واکنش معاون رئیس جمهور به وضعیت ایران در طبقه بندی آمریکا در زمینه امنیت سفر ، چقدر آمریکایی به ایران سفر می نمایند؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران: خبرنگاران روز گذشته در گزارشی فهرست کشورهایی که از نظر آمریکا برای سفر ناامن هستند را منتشر کرد. بر این اساس وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش توصیه کرد که همه کشورهای جهان جز آمریکا و کانادا از امنیت کامل برخوردار نیستند و در یکی از سطوح ناامن برای سفر قرار دارند.

واکنش معاون رئیس جمهور به وضعیت ایران در طبقه بندی آمریکا در زمینه امنیت سفر ، چقدر آمریکایی به ایران سفر می نمایند؟

وزارت خارجه آمریکا در این لیست ایران را بدون اینکه دلیلی برای آن ذکر کند در سطح چهار قرار داده است. این در حالی است که سفر آمریکایی ها به ایران همچنان ادامه دارد و به گفته سخنگوی وزارت خارجه و معاون گردشگری کشور سال جاری تا 1879 آمریکایی به ایران سفر نموده اند.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این گزارش که روز گذشته ترجمه آن در خبرنگاران منتشر شد واکنش نشان داده است. توییت انگلیسی مونسان را در زیر ببینید:

او نوشته است: از نظر ایالات متحده هیچ جای جهان امن نیست غیر آمریکا! این حجم توهم از جانب ترامپ که از تمام معاهدات بین المللی خارج شده شوکه نماینده نیست، ایران طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری امن ترین مقصد برای سفر است.

[related-post id=199940]

چقدر آمریکایی به ایران سفر می نمایند؟

به گزارش خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسشی در مورد تعداد گردشگران آمریکایی که به ایران سفر کردند، گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری در مجموع یک هزار و 879 گردشگر آمریکایی به ایران سفر نموده اند که شامل گردشگران فرهنگی و زیارتی و نیز سفر با اهداف حضور در همایش ها و نشست های علمی بوده است.

قاسمی اعلام کرد: در سال 96 هم در مجموع دو هزار و 325 نفر و در سال 95 هم تعداد شش هزار و 372 آمریکایی به ایران سفر نموده اند.

مقام مسئول سال 97 (9 ماه) سال 96 سال 95
سخنگوی وزارت خارجه یک هزار و 879 آمریکایی (9 ماه) دو هزار و 325 آمریکایی 6 هزار و 372 آمریکایی
معاون گردشگری یک هزار و 879 آمریکایی (9 ماه)

یک هزار و 665 آمریکایی (7 ماه)

214 آمریکایی (آبان ماه)

معاون گردشگری تاکید نموده است در 7 ماه نخست 97 با رشد 27 درصدی گردشگران آمریکایی را در ایران شاهد بوده ایم

در سال 96 شمار گردشگران آمریکایی که به ایران سفر نموده اند به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور برابر 2325 نفر بوده که اگر 27 درصد رشدی که معاون گردشگری برای هفت ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره نموده است تا سرانجام سال محقق گردد شمار گردشگران آمریکایی باید به حدود 2950 گردشگر آمریکایی برسد. باید منتظر سرانجام سال و آمار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه بود.

منبع: چمدان
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 390

به "واکنش معاون رئیس جمهور به وضعیت ایران در طبقه بندی آمریکا در زمینه امنیت سفر ، چقدر آمریکایی به ایران سفر می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش معاون رئیس جمهور به وضعیت ایران در طبقه بندی آمریکا در زمینه امنیت سفر ، چقدر آمریکایی به ایران سفر می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید