هواوی سال جاری گوشی مجهز به سیستم عامل هارمونی عرضه نمی کند

به گزارش مجله پیامک مسعود، اگرچه مدتی قبل هواوی از سیستم عامل هارمونی رسما پرده برداری کرد، ولی این شرکت بارها و بارها اعلام نموده که برای گوشی های خود ترجیح می دهد همچنان به اکوسیستم اندروید پایبند بماند. به همین دلیل، این شرکت چینی اعلام نموده که هنوز برنامه ای برای عرضه گوشی مبتنی بر این سیستم عامل ندارد. این حرف ها را نائب رییس ارشد هواوی روز گذشته در یک رویداد رسانه ای مطرح نموده است.

هواوی سال جاری گوشی مجهز به سیستم عامل هارمونی عرضه نمی کند

او گفته که سیستم عامل هارمونی فعلا در حد یک برنامه جایگزین است و آن ها همچنان به استفاده از یک استاندارد و یک اکوسیستم پایبند هستند. در هر صورت اگر آمریکا شدت تحریم های هواوی را افزایش دهد و گوشی های این شرکت نتوانند از بخش های اصلی اندروید مانند سرویس های گوگل استفاده نمایند، به ناچار به بهره گیری از سیستم عامل هارمونی روی می آورند. چند روز قبل، وزارت بازرگانی آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 90 روز دیگر تمدید کرد. هواوی سیستم عامل هارمونی را طوری توسعه داده که بتواند از آن برای وسایل مختلفی مانند اتومبیل ها، تلویزیون ها و ساعت های هوشمند استفاده کند.

حدود دو هفته قبل، برند آنر از تلویزیون های هوشمند مبتنی بر هارمونی رونمایی کرد که نخستین گجت های مجهز به این سیستم عامل محسوب می شوند. همچنین ظاهرا ساعت های هوشمند مبتنی بر آن هم معرفی می شوند. این مقام ارشد هواوی اعلام نموده که فقط در شرایط بحرانی و زمانی که دیگر هیچ امکانی برای بهره گیری از اندروید در گوشی های هوشمند وجود نداشته باشد، آن ها در دقیقه 90 به این اکوسیستم جدید مهاجرت می نمایند.

عدم تمایل هواوی برای بهره گیری همه جانبه از سیستم عامل هارمونی اصلا تعجب آور نیست زیرا بالاخره این یک پلتفرم تازه نفس محسوب می گردد و تقریبا هیچ اپلیکیشنی برای آن توسعه نیافته است. گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل با توجه به اینکه فاقد سرویس های گوگل خواهند بود، در بازار کشورهای مختلف به خصوص کشورهای غربی، به سختی می توانند نظر کاربران را جلب نمایند.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 219

به "هواوی سال جاری گوشی مجهز به سیستم عامل هارمونی عرضه نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی سال جاری گوشی مجهز به سیستم عامل هارمونی عرضه نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید