سرانجام عملیات مرمتی یخچال مهدی آباد مامونیه

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی شهرستان زرندیه از اتمام عملیات مرمتی یخچال مهدی آباد مامونیه اطلاع داد.

سرانجام عملیات مرمتی یخچال مهدی آباد مامونیه

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان مرکزی، زهرا رنجبر امروز 26 خرداد ماه 1400 اظهار کرد: بازسازی یخچال تاریخی مهدی آباد شهر مامونیه که از اردیبهشت ماه شروع شده بود، به خاتمه رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی شهرستان زرندیه اضافه کرد: این عملیات بازسازیی با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و به شکل امانی انجام شد.

او اعلام کرد: با توجه به ارزش تاریخی این بنا، عملیات بازسازیی آن که شامل برچیدن اندود کاهگل فرسوده بدنه خارجی، کونال بندی های فرسوده خشتی و آجری، تثبیت و استحکام بخشی مجدد کونال بندی ها و اجرای اندود حفاظتی آستر و رویه دیوارها و جرزها انجام شد.

رنجبر اضافه کرد: یخچال مهد ی آباد مربوط به دوره قاجار است که با پلان مدور و پوشش مخروطی و پلکانی در راستا دسترسی به شهر مامونیه از اتوبان تهران-ساوه قرار گرفته است و با شماره 5975 در فهرست اثار ملی کشور ثبت شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1533

به "سرانجام عملیات مرمتی یخچال مهدی آباد مامونیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام عملیات مرمتی یخچال مهدی آباد مامونیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید