تور ارزان آلمان: هتل تاریخی پرورا در آلمان به منطقه تفریحی تبدیل می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، هتل پرورا که به هتل هیتلر نیز مشهور شده، یکی از بزرگترین بناهای تفریحی دنیا است که حال قرار است دوباره احیا گردد.

تور ارزان آلمان: هتل تاریخی پرورا در آلمان به منطقه تفریحی تبدیل می گردد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

هتل پرورا (Prora hotel) که از آن به عنوان هتل هیتلر نیز یاد می گردد، در نزدیکی سرگرمیگاه ساحلی بینز (Binz seaside resort) کنار دریای بالتیک و در کشور آلمان ساخته شد. در واقع آدولف هیتلر این هتل بزرگ را برای اقامت بیش از 20 هزار مهمان احداث کرد.

ساخت هتل پرورا از سال 1936 تا سال 1939 به طول انجامید، ولی به علت وقوع جنگ دنیای دوم، هیچگاه تکمیل نشد. این هتل با دارا بودن 4500 متر طول، ششمین ساختمان طویل دنیا به شمار میرود. حال مسئولان محلی به این نتیجه رسیده اند که این مجموعه می تواند برای اولین بار به یک مجموعه سرگرمیی تبدیل گردد. سرمایه گذاران بومی بخش بزرگی از این سازه بتنی بزرگ را به صدها آپارتمان، یک هتل و یک هاستل برای جوانان تبدیل نموده اند.

طراحی مجدد پرورا مغازه ها و رستوران ها را نیز شامل می گردد. این مغازه ها و رستوران ها در داخل هتل در نتیجه برنامه کسب قدرت به وسیله سرگرمی و خوشی (Strength Through Joy) که متعلق به نازی ها بود، ایجاد شده بودند. هدف از ساخت آن ها نیز این بود که تعطیلات ارزانی را به قشر ضعیف تر و کم عایدی تر جامعه ارائه دهند تا یک روح متحد در جامعه شکل بگیرد. این تغییرات به مسئولین محلی اجازه می دهد تا آغاز به اخذ مالیات تعطیلاتی به اندازه 2.85 یورو به ازای هر شخص در هر روز نمایند. نازی ها بعلاوه برنامه داشتند تا یک سالن برای جشن ها با گنجایش 20 هزار نفر و دو اسکله بزرگ به منظور رفت و آمد کشتی ها در این منطقه سرگرمیی واقع در جزیره روگن (Rugen island) بسازند.

ولی به جای این ها، هتل پرورا تبدیل به یک پناهگاه برای مردمی شد که از دست حملات متعدد و بمب گذاری ها در آلمان فرار می کردند.

پس از جنگ، این منطقه سرگرمیی بخشی از کشور کمونیستی آلمان شرقی و هتل هیتلر یا هتل پرورا به منطقه ای ورود ممنوع تبدیل شد و این شرایط تا زمان اتحاد دوباره آلمان در سال 1990 ادامه داشت.

پرورا از تعدادی بلوک بتونی شش طبقه که در طول ساحل شنی و موازی با آن گسترده شده اند، تشکیل شده است. این مکان که در سال 1937 برنده جایزه ای در زمینه طراحی و معماری در پاریس شد، یک بنای تاریخی حفاظت شده محسوب می گردد.

ولی بعضی گفته اند که توسعه مجدد این مکان که بسیار مورد جدل و مباحثه نیز بوده، با سرعت بسیار زیادی در حال اجرا است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1858

به "تور ارزان آلمان: هتل تاریخی پرورا در آلمان به منطقه تفریحی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: هتل تاریخی پرورا در آلمان به منطقه تفریحی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید