بهترین شرکت خصوصی بیمه شخص ثالث در سال 99

به گزارش مجله پیامک مسعود، قیمت بیمه شخص ثالث در همه شرکت ها تقریبا به یک اندازه است؛ آن ها همگی برای پراید یک میلیون و 973 هزار تومان، بقیه خودرو های چهارسیلندر دو میلیون و 278 هزار تومان و خودرو های پنج سیلندر به بالا دو میلیون و 520 هزار تومان بدون احتساب تخفیف ها حق بیمه سالانه در نظر گرفته اند. چیزی که شرکت های بیمه را از هم متمایز می نماید، خدماتی است که به مشتریانشان ارائه می نمایند. مثلا یک بیمه ممکن است خسارت را سریع تر از بقیه شرکت ها جبران کند. بعضی شرکت ها تعداد شعب بیشتری دارند و دسترسی به آن ها راحت تر است. بعضی به مشتریان بیمه شخص ثالث شان امتیاز خرید بقیه بیمه ها مثل بیمه بدنه می دهند. هر کدام از این موارد می تواند باعث جذابیت بیمه شخص ثالث یک شرکت باشد، اما آنالیز آن ها و مقایسه شان کار هر کسی نیست. در چنین شرایطی بهترین کار اعتماد به انتخاب دیگران است. وقتی خیلی از صاحبان خودرو برای بیمه شخص ثالث سراغ یک شرکت می فرایند، می توان تا حد زیادی به انتخاب آن ها احترام گذاشت و سراغ پرفروش ترین بیمه شخص ثالث رفت. لزوما پرفروش ترین محصولات نمی تواند بهترین آن ها باشد، اما با یک تقریبی می توان روی پرفروش ها حساب ویژه باز کرد. برای همین در این گزارش سراغ پرفروش ترین بیمه شخص ثالث بین شرکت های خصوصی رفته ایم. گزارش عملکرد آن ها را در فصل بهار 99 آنالیز کردیم تا ببینیم اغلب برای ماشینشان چه بیمه ای می خرند. اولین جوابی که برای این سوال وجود دارد، بیمه ایران است. مدیرعامل بیمه ایران اخیرا اعلام نموده 54 درصد از سهم بازار شخص ثالث خودرو در اختیار این شرکت است و مابقی سهم 46 درصدی بازار، بین شرکت های خصوصی تقسیم می گردد. با توجه به فعالیت های گسترده این شرکت شاید خیلی ها از نظر شلوغ بودن یا رسیدگی آن به حجم زیادی از پفراینده ها، رغبت زیادی به خرید بیمه شخص ثالث از بیمه ایران ندارند و دلشان می خواهد یک بار هم که شده بقیه شرکت های بیمه را امتحان نمایند. آنالیز عملکرد 13 شرکت خصوصی که گزارش عملکردشان را در سامانه کدال منتشر می نمایند، نشان می دهد به ترتیب بیمه های آسیا، دانا، پارسیان، کوثر، البرز، معلم، پاسارگاد، ملت، ما، نوین، دی، سامان و میهن پرفروش ترین بیمه شخص ثالث را دارند.

بهترین شرکت خصوصی بیمه شخص ثالث در سال 99

1- آسیا با فروش 589 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

بیمه آسیا در بین 13 شرکت بیمه خصوصی که در این گزارش آنالیز شده اند، بیشترین سهم را در فروش بیمه شخص ثالث دارد. این شرکت در فصل بهار حدود 589 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و در طرف مقابل تنها 299 میلیارد تومان خسارت پرداخت نموده است. این یعنی فروش بیمه شخص ثالث آسیا در فصل بهار حدود 97 درصد بازدهی و درآمد 290 میلیارد تومانی برای شرکت بیمه آسیا به همراه داشته است. 37 درصد از فروش کل این شرکت متعلق به بیمه شخص ثالث است و تقریبا یک سوم فعالیت آن را شامل می گردد.

2- دانا با فروش 527 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

بیمه دانا در فصل بهار 527 میلیارد تومان حق بیمه شخص ثالث دریافت نموده و از نظر پرفروش ترین بیمه در مقام دوم واقع شده است. بیمه دانا با دریافت این مبلغ حق بیمه، حدود 346 میلیارد تومان خسارت پرداخت نموده که از این نظر در رتبه اول بیشترین خسارت پرداخت شده به حساب می آید. در مجموع عملکرد شرکت بیمه دانا در فصل بهار نشان می دهد کل مبلغ حق بیمه این شرکت تقریبا 36 درصد بالاتر از خسارت هایی است که به بیمه دانا وارد شده. این کمترین رقم بین شرکت های بیمه بعد از بیمه دی به حساب می آید و نشان می دهد بیمه دانا چندان شرایط مساعدی نسبت به دیگر شرکت ها ندارد.

3- پارسیان با فروش 275 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

شرکت بیمه پارسیان به عنوان رتبه سوم پرفروش ترین بیمه شخص ثالث در بین شرکت های خصوصی، در فصل بهار حدود 275 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته است. بخش بزرگی از درآمد شرکت بیمه پارسیان از بیمه شخص ثالث است و 44 درصد کل درآمد شرکت را تامین می نماید. این رقم بیشترین سهم بیمه شخص ثالث از درآمد شرکت ها به حساب می آید و نشان می دهد بیمه پارسیان تا حد زیادی به فروش بیمه شخص ثالث متکی است. عملکرد این شرکت نشان از سود 69 درصدی از فروش کل بیمه ها دارد و از این نظر در رتبه هشتم بهترین عملکرد قرار می گیرد. صندلیی که چندان خوب به نظر نمی رسد.

همه آنچه باید درباره بیمه شخص ثالث بدانید

4- کوثر با فروش 215 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

شرکت بیمه کوثر در فصل بهار حدود 215 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و در مقام چهارم پرفروش ترین بیمه واقع شده است. در طرف مقابل بیمه کوثر به پرداخت 133 میلیارد تومان خسارت به مشتریان بیمه شخث ثالث مجبور شده و این یعنی درآمد این شرکت از فروش بیمه اجباری خودرو ها تقریبا 61 درصد است. شرکت بیمه کوثر در شرایط چندان خوبی به سر نمی برد، چراکه از نظر رتبه بندی عملکرد شرکت های بیمه در مقام یازدهم قرار گرفته و بازدهی عملکرد آن در فصل بهار حدود 45 درصد بوده است. در ماه های که شرکت های بیمه اغلب بالای 100 درصد سود نموده اند، چنین عملکردی چندان چشمگیر به نظر نمی رسد.

5- البرز با فروش 206 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

شرکت بیمه البرز به عنوان رتبه پنجم پرفروش ترین بیمه شخص ثالث، در فصل بهار حدود 206 میلیارد تومان بیمه به ماشین سوار ها فروخته است. با وجود اینکه بیمه شخص ثالث در بین پرفروش ترین ها رتبه خیلی خوبی ندارد، ولی عملکرد کلی آن آنقدری مثبت بوده که می توان به عنوان بیمه مطمئن روی آن حساب باز کرد. شرکت بیمه البرز در فصل بهار 2.4 برابر کل خرج هایش درآمد داشته و از نظر عملکرد بعد از بیمه پاسارگاد و ما ما در رتبه سوم بیمه های خصوصی این گزارش جای می گیرد.

6- معلم با فروش 206 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

بیمه معلم در فصل بهار 206 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته است و از این نظر با فاصله کمی نسبت به رتبه پنجم، مقام ششم را کسب نموده است. با این حساب از نظر پرفروش بودن بیمه شخص ثالث، معلم در رده های میانی واقع شده است. حدود یک چهارم درآمد کل بیمه معلم از فروش بیمه شخص ثالث به دست می آید. آنالیز عملکرد بیمه معلم در فصل بهار نشان می دهد این شرکت توانسته دو برابر هزینه هایش درآمد داشته باشد که عملکرد قابل قبولی برای یک شرکت بیمه است.

7- پاسارگاد با فروش 136 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

شرکت بیمه پاسارگاد بخش خیلی کوچکی از فعالیت های خود را به بیمه شخص ثالث اختصاص داده و همین مورد باعث شده در رده پرفروش ترین بیمه شخص ثالث چندان صندلی قابل قبولی نداشته باشد. این شرکت هفتمین گزینه صاحبان خودرو برای خرید بیمه شخص ثالث است. آنالیز عملکرد آن در فصل بهار نشان از یک بازدهی چشمگیر دارد. بیمه پاسارگاد در این مدت توانسته 5.8 برابر خرج هایش درآمد داشته باشد و شرایط کاملا مطلوبی دارد. این یعنی از نظر اطمینان به عملکرد مثبت شرکت، تا حد زیادی می توان به بیمه پاسارگاد اعتماد کرد.

8- ملت با فروش 59 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

صاحبان خودرو در فصل بهار به عنوان هشتمین گزینه برای خرید بیمه شخص ثالث، سراغ بیمه ملت رفته اند. این مورد باعث شده بیمه شخص ثالث ملت چندان صندلی خوبی در فهرست پرفروش ها نداشته باشد. بیمه ملت در فصل بهار حدود 59 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و 17 میلیارد تومان به مشتریانشان خسارت داده است. مجموع عملکرد این شرکت در فصل بهار نسبت به دیگر شرکت های خصوصی بیمه چندان چشمگیر به نظر نمی رسد.

9- ما با فروش 50 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث شرکت بیمه ما در فصل بهار رتبه نهم پرفروش ترین بیمه را به خود اختصاص داده و جذابیت چندانی برای صاحبان خودرو ندارد. هرچند همین حق بیمه 50 میلیارد تومانی تنها 11 میلیارد تومان برای بیمه ما خرج داشته و کلی درآمد نصیب آن نموده است. این شرکت در فصل بهار عملکرد چشمگیری از خود نشان داده و 2.5 برابر خرج هایش درآمد داشته که از این نظر در رتبه دوم قابل اعتمادترین بیمه جای می گیرد.

10- نوین با فروش 46 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

شرکت بیمه نوین سهم بسیار پایینی از بازار بیمه شخص ثالث دارد. صاحبان خودرو بهار سال جاری به عنوان دهمین گزینه برای خرید بیمه شخص ثالث روی این شرکت حساب باز نموده اند و این مورد باعث شده میزان فروش بیمه شخص ثالث نوین در محدوده 46 میلیارد تومان باقی بماند. این شرکت از نظر عملکرد کلی شرایط نسبتا مناسبی دارد و توانسته در فصل بهار دو برابر خرج هایش درآمد داشته باشد. از این جهت شرکت بیمه نوین، قابل اعتماد به نظر می رسد.

11- دی با فروش 36 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

عملکرد بیمه دی در فصل بهار تا حد زیادی ناامید کننده است. آنالیز گزارش فعالیت این شرکت نشان می دهد سه ماه اول سال جاری بیمه دی زیان ده بوده و شرایط خوبی ندارد. شاید این مورد یکی از دلایل اقبال کم صاحبان خودرو به خرید بیمه شخص ثالث دی باشد. چرا که این شرکت به عنوان گزینه یازدهم آن ها برای خرید بیمه شخص ثالث به حساب می آید. بیمه دی در فصل بهار تنها پیروز به فروش 36 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث بوده است.

بیمه بدنه در سال 99 چقدر خرج برمی دارد؟

12- سامان با فروش 27 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

بیمه سامان در فصل بهار تنها 27 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و از نظر صاحبان خودرو این شرکت چندان گزینه خوبی برای خرید بیمه شخص ثالث نیست. برای همین رتبه یکی مانده به آخر این گزارش به بیمه سامان تعلق گرفته است. البته باید توجه داشته باشید که این شرکت بیشتر در حوزه بیمه درمان و عمر فعالیت می نماید و تنها یک دهم درآمد آن از فروش بیمه شخص ثالث به دست می آید. آنالیز عملکرد آن در فصل بهار نشان از سود 124 درصدی دارد که رقم قابل توجهی برای یک شرکت بیمه است.

13- میهن با فروش 18 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث

آخرین گزینه برای خرید بیمه شخص ثالث در بین شرکت ها مورد آنالیز در این گزارش به بیمه میهن اختصاص دارد. این شرکت در فصل بهار تنها 18 میلیارد تومان بیمه شخص ثالث فروخته و این یعنی صاحبان خودرو علاقه چندانی به خرید بیمه شخص ثالث از این شرکت ندارند. در طرف مقابل مشتریان شرکت بیمه میهن اغلب رانندگی خوبی دارند و کمتر برای خسارت به شرکت بیمه مراجعه نموده اند. موردی که باعث شده بیمه میهن بهترین عملکرد را نظر سود فروش بیمه شخص ثالث به دست بیاورد. این شرکت پنج برابر خسارتی که به مشتریانش پرداخت نموده، حق بیمه دریافت نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1089

به "بهترین شرکت خصوصی بیمه شخص ثالث در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شرکت خصوصی بیمه شخص ثالث در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید