شواهدی از دخالت بازیگران خارجی در انتخابات آمریکا وجود ندارد

به گزارش مجله پیامک مسعود، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت که شواهدی از دخالت پیروز بازیگران خارجی در انتخابات آمریکا نیست.

شواهدی از دخالت بازیگران خارجی در انتخابات آمریکا وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چاد ولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا امروز چهارشنبه گفت هیچ شواهدی مبنی بر اینکه یک بازیگر خارجی پیروز به ایجاد اخلال در انتخابات آمریکا شده باشد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اظهارات ولف بعد از آغاز رأی گیری در بیشتر ایالت های آمریکا مطرح شده است.

ولف در یک کنفرانس خبری که به صورت آنلاین منتشر شد گفت: هیچ شواهدی نداریم که یک بازیگر خارجی در دستکاری آرا در این انتخابات یا اخلال در آن ها پیروز شده باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از امروز سه شنبه با افتتاح مراکز اخذ رأی در ایالت ورمونت رسماً آغاز شد.

در انتخابات امروز، علاوه بر انتخاب رئیس جمهور چهار سال آینده آمریکا، تکلیف 435 کرسی مجلس نمایندگان و 35 کرسی از 100 کرسی سنا تعیین خواهد شد.

پیشتر در رای گیری زودهنگام که هفته ها در آمریکا جریان بود، حدود 100 میلیون نفر شرکت کردند که معادل حدود 70 درصد کل شرکت کنندگان در انتخابات سال 2016 آمریکاست. از مجموع آرای زودهنگام، 60 میلیون آن را آرای پستی تشکیل می دهند که حدود دو برابر تعداد آرای پستی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکاست.

صندوق ها در زمان های متفاوتی در ایالت های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق های خود را می بندد و انتخابات در آن انتها می یابد.

در اغلب ایالت ها، ساعت 6 صبح به وقت شرقی (14 و سی به وقت تهران) صندوق های رای گیری باز و در دیرترین زمان تا 9 شب به وقت شرقی (5 و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

جان راتکلیف، مدیر طلاعات ملی آمریکا چند روز پیش مدعی کوشش های روسیه و ایران برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا شد.

راتکلیف این ادعا را در یک کنفرانس خبری مختصر که کریستوفر رای، رئیس سازمان اطلاعات داخلی و امنیتی آمریکا (اف بی آی) هم در آن حضور داشت مطرح نمود.

جان راتکلیف ادعا کرد: ما می توانیم این را تأیید کنیم که بعضی از اطلاعات ثبت نامی رأی دهندگان در اختیار ایران و مستقل از آن در اختیار روسیه قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده بود این ادعا در حالی مطرح شده که بخش زیادی از اطلاعات ثبت نامی رأی دهندگان برای عموم مردم قابل دسترس است. با وجود این، راتکلیف مدعی شده ایران با ارسال ایمیل های جعلی کوشش نموده رأی دهندگان را ارعاب کند.

ادعای جان راتکلیف درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا با تشکیک بعضی از قانونگذاران آمریکا از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همراه شده است.

این قانونگذاران گزارش های دستگاه های اطلاعاتی آمریکا که در آن ها ایران، چین و روسیه به کوشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر متهم می شوند را نتیجه فشار های ترامپ بر روی دستگاه های اطلاعاتی برای انتشار گزارش های همسو با خواسته های او می دانند.

دونالد ترامپ از مدت ها قبل بار ها بدون ارائه هیچ سندی مدعی شده بود ایران، چین و روسیه دوست دارند رقیب انتخاباتی اش، جو بایدن در انتخابات به پیروزی برسد؛ هر سه کشور این ادعا را رد نموده اند.

دونالد ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید رابطه خوبی با دستگاه های اطلاعاتی نداشته و بار ها روسای این دستگاه ها را به دلیل ارائه نظراتی مخالف با نظرات خودش اخراج نموده است.

چندی پیش مدیر سابق بخش اطلاعات وزارت امنیت داخلی آمریکا فاش کرد که مقام های ارشد این وزارتخانه وی را تحت فشار گذاشتند تا با دستکاری در اطلاعات ایران و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کند.

برایان مورفی روز 20 شهریور توضیح داد که چاد اف ولف سرپرست موقت وزارت امنیت داخلی آمریکا در بهار امسال (ماه می) به وی دستور داده بود که آغاز به تهیه گزارش هایی درباره فعالیت های مداخله جویانه ایران و چین در آمریکا کند.

مورفی از اجرای این دستورات امتناع ورزید و تأکید کرد که عمل به این دستورات، ایالات متحده را در معرض خطری قابل توجه قرار می دهد و به دنبال آن در ماه ژوئیه، رتبه وی به مدیریت وزارت امنیت داخلی آمریکا تنزل یافت.

آمریکا در حالی کشور های دیگر را به دخالت در انتخابات متهم می نماید که از سوی نهاد های مستقل حقوق بشری به تخریب فرایند دموکراسی در دیگر کشور ها به وسیله توسل به ابزار های مختلف از جمله کودتا متهم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1169

به "شواهدی از دخالت بازیگران خارجی در انتخابات آمریکا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شواهدی از دخالت بازیگران خارجی در انتخابات آمریکا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید