاهای کوهستانی و یا در بیابان از خودروی استفاده خواهید نمود، خرید خودروهای آفرود به شما پیشنهاد می ­گردد.

منبع:جام جم

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 614

به "نکات مهم برای خرید خودرو جاده یا مسافرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای خرید خودرو جاده یا مسافرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید